Gravid med nr 2

:Heartpink CD 27 og en dag over IKM
Her har ikke TR vist seg enda, og det kan jeg vel si at jeg er veldig glad for!!
Dagen startet med en haug negative tanker om at tanta kom, jeg var på do å sjekket sikkert hvert 5-10 minutt før jobb fordi jeg hadde så mye magesmerter (rundt navlen) og stikkende smerter i eggstokker og livmor som strålet ned mot lysken ved aktivitet. Har ikke like sterke smerter nå i kveld, men har ligget på sofaen etter jobb fordi smertene har vært slitsomme å jobbe med.. :sorry:
Likevel er ikke dette mine vanlige symptomer på at tanta kommer. Da har jeg gjerne en konstant murrende smerte midt på i nedre del av magen og en tyngdefornemmelse i underlivet :confused:

Det er helt utrolig irriterende at graviditet og mensen skal ha samme symptomer eller hva?? Det er nesten til å bli gal av :p

Nå skal jeg snart finne sengen, og krysser fingrene for at jeg i hele morgen vil være 2 dager over IKM :woot:

Edit: og for ikke å snakke om at jeg springer på do å tisser HELE TIDEN!! Hvordan kan man glemme det :rolleyes:
 
Last edited:
Wææ!! Når blir det test???:nailbiting:
 
Wææ!! Når blir det test???:nailbiting:
Skal prøve å holde meg til fredag, for å være sikker på at mensen ikke er forsinket :nailbiting: selv om den ikke burde være det med tanke på at jeg vet når eggløsningen var...
 
Skal prøve å holde meg til fredag, for å være sikker på at mensen ikke er forsinket :nailbiting: selv om den ikke burde være det med tanke på at jeg vet når eggløsningen var...

Så flink du er!!
Det høres veldig lovende ut da :nailbiting:
 
Så spennende!:) Du er skikkelig flink som klarer å vente så lenge med å teste! *klappklapp* Det var mitt mål også, men jeg har allerede testa to ganger før ikm :rolleyes: Blir superspennende i dagene fremover og med test på fredag :)
 
Så spennende!:) Du er skikkelig flink som klarer å vente så lenge med å teste! *klappklapp* Det var mitt mål også, men jeg har allerede testa to ganger før ikm :rolleyes: Blir superspennende i dagene fremover og med test på fredag :)
Har vært prøver så lenge at jeg takler ikke skuffelsen med negativ test :shifty: men er superspent på hva dagene vil bringe :smiley-angelic001
 
:Heartpink CD 31 og 21 DPO

Lite med oppdatering. Vel jeg har tatt test idag, 5 dager over IKM og den har negativ.. kan ikke helt forstå det, jeg «føler» på meg at jeg er gravid :banghead: Men tydelig vis er det ingen spire i magen..
Klør meg i hodet over at jeg plutselig har fått en forstyrret syklus, når jeg i 2 år har vært stabil! Kanskje jeg ikke kan bruke Ovitrelle?
Jeg springer fortsatt som en galing på do for å tisse, puppene mine har blitt kjempestore og er øm/hard/anspent, murringer/stikninger i øvre og sidene av livmoren som stråler ned mot lyskene.

Kommer ikke TR i løpet av helga, så skal jeg ringe legesenteret for å ta en blodprøve bare for å være sikker på at det bare er kroppen min som er på bærtur :grumpy:
 
Spent på å høre hvordan det går over helga! Håper det bare er testen som slår ut sent, og at du er gravid! :Heartred
Bruker du fertilitetsmonitor på eggløsningstestene eller vanlig?
Vi brukte disse fra billige-tester.no forrige gang (som endte i senabort 21+3 </3) men syntes de er noe herk så vurderer å bestille monitor til vi nå skal i gang i oktober (må gjennom en konisering først).
 
