Babyen har bæsjet mye det siste døgnet

Miffy2017

Betatt av forumet
JuniJubel2021
Ila de siste 12t så har babyen bæsjet 5 ganger, som regel etter mat. Hun bæsjer til vanlig 1-2 ganger om dagen. Som regel en gang per dag. Er litt småbekymret for hva det kan være. Hun er ellers blid og ler og pludrer masse. Virker ikke som om hun har noe mageknip eller noe. Gråter ikke og sutrer ikke. Kan nevne at vi smurte på mildison onsdag kveld på kinnene. Kan det være at hun har fått dette i seg og forårsaket en mer aktiv tarm? Jeg har heller ikke spist noe veldig unormalt. Bortsett fra litt burger king mat onsdag kveld og litt brownies de siste to-tre dagene ( sliter litt med sjokoladecravings etter fødsel[emoji15])
 
Ut ifra det du beskriver ville ikke jeg ha vært bekymret , her varier det fra 0 bæsjebleie per dag til 8 bæsjebleie . Og jeg tror at det viktigste er ikke antall - men utseende! Hvis det er grønt , slimete, rennende , blodspor , da ville jeg ha vært bekymret . Men ikke ellers
 
Ila de siste 12t så har babyen bæsjet 5 ganger, som regel etter mat. Hun bæsjer til vanlig 1-2 ganger om dagen. Som regel en gang per dag. Er litt småbekymret for hva det kan være. Hun er ellers blid og ler og pludrer masse. Virker ikke som om hun har noe mageknip eller noe. Gråter ikke og sutrer ikke. Kan nevne at vi smurte på mildison onsdag kveld på kinnene. Kan det være at hun har fått dette i seg og forårsaket en mer aktiv tarm? Jeg har heller ikke spist noe veldig unormalt. Bortsett fra litt burger king mat onsdag kveld og litt brownies de siste to-tre dagene ( sliter litt med sjokoladecravings etter fødsel[emoji15])
Her satte vi ny bæsjerekord med 18 bæsjebleier på et døgn i forgårs, og aå har vi dager med "bare" 6-8 bæsjebleier... Det meste er normalt og så lenge hun ikke virker plaget, og bæsjen har samme konsistens og lukt som vanlig så ville jeg ikke bekymra meg. De er jo også i en alder nå der noen begynner å få tenner, da er det noen som plutselig bæsjer mer og blir mer såre i stumpen ifbm tannfrembrudd. Kan det være noe sånt på gang?
 
Jeg skrev fei istad! Hun hadde bæsjet 5 ganger ila 20t. Bæsja en gang til tidligere idag. Så vi er oppe i 6 ganger ila 24t. Konsistensen er ganske lik alle gangene, sennepgul med korn i, noen ganger er det litt mer slimete. Det har også vært brune flekker i bæsjen. Lukten er ganske lik. De siste dagene så har hun også kunnet gå 5-6t uten mat. Kun en gang per dag. Men synes det er lenge!
 
Jeg hadde ikke vært bekymret, hyppigheten svinger her også. Sliter også med sjokocravings [emoji85]
 
Varierer mye her og! Tenker at det er normalt :)
 
Nå har jeg fulgt med i et par dager. De siste dagene så har hun bæsjet tre ganger om dagen. I tillegg så drikker hun mindre mm og mme(jeg delammer) nå enn før. Før drakk hun 150ml hver 3 time. Nå drikker hun 60ish hver tredje time. Hun har alltid hatt 7 våte bleier hver dag, flere av de veldig fulle. Nå er hun nede i 5 våte bleier derav 2-3 er kun en urin på. I tillegg så har hun begynt å kave om natten når hun sover. Fekter med armer og ben og vrir seg fra side til side. Kun om natten. Gjør ikke dette på dagtid. Hun bikket 4 mnd for noen dager siden og det var da dette spise-bæsje-tisse-sove mønstret begynte. Kjenner meg mest bekymret over melkemengden og de våte bleiene. Skal veie henne om noen dager. Men har noen av dere opplevd slike endringer, samtidig?? Eller er det tegn på at jeg burde begynne med smaksprøver på fast føde? Har ikke startet med det enda. Vurderer å vente til 5 mnd med smaksprøver siden ammingen går så bra nå (hadde en røff og vanskelig start).

Når det gjelder tenner så ser jeg ikke noe på gommene. Hun sikler en del og det startet hun med da hun var 3 mnd gammel. De to siste dagene beit hun meg to ganger under amming. Aldri gjort det før. Er det tegn på tenner? Eller så har hun begynt å putte kluter og leker i munnen og prøver å tygge på de.
 
Back
Topp