Babyen bæsjer ikke

Rose89

Andre møte med forumet
Hei :) lurer på om det er noen i gruppa som har babyer som bæsjer sjeldent, eller har problemer med avføringen? Min datter er nå 3,5 mnd. Lenge bæsjet hun en gang per dag, men plutselig ble det stopp. Hun har ikke bæsjet på tre uker nå. Hun fullammes/får bare morsmelk. Jeg har eevig nok melk og vel så det, hun går opp i vekt som hun skal og virker fornøyd. Hun har litt luft i blandt, men virker ikke som det plager henne spesielt. Er litt redd for at hun skal være forstoppet, spesielt siden endringen har skjedd så brått. Noen andre som har opplevd lignende eller har noen tips? :)

Min bæsjer 1-2 ganger i uken. Gjort det siden han var 3-4 uker. Så lenge de blir fullammet kan de visstnok ikke få forstoppelse.

Det med at de ikke kan bli forstoppet på mm har vi også fått høre. Det er sjelden avføring her og, men vår "rekord" er på to uker. Og da kom det i mengder for å si det mildt :joyful:

Du kan jo høre på helsestasjonen og. Det kan være at de har noen tips til hvordan dere kan få fart på sakene :)

Her er det likt, kan gå 1 uke i mellom. Og det skjedde plutselig. Fra hver dag til sjeldent. Kjenner jeg gruer meg hver gang det går så lang tid. Nå har hun ikke bæsjet siden torsdag tror jeg. :o Bæsjer mengder og flere ganger samme dag når det er lenge i mellom, men plages ikke av det. Hs sier det er helt normalt for mmbabyer. :)

Litt betryggende å høre at det er flere som har lange perioder imellom avføringen. Synes bare tre uker virker så lenge, men hun virker fornøyd ellers, så får vel bare håpe at hun snart "leverer" :p tar gladelig en eller flere bæsjebleier om dagen enn store mengder hver 3.uke :)

Har lagt merke til at jenta mi bæsjer like etter jeg har tatt temperaturen
når jeg har mistenkt feber. Har litt krem på termometeret før jeg måler i stjerten.
Kan jo prøve det om du vil?
Eller kontakte hs :)

Har lagt merke til at jenta mi bæsjer like etter jeg har tatt temperaturen
når jeg har mistenkt feber. Har litt krem på termometeret før jeg måler i stjerten.
Kan jo prøve det om du vil?
Eller kontakte hs :)

Jeg har fått beskjed om å ikke gjøre det. Det går som regel bra men kan også gjøre vondt verre ved at baby kniper ekstra sammen. Men det er helt greit å dytte litt forsiktig rundt på utsiden med en bomullspinne.

Min gikk plutselig fra å bæsje flere ganger om dagen til bare en gang i uken over natten. Selvom man leser at det er helt normalt, lurte jeg i starten på om noe var galt.
De sjeldne bleiene er fæle synes jeg, håper ikke din neste blir det ;)
Har det kommet noe?

Tipper at det kommer mye når det skjer, men enda ikke kommet noe.. :/
snakket med hs, å skal prøve litt massasje på magen samt prøve å stimulere med litt olje/massasje rundt endetarmsåpningen :) får håpe det skjer noe snart :p

Back
Topp