Babyen aktiv noen dager og ligger på lading andre dager

Nordaførr

Forelsket i forumet
Vårspirene 2021
Er det andre som har babyer i magen som varierer veldig på hvor mye bevegelse de gir fra seg fra dag til dag? Min lille har dager hvor hun er veldig aktiv og andre dager hvor hun ligger mest i dvale. Det virker til å være hennes mønster. For eksempel to dager med mye liv og to dager hvor jeg så vidt kjenner henne. Har vært på kontroll når jeg ha kjent lite liv og da har alt vært i orden. Andre som også opplever dette?
 
Jeg opplevde dette litt tidligere, sånn rundt uke 25-30 (32 nå). Nå kjenner jeg mindre forskjell fra dag til dag, men han har jo mindre plass også så mulig jeg bare kjenner små bevegelser lettere:)
 
Sniker litt :) Min var sånn, aktiv en dag og så roligere i to eller noe i den duren. Det var et tydelig mønster, helt frem til slutten. Da ble bevegelsene helt annerledes. Blir du bekymret så ber du selvsagt om en sjekk til, eller forsøker å fremprovosere litt liv med noe superkaldt å drikke eller litt sukkersjokk :smug:
 
Min er relativt lik, men merkar fotskjell dei dagane han trulig ligg med hovudet ned. Mindre texas, meir gnuring langs bekkenet + litt stikninger og nedpress. Og kjenner hikkinga veldig godt.

Mistenker han var i tverrleie her før i veka, då var det heilt vilt. Så variasjon er det jo. Men heilt rolig gjennom heile dagen hadde eg nok reagert på. Min er ikkje rolig i meir enn typ 45 min..

Men ein kan jo vere obs på at typen bevegelse endrar seg frå +- veke 32, då begynner det å bli såpass trangt at det går over frå dei typiske sparka til meir "seige", store bevegelsar, bukting, trykking og rulling, om du skjønnar..? Hyppigheten og styrken skal vere lik, men kan innimellom vere vanskelig å kjenne alle bevegelsane like tydelig når ein sjølv er i aktivitet. Syns eg iallefall. Sit eg eller ligg eg blir dei veldig tydelig, ser heile magen forskyv seg frå side til side.
 
Her er det også full fart enkelte dager og roligere andre. Han har et fast mønster hvor han er rolig på formiddag, men mer action på morgen og kveld. Kan nesten stille klokka. Full fest rundt kl. 9 hver kveld :hilarious:

Blir jo litt bekymret når det er litt mindre liv en dag, men jeg kjenner han selv om han ikke er like vill hver dag :happy:
 
Jeg opplever også dette. Det kan være full pupp mange dager på rad, så ganske rolig en dag eller halvannen dag. Har blitt noen iskalde glass med solbærsaft og litt roping for å vekke han litt. Selv da er bevegelsene litt roligere/mildere. Så er det full guffe igjen. Har vurdert turen ned til sykehuset, men siden det går såpass greit å vekke han, så har det ikke føltes nødvendig (ennå). Nå er han i partymodus og heller det enn at det er veldig rolig
 
Helt enig! Her også er det to aktive og to rolige dager. Bekymra meg litt i starten ( har kjent det sånn siden uke 26), men har blitt vant til det nå( 32+2). Men må alltid sjekke litt ekstra(altså legge meg ned på siden og kjenne etter) hvis det går for lang tid uten å kjennne noe.
 
Min har også vært "litt lik", men jeg har ringt sykehuset da jeg ikke har fått vekt med kaldt å drikke, søtt eller høye lyder
 
Sniker fra mai her - min oppfører seg ganske likt! Visse dager kan han kjennes med spark og bevegelser nær hver time, mens andre dager er det roligere hele dagen - har også dager han våkner med vekkerklokka ilag med meg og romsterer litt før jeg står opp, og ila en aktiv dag på jobb kjenner jeg ikke noe særlig før jeg legger meg i sofaen på kvelden, og da kan det være full fres med hele magen i bevegelse. Det varierer veldig - men jeg tenker at dette er hans mønster, og så lenge jeg kjenner liv og får en reaksjon når jeg provoserer litt, så har jeg ikke hatt behov for å ringe føden enda. Er 29+1 idag.
 
På dag 3 med mindre liv, kontakten jeg føden igjen i morges. Fikk komme inn på en ny sjekk. Frøkna har det fint, men har på nytt lagt seg i tverrleie og derfor kjennes nesten ikke sparkene. Håper hun snur seg til hodeleie snart :) :)
 
Kjenner liv ofte gjennom hele dagen, har hendt at jeg har kjent lite liv om jeg har styrt mye en dag, men det har kommet seg opp når jeg har fått slappet litt av.
 
Back
Topp