Spent på å høre hvordan det går over helga! Håper det bare er testen som slår ut sent, og at du er gravid! :Heartred
Bruker du fertilitetsmonitor på eggløsningstestene eller vanlig?
Vi brukte disse fra billige-tester.no forrige gang (som endte i senabort 21+3 </3) men syntes de er noe herk så vurderer å bestille monitor til vi nå skal i gang i oktober (må gjennom en konisering først).
Ja det er lov å håpe helt frem til tanta kommer :smiley-angelic001
Brukte vanlig og digital når jeg testet. Men tester ikke etter EL, da jeg kjenner når jeg har det :happy: måtte bruke test nå denne pp fordi jeg skulle sette Ovitrelle ved positiv test.
Ønsker deg lykke til med prøving og konisering :Heartred
 
Ja det er lov å håpe helt frem til tanta kommer :smiley-angelic001
Brukte vanlig og digital når jeg testet. Men tester ikke etter EL, da jeg kjenner når jeg har det :happy: måtte bruke test nå denne pp fordi jeg skulle sette Ovitrelle ved positiv test.
Ønsker deg lykke til med prøving og konisering :Heartred
Hva er konisering? :smiley-ashamed008

Spennende! Ser frem til å høre hvordan det går over helgen :smiley-bounce012
 
Lenge siden oppdatering nå... Jeg gikk litt i kjelleren forrige PP... :(
Mensen kom på CD 39 (!!!!!) noe den aldri i løpet av min tid har gjort før. Den var altså 10/11 dager forsinket.. Jeg har vel kanskje hatt EL mye senere til tross for at jeg satte eggløsningssprøyte :shifty:


Nå har jeg kommet meg på bena igjen, og er idag på CD 12 med positiv EL-test idag. Ovitrelle ble satt og håper EL ikke blir forsinket denne PP :rolleyes: Jeg prøver å holde meg positiv, og krysser det som krysses kan for at dette blir vår siste PP.. :smiley-angelic001
 
Lenge siden oppdatering nå... Jeg gikk litt i kjelleren forrige PP... :(
Mensen kom på CD 39 (!!!!!) noe den aldri i løpet av min tid har gjort før. Den var altså 10/11 dager forsinket.. Jeg har vel kanskje hatt EL mye senere til tross for at jeg satte eggløsningssprøyte :shifty:


Nå har jeg kommet meg på bena igjen, og er idag på CD 12 med positiv EL-test idag. Ovitrelle ble satt og håper EL ikke blir forsinket denne PP :rolleyes: Jeg prøver å holde meg positiv, og krysser det som krysses kan for at dette blir vår siste PP.. :smiley-angelic001

Krysser det som krysses kan med deg :Heartred Håper det blir deres tur nå :love7
 
Nå er det lenge siden jeg har tittet innom her, og siden sist har det skjedd en del (alt utenom at jeg er blitt gravid da) :rolleyes:

Vi trer nå inn i PP 27/28 :sorry: Vet ikke om jeg skal telle forrige pp (27), da vi ikke aktivt prøvde, men jeg tok Letrozol denne mnd også.

Vel, forrige pp var jeg hos gyn for en gjennomskylling av egglederne. Dette gikk overraskende bra, kjente minimalt med ubehag ved skylling av den ene egglederen, men ellers ingen ubehag! Alt så med andre ord åpent og klart ut, kunne være at venstre side var «litt tettet» siden jeg kjente ubehag på denne siden, men isåfall er den åpnet opp nå :) vi fikk derfor beskjed om at det var minimalt med sjanse for graviditet denne pp, fordi prosedyren forstyrrer slimhinnene i livmora. Valgte derfor å ikke aktivt legge inn aksjer, og droppet å sette Ovitrelle. Vi fikk bedt om henvisning til St. Olavs når vi var hos gyn, og den ble endelig SENDT! :smiley-angelic001

Litt under 3 uker etter fikk jeg første tlf fra fertilitetsklinikken! Så på fredag fikk vi første brev i posten, og idag har vi vært på sykehuset for å ta blodprøver! Det passet jo perfekt at jeg fikk mens på lørdag slik at jeg kunne ta prøvene på syklus dag 3 :dance008

Nå får vi bare smøre oss med tålmodighet, og håpe at vi får komme inn på første time raskt :angelic: Vi er ved litt bedre mot nå, og det er 1000 kg lettet fra skuldrene mine nå!
 
CD 16 og 3 DPO
Har ingen forhåpninger om noe som helst denne pp. Samboer var forkjøla rett rundt EL, så sjansen er vel liten for at det blir noe :p Har fortsatt med dobbel dose Letrozol og satt Ovitrelle.

