babyen min har blitt flat bak i hode!

Gudle i magen

Elsker forumet
Heisann[:D] Min skjønne gutt på 5 mnd blei flat i bahode da han var 3 mnd gammel:( Vi fekk ikkje beskjed av noen at vi måtte passe på å snu hode ! Synes det fryktelig synd at gutten min må ha flatt hode pga ingen sa den lille tingen med å snu på hode hans! Legen sa til meg at eg sku ha an ofte på magen å det har vi gjort å at det ville rette seg. Men eg ser ingen forandringer jo:/ vi stimulere han på den andre siden å han er veldi flink å bruke andre siden men når han skal legge seg, so sover han altid på flatsio:( Vi har prøvd å lagt noe under men han river alt vekk eller flytter seg. Noen som har erfaring med slikt? Blir så fortvila jo[:(] vil Ikkje at gutten min skal ha flathode resten av live sitt... Hu helsesøster eg har so er ei gammel dame er de tingen hjelp i å få råd av!

Bruk pute når han sover :) Uansett så kommer det til å gå seg mere til, kanskje han alltid vil være litt flatere enn enkelte andre,men helt seriøst... Hr du sett voksne med helt flatt bakhode noengang? Skjønner godt du bekymrer deg,men jeg tror det kommer til å bli litt og litt bedre hele tiden :)

Okey skal bruke pute til han:) når eg skal på 6 mnd kontroll er heldigvis legen der so då kan eg høyra meir ka han seie.. Off stakkars.. nai faktisk har eg aldri sett det.. Får berre krysse fingrene for stakkarsen om at det fikser seg

Snuppa her er også blitt flat i bakhodet. Har kjøpt sånn pute med hull i som hun bruker på natten. Den skal visst være bra for flate bakhoder og asymetriske hodeskaller. Har bare brukt den noen uker så vet ikke om det hjelper, det tar nok litt tid før det evt retter på seg. Tror dessuten at det retter på seg etterhvert når dem begynner å sitte selv, krype og gå...da dem ligger mindre.

Jeg kjøpte babydorm puten[:)] Fornøyd med den! Ser ut som han ligger godt med den[:)]

Her er linken:

http://www.barnasfysioterapeut.no/produkter.html

Han trenger antagelig behandling hos manuell terapaut. Hvis hodet belastes riktig skal det ikke bli flatt.
Går til behandling med mini for det samme[:)]

ORIGINAL: Durken

Han trenger antagelig behandling hos manuell terapaut. Hvis hodet belastes riktig skal det ikke bli flatt.
Går til behandling med mini for det samme[:)]

Er det noe man bør gå til når dem er blitt flate?

ååå. Eg har berre vanlig babypute so skal sjå på linken:)vil ha den beste puten til han:) ja det er slik vi og tenker at når han sitte,kryp å går å har hode masse opp i været so vil det ordne seg.. Ka gjer manuell terapaut med dei? kor mye koste det?

Har sett den puto før:) får dei ikkje vondt i nakken av den? kor mye betalte du for den?

ORIGINAL: Gudle i magen

Har sett den puto før:) får dei ikkje vondt i nakken av den? kor mye betalte du for den?

Nei,det er det som er "ponget" med den.
den er kjempefin,jeg fikk den anbefalt av manuell terapauten til Isak[:D]
den koster 450,- og 50, i frakt.

Manuell terapaut er gratis for babyer[:D]

ka gjer en manuell terapaut med en baby med flatt hode da?? åå må kjøpe en sånn pute til han da[:D]

Jeg fikk en komentar om at han var litt flat i bakhodet, av fysioterapauten men hun bare lo det vekk for det var ikke noe å bry seg om.

ORIGINAL: Gudle i magen

ka gjer en manuell terapaut med en baby med flatt hode da?? åå må kjøpe en sånn pute til han da[:D]

Han fr vel ikke gjort noe direkte med det flate odet,men han sjekker om han er stiv/har låsning i nakken,og løser opp det.
Og så får du masse tips og råd om øvelser og ting man kan gjøre for å unngå at det blir værre,forebygge[:D]

åååå så flott da[:D] kanskje vi skal prøve oss på det:)

Her har lillemann en tydelig favorittside. Det har han hatt omtrent helt fra fødselen av - allerede etter 3 uker merket vi at han alltid valgte å ligge med hodet den veien. Vi snudde dermed vuggen, slik at han nå må ligge "feil" vei for å se mot oss. Dessuten styra vi fælt med å stimulere han fra den andre siden, man han har ingen muskelrelaterte problemer og klarer fint å snu hodet andre vei slik at kinnet kommer nedi gulvet på den andre siden også. Han bare synes ikke noe om det siden. Enda [;)] Bakhodet hans er også blitt noe flatt, men helsesøster sa at det kom bare til å gå seg til. Viktig at de ligger mye på magen mens de er våkne, og at man bruker en tykk pute som går helt ned til midt på ryggen [;)] 

Prøv å legg merke til om babyen ser helt ned på brystkassen sin. Når man blir flat i bakhodet så er det ofte pga en låsning i nakken.
Anbefaler på det sterkeste å ta en tur. Er gratis for barn under 12 år.
Hodet retter seg ut igjen etterhvert. Men ikke før de er oppe å gå tenker jeg[:)]

Eldstejenta vår hadde veldig flatt bakhode men det vises ikke i det hele tatt i dag, nå er hun snart 10 år. Det ordner seg skal du se [:)]

godt å høyre[:D] han snur seg til begge sider so trur ikkje han har noe låsning. Er berre at han har valgt seg en favoritt side å det er umuligt å få han til å sove på den andre siden:/

Storebroren her var både skeiv og flat i bakhodet, og var kjempe bekymra for han...Men når han var 1 år var hodefasongen heilt normal. Lillebror som no er 5 mnd snart, blei flat i bakhodet allerede ved 6 ukers alder, men har heile veien lagt han på mjukt underlag og latt han ligga masse på magen. Hodet hans begynner så vidt å ta litt meir form no, men er fortsatt nokså flatt....Men bekymre meg lite denne gongen, for rene med d går seg til denne gongen og[:)]

Hørt at d retter seg etterkvart som fontanellen vokse sammen[;)]

Back
Topp