Babyen min liker ikke å kjøre bil..

WP:]

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Marsboerne 2023
Siden han var ca. 2 uker gammel så har han 4/5 ganger begynt å hylgrine når vi kjører bil. Uansett om hav sover under vi begynner å kjøre, er våken og fornøyd, trøtt, uthvilt og mett...osv. Han har til og med fått en leke med speil, lyd og lys- men det er fremdeles ikke greit å kjøre bil. Klarer ikke finne en årsak til hvorfor det er sånn. Er det flere med samme problem? Tips og råd? Kan babyer bli bilsyke?

Tar i mot alle tips - for det er virkelig frustrerende og slitsomt at det skal være sånn hver gang vi skal noen plass.
 
Babyer kan bli bilsyke ja. Hør med hs om når det kan være aktuelt å prøve postafen. Vi hadde det slik med førstemann og hun ble roligere med postafen, men hun var litt eldre. Husker ikke hvor gammel hun var og om hun fikk en halv eller en kvart tablett.
 
Frøkna vår på 1 år og 8 mnd hater å kjøre bil. Hun hyler stort sett hver gang og har gjort det fra hun var baby. Tror ikke hun blir bilsyk for hun har aldri kastet opp. Nye babyen er helt lik. Om hun sovner når vi begynner å kjøre, så våkner hun om vi stopper på rødt lys, umulig å flytte på noen av den om dem har sovnet noe som helst sted. Nå har vi kjøpt DVD spiller ril bilen gor å se om det hjelper.
 
Han her liker det ikke heller. Kjøpte i forrige uke en leke til å snurre rundt den man bærer setet i, meg tre leker som hang ned. Etter det har det vært stille. Hsn til og med sovna en gang uten den vanlige skrikinga si først.
Mulig det bare er tilfeldig...
Ellers hadde jeg før ett speil der så jeg skulle se han, men han er ikke glad i og se seg selv i speilet, så kanskje derfor hsn skreik...
 
Her har det vært veldig opp og ned. Noen ganger sovner han og sover hele kjøreturen. Andre ganger er han lys våken å begynner da somregel å skrike som en gal ganske kjapt. Men tror bare han syns det er veldig kjedelig å kjøre bil og han ser ingenting :p kan av og til snakke til seg selv vis han får øye på se selv i speilet på nakkestøtta :) men har hatt noen fæle kjøreruter! Har shooting pro app på mobilen, den kan ofte roe han ned når han får slike turer!
 
Vi har slitt veldig med dette. Er jo ikke alltid man kan stoppe med engang heller, og det er så sårt for mammahjertet:/
Her har det gått fint i det siste. Vi startet med å ha pappa sittende bak. Også tar vi babysetet med inn i huset sånn at vi stropper han inn i det inne så han får forberedt seg. Det tror jeg har hjulpet her. Har også skjermen på (maxi cosi) sånn at det ikke blir like mange inntrykk. (tar den ned h is jef skal kjlre langt så jeg kan se han)Så har jeg en leke som han kan nå i barnestolen. En elfant. Man han kan se andre veien hvis han ikke vil se på den. Også har jeg lekt med han inne i babyspeilet før jeg har satt meg frem. Det har stanset mange grininger. Og vugging av setet!:) det hjelper. (Vi har base da så da hår det ann) ellers så snakker jeg med han og synger for han:) og han er alltid mett med ren bleie. Prøver og at han er våken når jeg setter han inn. Sånn at han vet han er i bilen hvis han sovner;)
 
Ingen av mine barn liker seg i bil.
Storebror på 1,5 år godtar nå bilturer dersom vi spiller barnemusikk.
Lillesøster sovner lettere når jeg setter vifta på fullt...
 
Vår likte ikke bil først. Måtte sove først så kjøre. Men vi startet med at en av oss alltid satt bak med henne. Siden babyer har en her og nå tankegang. Så fikk hun speil og leke. Ligger å beundrer seg. Prater med henne. Synger sangene vi synger hjemme. Og vi kjører små turer nesten hver dag.

Før var hun hysterisk. Rød lys? Et mareritt.
 
Min har også skreket i bilen (skriker aldri ellers) og har funnet ut at han ble for varm. Har kun tynne klær på han nå og har heller over et teppe på vei til bilen.
 
Takk for alle tips! Har vel funnet ut at han må være mett og uthvilt for at det skal gå an å kjøre med han. Må tøyse litt i bilstolen før vi setter han inn, også må jeg vise han lekene før jeg setter meg foran. Da kan det få an å kjøre en kort tur :) håper det blir bedre etterhvert!
 
Back
Topp