Babydrømmen <3

Maya91

Glad i forumet
Vi som prøver :)
Det er vel på tide at jeg også starter en dagbok :Heartred

Jeg er 33 år og samboer er 30år. Vi bestemte oss i April 24 for å starte prøvingen av vår første baby. Allerede første forsøk ble jeg gravid og lykken var stor! Så i uke 6? startet jeg å blø.
Jeg ringte legen og fikk bare beskjed om at det var en SA, så det måtte bare gå sin gang. Jeg blødde i ca 3 uker før det ble tatt HCG, de økte sakte. Men ble henvist til gynekolog. Der ble det målt HCG på nytt og tatt ultralyd hvor det ikke var noe foster, men de kunne heller ikke se noe annet enn litt blødning. HCG gikk da sakte nedover og jeg fikk komme inn igjen og det ble bekreftet EXU. Jeg ble operert samme dag og de fjernet den ene egglederen min.
Ble gravid på nytt i November, men det endte i MA, utviklingen hadde stoppet i slutten av uke 5 eller begynnelsen av uke 6. Jeg utførte medisinsk abort på sykehuset.

Prøveperioder:

PP1 - Positiv 02.06.24 - 9dpo (EXU - Operasjon 06.07)
PP2 - Negativ - EL 13.08 - IKM 26.08
PP3 - Negativ - EL 16.09 - IKM 29.09
PP4 - Negativ - EL 19.10 - IKM 31.10
PP5 - Positiv 24.11.24 - 10dpo (MA 01.01.25)
PP6 - Negativ - EL ? - IKM 01.02
PP7 - Negativ - EL 18.02 - IKM 02.03
PP8 - Negativ - EL 19.03 - IKM 01.04
PP9 - Negativ - EL 18.04 - IKM 01.05
PP10 - Negativ - EL 16.05 - IKM 29.05
PP11 -
Negativ - EL 14.06 - IKM 28.06
PP12 - Negativ - EL 11.07 - IKM 23.07
PP13 - Negativ - EL 08.08 - IKM 22.08
PP14 - Negativ - EL 06.09 - IKM 19.09
PP15 - Negativ - EL 04.10 - IKM 17.10
PP16 - Negativ - EL 01.11 - IKM 14.11
PP17 - EL 01-03.12? (En plass i mellom) :hilarious: - IKM tidligs 13.12

Last edited:
Dagene har egentlig gått fort hele denne syklusen, mye på grunn av en fin påske! Koset oss med familien hele påska :love017
Men nå har de altså bremset kraftig ned og tiden går sååååå sakte!
Jeg har begynt såvidt å kjenne på trangen til å teste :hilarious: men jeg har ikke flere tidligtester igjen og har jo tidligere ikke fått positiv test før 9 og 10 dpo. Så vi får se hvor lenge jeg holder :hilarious:

Symptomer 6dpo:
sensitive nipler, varme pupper og veldig øm nederst i magen.
1000002421.jpg

Last edited:
PP9 - CD25 - 7DPO

Temperaturen holder seg stabilt høy, å det er jo et godt tegn på at progesteron nivået holder seg høyt.
Jeg klarte ikke holde meg, så det ble en test :hilarious: den var som forventet, negativ. Men 7dpo er det kun 1,5% av gravide som tester positivt, så det er enda veldig tidlig :happy:

Symptomer:
sensitive nipler og ømhet nederst i magen.

PP9 - CD26 - 8DPO

Tok en test, den var fortsatt negativ. Nå er jeg jo fri for tidligtester på strimmel da(har en stav, men tør ikke ta den enda). På 8 dpo er det kun 5% av gravide som tester positivt, så håpet er langt fra ute enda :joyful: temperaturen holder seg stabilt høy og det er fint :happy:
Dagene hittil denne måneden har vært fine og denne prøveperioden har vært mye lettere enn de andre. Har slitt med at det blir så altoppslukende og intenst etter EXU. Men denne gangen har bare dagene gått uten for mye tanker på det negative :happy:

Symptomer:
Ømme nipler. Har også vært tett i nesa når jeg våkner om morningen de senere dagene.

1000002424.jpg

PP9 - CD27 - 9DPO

Fortsatt negativ test igår. Håper virkelig spiren sitter denne gangen :happy: Tempen er fortsatt stabil høy :joyful:

Symptomer:
Ømme nipler og rare drømmer. Tett nese når jeg våkner om morgen.

