Gravid med nr 2

hani94

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Velkommen til min lille dagbok :Heartred

Nå er vi tilbake for å prøve på barn nummer 2! Siden første mann tok så lang tid, tenkte vi at det er greit å starte tidlig slik at vi kan sende søknad om søskenforsøk til St. Olavs. Men overraskende nok klarte vi det selv på andre forsøk! :woot: Var gravid i en uke før blødningen startet, men det har gitt oss håp om at vi faktisk kan klare det uten IVF denne gangen ❤️

PP1: Ikke gravid
PP2: Gravid :dummy: Kjemisk/tidlig SA 4+5
PP3: Ikke gravid
PP4: Ikke gravid
PP5: Ikke gravid
PP6: Gravid :dummy: Termin 13.01.23
———————————————————-
Litt om prøvingen på første barn:

Synes det er så spennende å lese andre sine dagbøker, og tenkt kanskje det kan være greit å ha noe å se tilbake på selv.

Jeg og samboeren min er 25 år gamle, og har ingen barn fra før. I juni 2019 bikket det 2 år siden vi startet prøvingen for å få vårt første barn. Det første året gikk relativt greit, man skal jo regne med at det kan ta opp til 1 år etter man slutter på prevensjon før man blir gravid.

I juni 2018 dro jeg til gynekolog for første gang, dette for å undersøke om alt er ok med meg. Der kunne hun bekrefte at jeg har eggløsning og at alt var ok. Det skulle ikke være noe problem for egget å feste seg i livmoren min. Vi skulle vente til sommeren var over, var vi ikke blitt gravide da så skulle vi dra for å ta en sædprøve. Sommeren gikk og ingen ting skjedde, men på grunn av reisevei og jobb ble ikke sædprøven tatt før i november 2018. Denne prøven var redusert, og for å bekrefte/avkrefte at han har redusert sædkvalitet måtte vi ta en ny prøve. På grunn av sykdom og andre ting som kan påvirke sædkvaliteten måtte vi avvente ny prøve helt til april 2019. Da fikk vi bekreftet at sædkvaliteten var helt fin, og lå over gjennomsnittet. Samme måned tok jeg blodprøver, som var helt normale :) Vi fikk bekreftet at vi skulle kunne bli gravid, men ingen ting har skjedd på 2 år.

Juli 2019 var måneden jeg startet med Femar/Letrozol, enkel dose. Jeg skal videre ta dobbel dose Letrozol og sette Ovitrelle når jeg får positiv eggløsningstest. Dette skal vi prøve 3 ganger før vi evt. blir henvist til prøverør.. Min gynekolog var positiv til at et ekstra «kick» til eggene mine skal gjøre susen, så det blir noen spennende måneder fremover :Heartpink
 
Last edited:
Lykke til fremover! Håper det klaffer for dere snart! To år er lenge å prøve, særlig når det tilsynelatende ikke er noen grunn for det. Godt å høre at gynekologen har troen nå med litt medisinsk hjelp :)
 
Lykke til! Blir spennende å følge deg fremover. Håper gynekologen har rett!
 
Idag er jeg på CD 3 og skal ta dobbel dose
Letrozol for første gang :D Jeg har hatt regelmessig syklus på 25-28 dager siden jeg sluttet med p-piller, og har gradvis økt til dit jeg er nå de siste årene på 28 dager lang syklus :hilarious:
 
:Heartpink CD 5 og dag 3 på dobbel dose Femar/Letrozol
Jeg er veldig spent på hvordan denne pp vil gå. Så langt merker jeg ingen bivirkninger av å gå på Letrozol, men forrige mnd hadde jeg forstoppelse som kan være en bivirkning.. Det vil være vanskelig å si om det var Letrozol eller at vi kom hjem fra Kreta og endret matvarer som gjorde det, men vi får se om jeg blir forstoppet denne mnd også :wtf:

Har 2 dager igjen med tabletter, og ifølge skriv fra min gynekolog skal jeg ta eggløsningstester fra CD 10 og frem til positiv eggløsningstest, da skal Ovitrelle settes. Jeg har tenkt å ta EL test både morgen og kveld, for å være sikker på at jeg ikke misser positiv test :hilarious: Bruker clearblue digital EL test, orker ikke den der tydingen av en test, liker å få det bekreftet :p
 
