Babyen har vridd seg!

Idamor87

Betatt av forumet
I de siste ukene og månedene har babyen ligger langt nede i bekkenet med hodet. Ikke vært festet (3.gangs), men så godt nede at jeg har hatt konstant nedpress, har kjent hodet fra innvendig, og fått alle indikasjoner på at hun er så klar, at jeg kan forberede meg på at hun kommer før tiden.
Men i slutten av uke 36 forsvant hun opp av bekkenet, og nå har hun etter hva jeg kan kjenne lagt seg på tvers. Er uke 37+1. Skal ikke til jordmor før neste uke. Har time til modningsakupunktur på onsdag, men det skal man vel ikke ta hvis barnet ikke ligger i hodeleie??

Nå ser jeg for meg keisersnitt, og alt jeg har sett for ang fødselen ser svart ut!! :/

Noen erfaringer??

Hvis du kjenner at babyen har flyttet på seg hadde jeg kanskje kontaktet jordmor/lege for en skjekk. Da sender de deg på sykehuset for en ul og man ser da hva som skjer:).

Etter uke 36 skal babyens leie avgjøres. Dersom den ikke ligger riktig skal du henvises til sykehus for ul/leiebestemmelse

Du ble nok absolutt ikke ta noen modningsakupunktur uten å forhøre deg med jm nei!

Jeg går til akupunktur hos en jordmor, og min er festet i seteleie.. Men jeg er ikke sikker hvis baby ligger i tverr. Kanskje ringe å forhøre deg meg din JM før timen? Men ikke ta sorgene på forskudd, de kan jo prøve å vende baby for å få den tilbake i hodeleie, jeg fikk beskjed om at det skal gjøres i uke 37. Eller så er det jo fullt mulig at h*n snur seg tilbake selv :) :) lykke til :)

Nei, ligger babyen på tverrleie skal du ikke ta noe modnings akupunktur. Mi ligger slik og skal på sykehuset imorgen for og se om hun fortsatt ligger slik, noe jeg er ganske sikker på pga presset på hoftebeinet.
Men fikk streng beskjed av jm om og legge meg ned om vannet gikk, pga navlestrengen. Om hun fortsatt ligger i tverrleie skal jeg bli satt opp til keisersnitt, da jeg nekter snuforsøk.
Du bør ringe jm og få time tidligere slik at hun kan hendvise deg.

Fått time hos gynekolog på føden på sykehuset på onsdag! Dropper akupunktur hvis det fremdeles er tverrleie.

Er det stor risiko i mtp vending?

Back
Topp