Babyen i tverrleie

Novemberskatten

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
Vi fikk vite i går at baby nr 1 ligger i tverrleie og det gjør den andre også. Dette har jeg aldri opplevd med de tre andre så derfor lurer jeg. Hvor stor prosent sjanse er det for at den faktisk snur seg frem mot termin? Har heller aldri vært gravid med tvillinger før så jeg vet jo ikke om det er generelt litt vanskeligere da enn når det bare er en inni der :-)

Ei venninne har fått tvillinger og begge hennes lå i tverrleie ved den ordinære ultralyden, så snudde de seg noen uker senere, så det er nok helt normalt.

Mine varierer fra uke til uke, særlig hun ene er stadig i tverrleie. Hun andre har sittet siden uke 18. Ingen er bekymret for det på lenge enda.

Takk for svar dere :-) Jordmoren som tok ultralyden sa at hun tvilte på at de kom til å skifte side osv men at det fremdeles var plass for å snu seg men de blir jo større også :-)

Mine varierer fra uke til uke, særlig hun ene er stadig i tverrleie. Hun andre har sittet siden uke 18. Ingen er bekymret for det på lenge enda.

Så kjekt at du også venter tvillinger :-) Godt å høre at de fremdeles kan snu seg riktig vei. Gjør jo egentlig ikke noe med keisersnitt om så er for da kan de sterilisere meg i samme slengen :-) men jeg har så lyst å få lov til å føde vanlig en siste gang og da må jo tvilling en ligge i hodeleie :-) Hjelper lite om han snur seg i seteleie for da også blir det ks :-/ Får bare vente å se hva de evt har gjort i august når jeg skal tilbake :-)

Så kjekt at du også venter tvillinger :) Godt å høre at de fremdeles kan snu seg riktig vei. Gjør jo egentlig ikke noe med keisersnitt om så er for da kan de sterilisere meg i samme slengen :) men jeg har så lyst å få lov til å føde vanlig en siste gang og da må jo tvilling en ligge i hodeleie :) Hjelper lite om han snur seg i seteleie for da også blir det ks :-/ Får bare vente å se hva de evt har gjort i august når jeg skal tilbake :)

Ja, du får nok kontroller før den tid, så du finner nok ut av det før fødsel. Vil tro det kan endre seg ganske lenge!

Her ligger frøkna i tverrleie nå ;) i uke 20, men regner med ho snur seg frem mot fødsel :) jordmor og lege kjenner jo også på kontroller fremover hvordan de ligger :)

Sjansen er veldig stor for at de snur seg. Det er enda MANGE uker igjen og de har fortsatt god plass. Mine lå også i tverrleie på OUL, men snudde seg til både hode og seteleie opp til flere ganger iløpet av svangerskapet. På tre dager hadde jenta snudd seg fra sete til hode og tilbake til sete igjen

Back
Topp