:Heartpink CD 8, PP 25

De siste dagene har jeg vært utrolig trøtt og sliten. Har nemlig vært delvis forstoppet denne mnd også, men fordi jeg var forberedt så fikk jeg orden på det før det gikk for langt :hilarious: Jeg kjenner stikninger/murringer i eggstokkene nå, begynte så smått på CD 6. Ikke smertefullt, og heller ikke akkurat samme smertene som når eggløsningen skjer, men det virker som at det jobbes for en god eggløsning der nede :nailbiting: Tenker at jeg i morgen kveld starter testingen etter EL, bekymret for å gå glipp av den.... Jeg bruker Flo appen, og den har aldri bommet med mer enn 1 dag, så hvis jeg starter i morgen kveld regner jeg med at jeg skal være sikker på å få med meg eggløsningen slik at jeg får sette Ovitrelle :D
 
:Heartpink CD 9 og positiv EL test
Idag kjente jeg tydelige EL smerter i venstre eggstokk, og hadde EL slim til morgenen. Fikk en følelse av at jeg kanskje kan ha eggløsning allerede nå, selv om det til meg å være er alt for tidlig. Jeg har derfor fortet meg på apoteket for innkjøp av EL tester og testet i kveld før kl 19, og fikk smilefjes. Har fortsatt EL slim og samme smertene som jeg bruker å ha ved EL, men faktisk noe sterkere etter oppstart på Letrozol :nailbiting:

Jeg ble veldig usikker, siden jeg bruker å ha EL mellom CD 12-14, og til vanlig har en stabil syklus. Men etter spørsmål her på forum og at jeg har hørt på egen kropp (som skriker at jeg har EL), valgte jeg å setter Ovitrelle i kveld, og nå krysser vi alt som krysses kan for at gullegget endelig skal sitte denne pp :talk017
 
:Heartpink CD 9 og positiv EL test
Idag kjente jeg tydelige EL smerter i venstre eggstokk, og hadde EL slim til morgenen. Fikk en følelse av at jeg kanskje kan ha eggløsning allerede nå, selv om det til meg å være er alt for tidlig. Jeg har derfor fortet meg på apoteket for innkjøp av EL tester og testet i kveld før kl 19, og fikk smilefjes. Har fortsatt EL slim og samme smertene som jeg bruker å ha ved EL, men faktisk noe sterkere etter oppstart på Letrozol :nailbiting:

Jeg ble veldig usikker, siden jeg bruker å ha EL mellom CD 12-14, og til vanlig har en stabil syklus. Men etter spørsmål her på forum og at jeg har hørt på egen kropp (som skriker at jeg har EL), valgte jeg å setter Ovitrelle i kveld, og nå krysser vi alt som krysses kan for at gullegget endelig skal sitte denne pp :talk017
Lykke til! ❤️ Håper på et gullegg og full klaff i denne pp :cat:
 
:Heartpink CD 11 og mest sannsynlig 1 DPO

Idag har jeg ingen EL smerter ei heller mer EL slim, så da antar jeg at egget slapp igår :smiley-angelic001
Igår hadde jeg mye smerter, EL smertene var veldig sterke i forhold til hva jeg er vant til. Mye murring og stikkinger i venstre eggstokk, forverring ved bevegelse. Mye smerter i eggstokken ved samleie, noe som er veldig dumt når det er den viktigste delen av hele opplegget :hilarious: Men vi fikk lagt inn aksjer både på morgenen og kvelden (12 og 24 timer etter sprøyten ble satt). :p

Samtidig hadde jeg noen grusomme smerter i nedre del av magen, og har sett at magesmerter er en vanlig bivirkning av Ovitrelle. Jeg skal ikke klage, for idag har jeg ingen smerter og ser andre har det i flere dager etter de satt sprøyten :happy:
 
Åh :woot: Da blir det noen spennende dager fremover! Håper den sitter :D
 
:Heartred CD 12 og 2 DPO

Jeg synes dagene DPO går uutholdelig sakte... :confused: Spenningen er så stor, tenk om vi etter 2 år og 2 måneder med prøving ENDELIG skal bli gravide? Samtidig klarer jeg ikke lengre å se positivt i dagene DPO etter så mange skuffelser. Jeg sitter å tenker på om jeg skal bestille en time til gynekologen for å få henvisning til IVF med en gang, det er tross alt ventetid.. Jeg tenker at jo før jo heller, så får jeg heller bruke Letrozol og Ovitrelle i 2 mnd til om det ikke skulle klaffe denne gangen.

