Babydyner

Tussi17

Flørter med forumet
Sommerfuglene 2017
Hei! Tenkte å kjøpe dyne til den kommende babyen i morgen. Vi ønsker å ha en dyne til sengen og eg dyne til å ha i vognen.
Jeg skal handle på Jysk, men de hadde så mange å velge i.
Har noen av dere noen anbefalinger til hvilke jeg bør kjøpe?

Brukte mye tid og krefter på babydyner, men kunne godt ha brukt energien på noe annet ser jeg i ettertid ;) Kjøpte en litt dyrere dundyne til sengen, og en litt lettere fiber til vogna. Begge ble brukt litt begge plasser alt etter temperatur, hvor de befant seg i huset osv. Kan vel si at dynen i senga/vogga ble svært lite brukt, her brukte vi som regel tepper som vi pakket godt rundt han og innimellom svøpte han. Følte at dyna bare ble noe stort noe som var i veien der det lå oppå den lille kroppen. Og idet han var over i springelsenga gikk vi en str opp. De gangene vi brukte dyne (hadde bare det i vognen i starten) må jeg si at det spilte ingen rolle hvilken dyne det var (billig, dyr, fiber, dun). Han lå jo med klær på, og om det var noe forskjell på dynene varmemessig så merket ikke jeg det når jeg sjekket han. Er ikke før nå, når han bruker junior dyne og ligger kun med body, at jeg merker forskjell på kvalitet på dynene.

Dyner er kanskje det vi har brukt minst, da det har vært mye bedre å bruke hjemmestrikka ulltepper til babyen.
Ellers er vel de fleste babydyner gasnke greie, om det er mye allergi i familien er kanskje fiber bedre.

Back
Topp