Babyen ligger på høyre side av magen

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Er det bare min som har favoritt side i magen?:p hun ligger alltid på høyre siden, hender seg hun er over på venstre side men hun er raskt på plass igjen:p kan dette ha noe å si for fødselen?

Min å ligger nærmest kun på høyresiden. Trur både jeg å han blir litt forvirret når han plutselig roter seg bort til venstre haha.

Er det bare min som har favoritt side i magen?:p hun ligger alltid på høyre siden, hender seg hun er over på venstre side men hun er raskt på plass igjen:p kan dette ha noe å si for fødselen?
Min ligger også på høyre side. Er befriende når hun tar turen over på venstre side, da er ikke ribbena så vonde. Aner ikke om det har noe å si med tanken på fødsel. De greier jo fremdeles å bevege seg i riktig posisjon.

Min lå lenge på venstre side, men har nå flyttet seg til høyre :p Lagt der siste uken ca.

Min har ligget med beina mot høyre og ryggen til venstre i mange uker. Min første gjorde også det. Det er visst nok, i følge jordmor som fulgte meg opp med første, den mest vanlige og mest optimale stillingen for fødsel.

Jordmor sa det ikke spillte noen rolle hvilken side de ligger på. Når fødselen kom så ville barnet ligge mer midt på uansett. Hun sa de velger seg en godside å ligge på :happy:

Min ligger også på høyre side. Av og til svinger han seg over på venstre, men er rask tilbake igjen. Har morkaken på venstre side, så han har sikkert bedre plass på høyre.

Jeg har selvfølgelig googlet dette temaet i hjel, som alt annet jeg kan finne på å bekymre meg for i graviditeten :dead::hilarious:

Og det er visst sånn at rundt 40 % liker seg best på høyre side. Så det er jo nesten 50/50. Det trenger ikke å ha noen ting å si for fødselen, men hvis de fester seg sånn og fødselen begynner mens de ligger på høyre side, så kan man ha en økt risiko for stjernekikker. Dette fordi babyen stort sett vrir seg med klokka på vei ut. Når de skal skru hodet fra siden og til å se mot mors rygg vil det si 90 graders dreining for en som ligger på venstre side, men 270 grader for en som ligger på høyre. De fleste rekker fint å vri seg, andre vrir seg andre veien og trenger bare 90 grader mot klokka.

Det er kun en liiiten % av alle fødsler som er stjernekikkere, mens det altså er 40% liker seg på høyre side. Så ville ikke bekymret meg sånn med det første :)

Sniker fra april 2020.
Min baby lå med ryggen mot høyre da fødselen startet. Ble født helt normalt, ingen stjernekikker. Vet ikke om han roterte andre veien, eller omveien rundt.
Jeg var faktisk veldig opptatt av dette under fødselen, og stod oppe med prekestol mesteparten av tiden, for å få hjelpe babyen å skru seg nedover i bekkenet. Dette tror jeg er veldig hensiktsmessig, uavhengig av utgangsposisjonen til babyen:) Hvis man er i stand til det, selvfølgelig:)

Jordmora mi sa at de fleste babyer legger seg med ryggen mot høyre side før fødsel :happy: Min ligger til venstre!

Min har snudd seg tilbake til venstre side igjen :p 38+2
Og nå ligger han på tvers øverst i magen :bored: Denne ungen her snur så mye på seg altså :inpain: Er det innafor å be om ultralyd? Burde han ikke lagt med hodet ned nå? Han har gjort det tidligere, men snur masse på seg enda. Skal til kontroll på tirsdag, da er jeg 38+4

Og nå ligger han på tvers øverst i magen :bored: Denne ungen her snur så mye på seg altså :inpain: Er det innafor å be om ultralyd? Burde han ikke lagt med hodet ned nå? Han har gjort det tidligere, men snur masse på seg enda. Skal til kontroll på tirsdag, da er jeg 38+4
Jeg har kommet til å bedt om ultralyd:happy:

Jeg har kommet til å bedt om ultralyd:happy:
Vet du om det er sykehus/kvinneklinikken man blir sendt til da? For jeg tror ikke de gjør noe form for denne typen ultralyd på mitt legekontor. Jeg kjenner jeg stresser litt med at han snur så mye på seg enda, selv om jeg vet de kan turne mye frem til fødsel. Men jeg vil heller vite enn å gå rundt å uroe meg, i tilfelle fødsel skulle starte. Har heldigvis en oppegående fastlege som nok ikke vil være vond å be.

Vet du om det er sykehus/kvinneklinikken man blir sendt til da? For jeg tror ikke de gjør noe form for denne typen ultralyd på mitt legekontor. Jeg kjenner jeg stresser litt med at han snur så mye på seg enda, selv om jeg vet de kan turne mye frem til fødsel. Men jeg vil heller vite enn å gå rundt å uroe meg, i tilfelle fødsel skulle starte. Har heldigvis en oppegående fastlege som nok ikke vil være vond å be.
Aner ikke hvordan det er der du bor. Selv bor jeg på en liten plass med en liten fødestue hvor de er rause med oppfølgingen om det skulle være noe.

Jeg har i alle fall ikke kommet til å gitt meg før jeg fikk sjekka det ordentlig :rolleyes:

Aner ikke hvordan det er der du bor. Selv bor jeg på en liten plass med en liten fødestue hvor de er rause med oppfølgingen om det skulle være noe.

Jeg har i alle fall ikke kommet til å gitt meg før jeg fikk sjekka det ordentlig :rolleyes:
Bor i Bergen så antar vel det er dit man ville blitt henvist til. Nei, det der skal jeg faktisk ikke gi meg på :p Når jeg har vært hos jm har hun sagt at "hun tror hodet ligger ned". Altså, jeg må vite :hungover:

Bor i Bergen så antar vel det er dit man ville blitt henvist til. Nei, det der skal jeg faktisk ikke gi meg på :p Når jeg har vært hos jm har hun sagt at "hun tror hodet ligger ned". Altså, jeg må vite :hungover:
Si han har ligget i tverrleie og at du trenger en fødselsplan så får du nok henvisning til ul og sykehus. Fantastisk at han har så god plass da! ? Min endrer leie flere ganger til dagen han også. Hodeleie, tverrleie, seteleie.... Ingen av de andre har holdt på sånn. Jeg skal uansett til ul på onsdag 38+3 så spent hva de sier da.

Back
Topp