1000002426.jpg

PP9 - CD28 - 10DPO

Både vanlig test og tidlig test er fortsatt blenda, mistet litt håpet for denne runden :sorry:

Men i følge chat gpt er det jo bare 28% av gravide som tester positivt 10 dpo da, så burde ikke miste håpet helt enda.

Temperaturen har jo gått opp da, det er jo positivt! :happy:

Symptomer:
ømme nipler og tett nese når jeg våknet.
1000002429.jpg
1000002428.jpg

Last edited:
PP9 - CD29 - 11DPO

Idag er all positiviteten borte, føler at alt er bare skikkelig dritt.. Fortsatt blenda test og har mistet håpet helt :sad015

Chat gpt mener at det fortsatt er håp siden tempen fortsatt er høy og at implantasjon kan ha skjedd sent. 48% av alle gravide tester positivt 11dpo.

Symptomer:
øm nederst i magen, hodepine og tett nese når jeg sto opp.

1000002437.jpg
1000002435.jpg

PP9 - CD30 - 12DPO

Har bare lyst å skrike høyt!!! Temperaturen falt idag, så TR er nok som vanlig i rute :sorry:
Denne runden har jeg vært skikkelig positiv, vet ikke om jeg klarer det neste runde da. Det har liksom gått over 1 år siden vi startet prøvingen, skjønner ikke hvordan man skal klare å stå i det, måned etter måned :sorry:

Symptomer:
Løs mage.

1000002441.jpg

PP9 - CD30 - 12DPO

Har bare lyst å skrike høyt!!! Temperaturen falt idag, så TR er nok som vanlig i rute :sorry:
Denne runden har jeg vært skikkelig positiv, vet ikke om jeg klarer det neste runde da. Det har liksom gått over 1 år siden vi startet prøvingen, skjønner ikke hvordan man skal klare å stå i det, måned etter måned :sorry:

Symptomer:
Løs mage.

Vis vedlegget 459610
Sender deg en klem, dette er blytungt :Heartred
Har ikke du rett på utredning nå etter et år?

Sender deg en klem, dette er blytungt :Heartred
Har ikke du rett på utredning nå etter et år?
Legen min sa ved forrige legebesøk at hun kunne henvise meg videre hvis jeg ikke ble gravid snart, men har ikke fått ny legetime før i starten av Juni da. Det føles ut som en evighet til :sorry:
Men tror ikke jeg får så mye hjelp, siden jeg også har blitt gravid to ganger på dette året :sorry:

Legen min sa ved forrige legebesøk at hun kunne henvise meg videre hvis jeg ikke ble gravid snart, men har ikke fått ny legetime før i starten av Juni da. Det føles ut som en evighet til :sorry:
Men tror ikke jeg får så mye hjelp, siden jeg også har blitt gravid to ganger på dette året :sorry:
Ja, tiden blir uendelig lang når man bare går sånn og venter :Heartred
Det er jo veldig dårlig hvis du ikke får noe oppfølging! I slutten av juli har vi prøvd et år og hvis jeg ikke blir gravid før det skal jeg be om henvisning til utredning i alle fall, selv om jeg har blitt gravid to ganger. Har vurdert å ta det privat allerede, men med henvisning kan jeg gå privat og få det på helseforsikringen via jobb tror jeg. Vet om andre som har blitt henvist til IVF etter et år selv om de har blitt gravid og mistet inni der. Jeg ville pushet litt på hvis jeg var deg i alle fall. Du har jo rett på oppfølging :Heartred

Ja, tiden blir uendelig lang når man bare går sånn og venter :Heartred
Det er jo veldig dårlig hvis du ikke får noe oppfølging! I slutten av juli har vi prøvd et år og hvis jeg ikke blir gravid før det skal jeg be om henvisning til utredning i alle fall, selv om jeg har blitt gravid to ganger. Har vurdert å ta det privat allerede, men med henvisning kan jeg gå privat og få det på helseforsikringen via jobb tror jeg. Vet om andre som har blitt henvist til IVF etter et år selv om de har blitt gravid og mistet inni der. Jeg ville pushet litt på hvis jeg var deg i alle fall. Du har jo rett på oppfølging :Heartred
Ja, den blir veldig lang. Det er ingen som driver privat her, så må nok bare vente på henvisning til offentlig, men legen min er heldigvis veldig på! Håper jeg kan prøve noe støttemedisiner eller noe først, vet ikke om jeg er helt klar for å starte prosessen med IVF, det er veldig tungvint da jeg må reise bort for den behandlingen, dyrt blir det å!
Håper du blir gravid før den tid! :Heartred