Jeg tenker på at når vi er ung får vi beskjed om å bruke prevensjon og at vi må hvertfall ikke glemme en pille eller ha ubeskyttet sex for da blir vi gravide... Lite får man vite om at det for alle faktisk ikke er like enkelt. Jeg føler også at ALLE rundt meg blir gravid, og det gjør det ikke lettere for oss. Jeg unner hver og en av nære og kjære å bli gravide, men inni meg skriker jeg for at det ikke er meg :sorry: Livet føles så urettferdig, jeg føler at vi har gjort alt riktig i "livet": Først utdanning, så fast jobb, så kjøpte vi hus og så var planen å få barn. Men så enkelt skulle det ikke være. :shy:

Lite hjertesukk på sengkanten når hormonene løper løpsk gjennom kroppen :Heartred
 
Sender deg gode varme tanker og medfølelse.

Det er ikke enkelt i prøveperioden. Sitter i samme båt som deg. Har ikke brukt prevensjon på 7 år... først nå som vi har spurt om hjelp føles det hele bare håpløst. Kommer det noen gang til å skje?

Jeg har troen på at det lykkes for deg! :flower

Heier på deg og følger deg :Heartred
 
:Heartred CD 13 og 3 DPO

Denne dagen fikk jeg tilbake smerter i eggstokk, men på høyre side... De føltes nesten som EL smerter, bare at jeg hadde smertene konstant med forverring ved bevegelse :confused:

:Heartred CD 14 og 4 DPO

Jeg våknet opp på morgenen, hadde fortsatt smerter i høyre eggstokk. Begynte nesten å bli litt sånn småbekymret for at det skal være noe galt der. Utover morgenen etter jeg kom på jobb fikk jeg helt forferdelige smerter i livmoren min, kjentes ut som at jeg hadde skikkelige menskramper. Jeg ble helt svett, uvell og svimmel, hadde problemer med å gjennomføre arbeidsoppgavene mine på grunn av smertene. Jeg var flere gange på toalettet for å sjekke om jeg begynte å blø, for det var slik det føltes hele dagen. Krampene ga seg gradvis, men fikk jevnlig akutte stikninger/kramper i livmor resten av dagen :sorry:

5 og 6 DPO gikk det over til milde murringer... :nailbiting:

Jeg håper at dette bare er bivirkning av en dobbelkur med Letrozol og at jeg satte Ovitrelle.. Noen andre som har opplevd samme etter Letrozol og Ovitrelle?
 
:Heartpink CD 26 og IKM idag
Nå er det lenge siden jeg har oppdatert dagboken min. Dette har vært en veldig lang pp, og dagene DPO har gått så utrolig sakte. Det begynner å bli veldig tungt å vente på at gullegget skal sitte...
Siden sist oppdatering har murringene vært av og på siden 4 DPO. Dette er ikke vanlig hos meg før mens, men det er veldig vanlig for meg å oppleve nye PMS symptomer hver pp :depressed: Andre symptomer jeg har hatt er
- Ømme og forstørrede bryster. De har vært så smertefulle til tider at jeg ikke kunne ta av meg BH´en.
- Forstørret areola på begge bryster.
- Harde og smertefulle brystvorter. Stakkars hunden vår som er veldig glad i å ligge på mamma´en sin har tråkket litt feil og blitt kastet av meg et par ganger :p
- Stikninger/smerter i lysken på begge sider.
- Stikninger/smerter i eggstokkene og livmor.

Alle smerter/murringer føles anerledes denne pp enn tidligere, så det er vel lov å håpe på at spiren sitter denne gangen. Selv om alle disse symptomene kan være mensen som er på vei :(

Kl. 19.00 har fortsatt ikke TR dukket opp, og håper hun holder seg langt unna. Det blir ingen testing før jeg er minst 3 dager over IKM... :rolleyes:
 
Last edited:
Så spennende, håper tr holder seg langt unna! Den pp det klaffet for oss hadde jeg murringer tidlig i dpo-land, en uke før forventet mens noe som var uvanlig også for meg. Har alltid hatt PMS symptomer og murringer dagene før mens.

Håper det er en spire i magen din ❤
 
Så spennende, håper tr holder seg langt unna! Den pp det klaffet for oss hadde jeg murringer tidlig i dpo-land, en uke før forventet mens noe som var uvanlig også for meg. Har alltid hatt PMS symptomer og murringer dagene før mens.

Håper det er en spire i magen din ❤
Dette gjør at jeg klamrer meg fast i håpet enda litt hardere :smiley-angelic001 håper det stemmer for meg også!
 
I dag kom brevet fra spesialisten. Skal inn til start for IVF i starten av desember :smiley-ashamed008:smiley-ashamed008:smiley-ashamed008
Det betyr en begynnelse på at det skal bli baby!! Og kanskje er du en av mange som blir gravid i påvente av å komme inn :dance008 heier på dere!!
 
Back
Topp