En ukes tid før de første bedringene kom

Våre symptomer var
Hyppig gulping, men bare litt som kom opp. Typ 5-10 smågulp i timen
Mye rar bæsj, variasjoner mellom: ekstremt løs, slimete, grønn, skummende bæsj og av og til blodspor. Bare aldri vanlig småflytende gul bæsj. Men dette gikk gradvis og ble verre etterhvert som hun ble eldre. Merket ikke så mye på bæsj da hun var nyfødt. Jeg gikk melkefritt fra da hun var 2,5 måned gammel.
Hadde også masse gråt, mageknip, luftsmerter ifbm bæsj og promp.
Sov ekstremt lite på dagtid, og bare mens jeg bar henne. Kunne fort sove kun 2,5 time totalt fra vi sto opp klokka 8:30 og til 19. veldig lite når babyen bare er 6-8 uker gammel med andre ord og hele dagen gikk med på å få henne til å sove og ikke gråte.
God vektoppgang(endel babyer med melkeproteinallergi sliter med å legge på seg, men ikke alltid noen sammenheng der.)
Barnelege sa at det første man forsøker for å behandle babyer som har problemer med reflux/gulp er melkefri diett på mor om man ammer eller melkefri mme, da dette er helt ufarlig og ofte hjelper (bare litt jobb og styr å kutte alt med melk i ens egen kost da)
Helsesykepleier informerte meg om at de fleste merker bedring i løpet av 2-3 uker, og full effekt merker man etter 6-8 uker da det er så lenge melkeprotein kan henge igjen i morsmelka. Mi reagerer også på soyaprotein, noen få med mpa tåler heller ikke det, så vi så full bedring i forhold til mageproblemer først da jeg også kuttet ut det. Men en urokråke er hun by nature da, så ble ikke noe rolig sovebaby over natta - men greit ikke å ha skrikebaby hele tiden
Kjenenr for øvrig noen som hadde melkeproteinallergi på babyen hvor det eneste uttalte symptomet var masse oppkast og problemer med pust når oppkastet kom fordi det var så mye.