Babyen beveger seg ikke på UL

Trollmor Til Tre

Forelsket i forumet
Jeg har vært på UL både uke 12 og 15. Babyen har ligget bom stille begge gangene. Ikke en eneste liten bevegelse, selv om jeg hadde dyttet i meg masse sukker før UL nettopp for å få litt bevegelse. Legen dyttet på magen og jeg prøvde å bevege meg, men ingen reaksjon. Jeg ser flere av dere legger ut både filmer og beskrivelse av aktive babyer. Burde jeg bli bekymret? Vi ser at hjertet banker og at den vokser...
 
Jeg har ikke peiling. Håper virkelig ikke det <3 Hva sier legen?
 
Jeg tenker at om legen ikke er bekymra, så er det ikke noe å bekymre seg over.
Hvis legen er bekymra, så hadde jeg også blitt bekymra, men da forventet å få svar på hvorfor han/hun var bekymret og tett oppfølging.

Kanskje den bare sover? Er litt lat? aner virkelig ikke..

*klem*
 
Du har et bankende hjerte og en kropp som vokser. Det at fosteret ligger stille kan jo være at det tilfeldigvis sover når dere titter innom? :)
 
Bom stille har jeg ikke opplevd, men denne her er langt mindre aktiv enn de to forrige var (utifra det lille vi har sett på ultralyd da). Jeg har heller ikke kjent noe særlig liv enda, noe jeg var sikker på jeg kom til å gjøre tidlig siden jeg kjente det godt i uke 15 forrige gang. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke bekymrer meg så veldig for akkurat det. Jeg vil vell tro det er veldig inviduelt og at det vil bli mer bevegelse etterhvert?:)
 
Sist hadde vi utallige ul og han beveget seg aldri. Kun et bankende hjerte ❤️
 
Jeg hadde også ul sist der han lå bom stille :) så ville ikke bekymret meg for det :)
 
Jeg mener min gynekolog sa at bebis sov.. Var det type 70-90% av tiden? Jeg husker ikke nøyaktig tall, men jeg husker at jeg tenkte det var mye! Så det er ikke så rart hvis man har vært uheldig to ganger på rad siden det er så kort tid den tross alt er våken :)
 
Har snakket med en kollega som hadde en datter på 8mnd som slet med at tennene vokste ut og gråt mye. Han sa at de ga henne sukkervann av og til og at det roet henne mye ned, tenkte kanskje det kunne være overførbart til at du har putta i deg mye sukker før ul og at babyen blir rolig av det? Bare en løs tanke fra meg :)
 
Jeg har hørt at et glass kaldt vann kan få de i bevegelse på ultralyd. Noen som har testet dette?
 
Back
Topp