Babyen mangler en nyre

Craycray

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg var nylig på ultralyd, og da ble det oppdaget at den lille gutten i magen kun har én nyre. Er det noen som har erfaring med dette? Legen sier det ikke behøver å ha noe å si, men selvsagt blir jeg nervøs likevel. Håper på svar :)
 
Jeg har ikke peiling rett å slett men jeg har en kompis som er født med bare en nyre noe dem ikke oppdaget før han var langt oppi 30 årene, det eneste jeg har hørt fra han er at man er mer utsatt for nyrestein :) Tror du kan ta det helt med ro, men dette må jo uansett legen din vite noe om.
 
Jeg har ikke peiling rett å slett men jeg har en kompis som er født med bare en nyre noe dem ikke oppdaget før han var langt oppi 30 årene, det eneste jeg har hørt fra han er at man er mer utsatt for nyrestein :) Tror du kan ta det helt med ro, men dette må jo uansett legen din vite noe om.

Takk for svar! Er godt å høre at folk lever godt med en nyre. Må nok ta en prat med legen igjen nå som jeg har fått fordøyd nyheten litt.
 
Hadde tatt det opp med legen ja for å få mer info, så slipper du å gå å lure[emoji170]
 
Jeg har ei venninne med bare en nyre. Det eneste jeg husker hun bemerket var at det var praktisk (billig) i russetida [emoji23][emoji6]

Men ta en prat med legen din. De kan komme med mer relevant informasjon.
 
Uff, skjønner godt at en slik nyhet gjør deg bekymret, det er fult forståelig! Ser det er flere andre som klarer seg fint, men for din egen del er det kanskje greit å få litt mer info som kan berolige deg.. Har du undersøkt om det finnes noen støtteforeninger e.l du kan kontakte?
 
Sniker fra oktober 2016, du trenger ikke å bekymre deg, mammaen min har bare en nyre (det ble oppdaget tilfeldigvis på ultralyd da hun var eldre) og har aldri hatt problemer.
 
Skjønner godt at du er bekymret, men skulle babyen først mangle noe, så er det "bedre" å mangle én nyre, enn noe annet organ, om du skjønner.
Snakk mer med legen din, og med jordmor.
Sender deg en god klem [emoji8]
 
Oppdatering: Jeg var på oppfølgingsultralyd i dag. Da så vi helt tydelig to nyrer! Av en eller annen grunn var ikke den ene nyren synlig på de to tidligere ultralyden. Nå er jeg veldig letta!

Så fantastisk!!❤
 
Back
Topp