Babyen har "spasmer"? :S

Imsa

Betatt av forumet
I går satt jeg stille på en stol, da det plutselig kjentes ut som babyen fikk "spasmer", det varte i 2-3 sekunder og ristet skikkelig. Hun er vanligvis veldig aktig, men jeg har ikke kjent noe lignende tidligere. Fikk nesten en fornemmelse av at hun vred seg i kramper. Natttil i dag våknet jeg også brått av en uviss grunn, og da jeg tok meg på magen pulserte den skikkelig, som om hun lå inni der og hadde skikkelig hjertebank. Det var litt skremmende i grunn... Noen som har opplevd det samme??

Merker noen rykninger av og til ja så har tenkt samme tanken jeg også. Men tror ikke det er noe farlig. Hvis du er veldig bekymret kan du jo ta kontakt med jm eller legen og spørre?

Jeg opplever stadig der. Googlet litt, og så at det var flere som har opplevd det samme. Så jeg antar at det er normalt, tenkte å høre med jordmor neste gang jeg skal til henne.

Jeg hadde dette sist svangerskap! Er bare babyen som har lemus eller hva det kalles.. Var helt ufarlig =)

Jeg har også "spasme-baby", hehe:) Har vel egentlig bare regnet med at det er normalt..Men, det var mere av disse bevegelsene tidligere i svangerskapet enn det det er nå...

Sånn har jeg og! Hver gang jeg legger meg på venstre side i sengen.... har kjent det mange ganger.... :-S Sånn leamus aktig ja... men er det babyen? trodde kanskje det var  min kropp som gjorde det?

Tror jeg har kjent noe lignende. Litt sånn at magen rister? Har lurt av og til hva som foregår der inne. Men får jo bare håpe at det er normalt.

Babyen min gjør det hele tida. Forrige svangerskpet var også,slikt. Syns det kan være litt plagsomt til tider....

Ja, det er mye sterkere enn leamus. Jeg har bakenforliggende morkake, så kjenner hver eneste bevegelse babyen gjør, og dette var virkelig som om hele babyen ristet i krampe. Men godt å høre at flere sier det er normalt:)

Jepp, leamus-baby her også.  Særlig hvis jeg snur meg på siden...det er ikke så populært.

Her også, jeg spurte jordmor om dette. ( ikke ang. hjertebank, men spasmer) Og da s ahun at hun trodde d var veldig vanlig. For hvis du ser på små babyer så rister de ofte litt når de strekker på seg ol. Så d er vel egentlig ganske normalt. Men hvis du våkner av d, og synes d er ubehagelig så kan d jo være noe å sjekke opp litt nærmere?? Hvertfall for å roe uroen.. :)

Samme her også ! Nesten som at noe der inne vibrerer i noen sekunder :P
....har lurt litt på hva det kan være, å om det er normalt så synes det var godt å se at det er flere som har det slik å at det da helt sikkert er normalt :)

har også en "vibrerende baby" innimellom, har aldri tenkt over at det er noe farlig..

jeg har også ofte sanne vibreringer, blir litt urolig av å til , men det er godt å høre at dere sir det er normalt ? :) man blir så fort bekymret ! :D

OG de rister når de tisser :)

d kan man se leeeenge etter at de er født også, ganske vittig :)

hadde en lege i forrige svangerskap som sa det er noe som skjer ved tissing og at nervesystemet utvikler seg.. hadde mye med storesøster, ikke noe med lillebror enda.

Hadde sånn med "snart-storebror"
- han hadde faktisk også litt "spasmer" når han var født. er visstnok vanligere på premature babyer, selv om han ikke var prematur. Så er nok normalt. (alt er jo normalt:p)
Husker jeg spurte JM sist graviditet og barnelegen når han endelig var ute for det så jo litt rart ut at hendene plutselig ristet et par sekunder.

Denne gangen har jeg ikke opplevd det enda. 

Back
Topp