Babyen i magen hikker veldig fort.. Normalt?

Vintermamsen

Flørter med forumet
Babyen hikker ca 30 ganger i minuttet... Altså annethvert sekund ca... Når jeg hikker er det aldri så fort... Er dette normalt? Har spurt jordmødre, men de avfeide meg og sa at man ikke hikker så fort... Men fikk heller ingen forklaring på hva det er.... Og jeg vet det er babyhikke, da den aldri er på samme plass i magen... Forflytter seg alt etter som hvordan babyen ligger. Noen ganger er det i siden, og noen ganger er det helt nederst i magen, over symfysen. Kjenner jeg blir litt bekymret... Skal på ultralyd for kontroll av morkake denne uken, så jeg skal spørre da, men vil gjerne høre deres erfaringer med babyhikke. Er 31+5 idag
 
Jepp, her hikkes det så fort. Helt normalt. Alle mine 3 har gjort det:happy:
 
Frøkna her hikker ca ett hikk i sekundet iallefall :whacky011
 
Her hikker det så mye og intenst at jeg blir helt irritert! Har ikke talt hvor fort det går, men mye fortere enn «voksenhikke» ja!
 
Så da er det kanskje hikking jeg merker også, da:hilarious: Har ikke skjønt hva de raske små «bankene» er, hikking har jeg bare utelukket pga det er så mange raske etter hverandre! Men virker som dette er normalt, og da forstår jeg også hvorfor det er nevnt som noe du kan merke:DBare jeg som synes det kan være litt slitsomt med den hikkinga?:angelic: Skal vel bare være glad for all bevegelse, men akkurat det der er mer ubehag enn kos:rolleyes:
 
Så da er det kanskje hikking jeg merker også, da:hilarious: Har ikke skjønt hva de raske små «bankene» er, hikking har jeg bare utelukket pga det er så mange raske etter hverandre! Men virker som dette er normalt, og da forstår jeg også hvorfor det er nevnt som noe du kan merke:DBare jeg som synes det kan være litt slitsomt med den hikkinga?:angelic: Skal vel bare være glad for all bevegelse, men akkurat det der er mer ubehag enn kos:rolleyes:
Jeg synes som sagt det kan bli fryktelig irriterende jeg også.. Hvis han ligger med hodet ned hikker han liksom ned i skrittet på meg og det er dritekkelt :eek: På kjennliv.no står det forresten at hikke ikke teller som fosterbevegelser, bare så det er nevnt!
 
Sniker fra februar :shy: Fødte babyer puster ca 60 ganger i minuttet, mens man som voksen puster normalt ca 12 ganger i minuttet. Jeg tenker derfor det er helt normalt at også hikkingen er veldig mye raskere enn hos voksne :) her hikkes det i tide og utide i magen :hilarious:
 
Her hikkes det stort sett hver dag :smiley-ashamed004 Ofte er det raskt, nesten litt plagsomt hvis det skjer på jobb. Og det er helt normalt :)
 
Jeg kjenner lite til hikking egentlig.. Kjenner noen ganger at det er små raske bevegelser, men de gir seg så fort at jeg tenker at det ikke er hikking...
 
Back
Topp