Ja, den blir veldig lang. Det er ingen som driver privat her, så må nok bare vente på henvisning til offentlig, men legen min er heldigvis veldig på! Håper jeg kan prøve noe støttemedisiner eller noe først, vet ikke om jeg er helt klar for å starte prosessen med IVF, det er veldig tungvint da jeg må reise bort for den behandlingen, dyrt blir det å!
Håper du blir gravid før den tid! :Heartred
Skjønner det, det er mange ting man kan prøve før man må på IVF heldigvis!
Bra legen din er på i alle fall!
Satser på at vi begge blir gravid nå i mai :Heartred

Skjønner det, det er mange ting man kan prøve før man må på IVF heldigvis!
Bra legen din er på i alle fall!
Satser på at vi begge blir gravid nå i mai :Heartred
Ja, vi vil nok prøve litt andre ting først. Legen min sa også at jeg skulle få prøve progesteronstøtte og blodfortynnende når jeg blir gravid igjen, så kanskje det hjelper.

Ja, det hadde vært så fint hvis vi begge ble gravide nå :Heartred

Sender deg en digital klem! :angelic: Jeg har nylig blitt henvist til utredning hos gyn og har time i mai. Vi er riktignok "bare" i PP7 nå, men jeg har bikket 35, så da kunne jeg henvises tidligere. Kjenner meg bare så innmari igjen i skuffelsen din. Har hatt flere sykluser hvor jeg har vært sikker på at det skulle klaffe, en runde med skyggestrek og tr har kommet som et slag i magen hver gang... Håper det klaffer snart og at du slipper IVF!:joyful:

Sender deg en digital klem! :angelic: Jeg har nylig blitt henvist til utredning hos gyn og har time i mai. Vi er riktignok "bare" i PP7 nå, men jeg har bikket 35, så da kunne jeg henvises tidligere. Kjenner meg bare så innmari igjen i skuffelsen din. Har hatt flere sykluser hvor jeg har vært sikker på at det skulle klaffe, en runde med skyggestrek og tr har kommet som et slag i magen hver gang... Håper det klaffer snart og at du slipper IVF!:joyful:
Tusen takk :Heartred skal du rett på IVF eller tenker du å prøve andre ting først? Håper det klaffer mens dere venter da :Heartred
Ja, det er litt som et slag i trynet gang på gang, har heldigvis ikke skyggestreker i tillegg da. Misunner ikke dere som har det!

TR kom en dag før forventet.. jaja, bare å bli ferdig med det, å prøve på nytt! Samboer som har vært så positiv hele veien, har nå begynt å synes denne prøvingen er tøff og tar på og han sliter med motivasjonen :sorry:
Jeg sa vi kunne prøve at vi ikke prater noe om EL denne syklusen, at han heller ikke får vite noe om testene og sånt, kanskje det blir litt mindre press på han da.
Så da tenker jeg å prøve å legge inn aksjer annenhver dag fra litt etter TR er long gone.

Tusen takk :Heartred skal du rett på IVF eller tenker du å prøve andre ting først? Håper det klaffer mens dere venter da :Heartred
Ja, det er litt som et slag i trynet gang på gang, har heldigvis ikke skyggestreker i tillegg da. Misunner ikke dere som har det!
Jeg tror ikke vi skal rett på IVF, men jeg vet egentlig ikke noe mer enn at jeg skal til oppfølging hos gyn. Tok noen hormonprøver hos fastlegen og han skulle sende resultatene til gynekologen så vi kunne gå gjennom de når jeg kom dit. Har vurdert å be om å få se resultatene, men jeg har jo ikke kompetanse til å vurdere de så det blir bare mye googling og usikkerhet, så jeg venter heller tror jeg :confused005 Håper at jeg evt. kan prøve litt hormonstøtte før IVF blir et tema :Heartred Aller helst at det bare setter seg en spire av seg selv da! :Heartred

Back
Topp