Men det har gått meget raskt med fertilitetsklinikken ved St.olavs! Jeg skal starte med kort protokoll når jeg får mensen nå, så da er det vel lov å håpe at jeg blir gravid før jul :angelic: Neida, jeg er ganske klar på at det er få som faktisk blir gravid ved første innsett... Men ballen er i gang, og vi håper sånn at vi kan få barn i 2020 :sad010
 
:Heartpink CD 17 og 4 DPO
Det er vel lov å håpe at et befruktet egg er på vei til livmoren for å feste seg nå :angelic: Etter å ha prøvd så lenge og aldri sett en positiv test begynner man å lure på om det er meningen at akkurat vi skal få barn.. Kommer da liksom IVF/ICSI til å være løsningen, eller vil det ende opp med ingen baby da også..? Det er tøft å prøve lenge, og spesielt når alle andre rundt deg blir gravide og får barn :sad015

Idag har jeg begynt å stresse med tanken på mye reising til St. Olavs, og om jeg vil få sykemelding fra fastlegen de dagene jeg blir borte fra jobb... Føler jeg ikke får noe konkret svar noen plass på hva man har krav på? På grunn av lang reisevei går hele dagen til dette, og det vil ikke være mulig å komme på hverken tidlig- eller aftenvakt. Har 100% stilling, som vil si jeg jobber jo nesten hver mandag-fredag, utenom når jeg har arbeidshelg da :bored: Håper det ordner seg, for det vil bli alt for mange egenmeldinger å bruke :(
 
:Heartpink CD 17 og 4 DPO
Det er vel lov å håpe at et befruktet egg er på vei til livmoren for å feste seg nå :angelic: Etter å ha prøvd så lenge og aldri sett en positiv test begynner man å lure på om det er meningen at akkurat vi skal få barn.. Kommer da liksom IVF/ICSI til å være løsningen, eller vil det ende opp med ingen baby da også..? Det er tøft å prøve lenge, og spesielt når alle andre rundt deg blir gravide og får barn :sad015

Idag har jeg begynt å stresse med tanken på mye reising til St. Olavs, og om jeg vil få sykemelding fra fastlegen de dagene jeg blir borte fra jobb... Føler jeg ikke får noe konkret svar noen plass på hva man har krav på? På grunn av lang reisevei går hele dagen til dette, og det vil ikke være mulig å komme på hverken tidlig- eller aftenvakt. Har 100% stilling, som vil si jeg jobber jo nesten hver mandag-fredag, utenom når jeg har arbeidshelg da :bored: Håper det ordner seg, for det vil bli alt for mange egenmeldinger å bruke :(

Du får vel velferdspermisjon fra jobben når det gjelder spesialisthelsetjenester?
De dagene jeg har hatt time på sykehuset, så har jeg hvert fall fått det! Sjekk med evt. Tillitsvalgt på jobben din, de skal kunne svare på slikt! Eller om du er organisert, send de en mail?
Du trenger jo ikke si hva du skal til leder ellernoe, men at du har en time på sykehuset❤
 
Du får vel velferdspermisjon fra jobben når det gjelder spesialisthelsetjenester?
De dagene jeg har hatt time på sykehuset, så har jeg hvert fall fått det! Sjekk med evt. Tillitsvalgt på jobben din, de skal kunne svare på slikt! Eller om du er organisert, send de en mail?
Du trenger jo ikke si hva du skal til leder ellernoe, men at du har en time på sykehuset❤
Er det ikke bare 3 dager med velferdspermisjon? Usikker på dette, skal snakke med noen på jobb som vet.. kan jo bli 4-5 dager med fravær bare FØR uttak :shifty:
 
Er det ikke bare 3 dager med velferdspermisjon? Usikker på dette, skal snakke med noen på jobb som vet.. kan jo bli 4-5 dager med fravær bare FØR uttak :shifty:

Åjjj, det vet jeg ikke.... visste ikke at det var begrensa, og hvert fall ikke så få dager:wacky:
Håper du finner ut av det hvert fall:happy: det MÅ jo bare løse seg på den ene eller andre måten!
 
Back
Topp