Babydagbok!

Fant dagboka di her og :D
Så bra! Har flyttet litt ut av prøverdagboken nå, og krysser fingrene for at jeg ikke må tilbake dit :)
 
  • Liker
Reactions: WCE
6+4 og snart ferdig med den første uken på jobb etter ferien. Kjenner jeg sliter litt med klær for tiden, og særlig bukser. Er så oppblåst at det kan se ut som om jeg er langt over 20 uker på vei. Håper bare dette roer seg litt, for ellers vil det bli ganske vanskelig å skjule magen.

Har også opplevd en del kvalme denne uken, særlig fra rundt lunsjtider og utover. Merker også hjemme at jeg blir kvalm hvis det er mye løft opp og ned på den kommende storebroren.
 
7+2

Da har jeg atter en gang sovnet mens jeg skulle legge småen. Det er virkelig vanskelig å ikke skulle sovne mens man ligger helt musestille i en myk seng, i et mørkt rom med en liten varm barnekropp inntil seg :p
 
7+4

Denne graviditeten er veldig rar. Titt og ofte glemmer jeg at jeg er gravid, mens med førstemann tenkte jeg ikke på annet. Er rett og slett helt likegyldig til det at jeg er gravid og klarer ikke helt å forholde meg til det. Håper bare denne følelsen går over etter hvert!
 
7+6

Hyttetur med bror og samboer, og det har ikke vært noen situasjoner der de har fått mistanke om graviditet. Tror jeg! Vi drakk øl ute på terrassen på ettermiddagen, og mannen helte alkoholfri øl i mitt glass inne på kjøkkenet. Fargen var litt lysere enn hans vanlige øl, men satser på at ingen la merke til det:) Vin og biff til middag, og jeg fikk eget vinglass som jeg nippet til. Fikk noen dråper på tungen, så kunne til og med uttale meg om smaken på vinen :p

Jeg er 99% sikker på at min søster vet om dette, for dagen etter at jeg fant ut om graviditeten, dro vi på hytten med henne og familien hennes. Jeg drakk clausthaler begge kveldene, mens resten koste seg med vin.
 
I ettermiddag og utover kvelden kom det vonde menssmerter, både i mage og rygg. Måtte sjekke på do om jeg var begynt å blø flere ganger, men ikke noe sånt heldigvis. Har fortsatt vondt foran med skambenet. Krysser fingrene for at dette er helt vanlig og uskyldig, men har så klart googlet som en gal. Jeg ble ikke særlig klokere av det, da.
 
I ettermiddag og utover kvelden kom det vonde menssmerter, både i mage og rygg. Måtte sjekke på do om jeg var begynt å blø flere ganger, men ikke noe sånt heldigvis. Har fortsatt vondt foran med skambenet. Krysser fingrene for at dette er helt vanlig og uskyldig, men har så klart googlet som en gal. Jeg ble ikke særlig klokere av det, da.
Det er nok bare spirelille som driver og romsterer, skal du se :) Jeg har også helt klart hatt vondere ubehag de siste dagene, men jeg satser på at det er helt normalt. Og det er jo ikke så rart heller sånn som minibabyen skal vokse og gro inni der ❤
 
Det er nok bare spirelille som driver og romsterer, skal du se :) Jeg har også helt klart hatt vondere ubehag de siste dagene, men jeg satser på at det er helt normalt. Og det er jo ikke så rart heller sånn som minibabyen skal vokse og gro inni der ❤
Jeg vet jo egentlig at menssmerter her og der er helt normalt, men med en gang det gjelder en selv, kommer panikken snikende. Jeg har ikke hatt noe særlig med symptomer den siste uken, for uten det at jeg sovner neste hver gang jeg legger lillemann. Da blir det liksom full krisemaksimering oppe i hodet :p

Godt vi har andre her inne som kan roe oss ned og si at de også har hatt det slik ❤
 
TUL er nå bestilt! Tre uker til og jeg gleder meg!
 
Woohoo, gleder meg til å se den lille tassen deres :D
 
Mandags kveld er MIN kveld. Da er mannen ute og jeg kan se på akkurat hva jeg vil på TV og bare slappe helt av. Det var derfor skikkelig nedtur å våkne, lettere forvirret, ved siden av ett-åringen kl. 22:30 (!). Hele kvelden er vekke :(
 
Au da, den er kjip :( Det tar på for kroppen å ha baby in the making!
 
8+4

Forkjølelse på vei! Tung i hodet, tett og rennende nese og kjenner det både i ører og hals når jeg svelger. Og jeg som aldri pleier å være syk!

Lite symptomer om dagene, bare litt småuggen på ettermiddag og kveld. Lysten på junk food har heller ikke forsvunnet ;)

Nå er det bare 18 dager til TUL!
 
Goood bedring! Forkjølelse er noe drit :( Håper det går fort over. Og 18 dager er ikke så lenge. Gleder meg ❤
 
10 uker!

Endelig, nå bærer jeg ikke på et embryo lenger, men et foster❤

Kveldskvalmen har roet seg kraftig ned, men har fortsatt stort saltsug på kvelden. Glemte å kjøpe ritzkjeks i dag, så det blir en kjip kveld :p

Syntes aknen har blitt verre, og særlig på halsen. Er redd folk vil skjønne tegningen, for hvem andre enn gravide har akne på den tynne, fine huden på halsen? :D
 
Woho, det går jo unna her også :D Åh, som jeg kan relatere til akne på halsen. Altså.. Please a! Og jeg må gå med håret i hestehale hele dagen, så jeg får ikke dekka det med det heller :)) Jeg håper det symptomet også er sånn som kan bedre seg i andre trimester :rolleyes: Ooog så kjenner jeg meg igjen i saltsug. I dag lagde jeg en bolle med frukt og kesam på kvelden selv om jeg ikke hadde lyst på, bare for å dytte i meg noe sunt. Hjalp ikke på saltsuget i det hele tatt, så nå legger jeg meg før jeg begynner på potetgullet jeg var så smart å kjøpe i helga :))

Nå er det vel like før UL? :D
 
Woho, det går jo unna her også :D Åh, som jeg kan relatere til akne på halsen. Altså.. Please a! Og jeg må gå med håret i hestehale hele dagen, så jeg får ikke dekka det med det heller :)) Jeg håper det symptomet også er sånn som kan bedre seg i andre trimester :rolleyes: Ooog så kjenner jeg meg igjen i saltsug. I dag lagde jeg en bolle med frukt og kesam på kvelden selv om jeg ikke hadde lyst på, bare for å dytte i meg noe sunt. Hjalp ikke på saltsuget i det hele tatt, så nå legger jeg meg før jeg begynner på potetgullet jeg var så smart å kjøpe i helga :))

Nå er det vel like før UL? :D
Jeg har helt kort hår, så må vel begynne å bruke sjal, jeg :p Håper virkelig at dette forsvinner, for til og med mannen kommenterer at det er blitt ganske ille...

UL er om bare en uke! En uke! Herlighet hvor fort tiden har gått!
 
11+0 i dag! Ny uke, og bare en liten uke til de magiske 12:D

I morgen skal jeg på TUL, og må be om å få gå tidlig fra jobb for å rekke å hente i bhg før timen. Både småen og pappaen skal være med, så må kjøre forbi legekontoret, hente mann og barn, og så dra tilbake til legekontoret.

Vet ikke helt hva jeg skal si på jobb for å få gå 20 min før møtene er ferdige. Har ikke lyst til å fortelle jobben om graviditeten før jeg selv har sett at det er liv, og før familien er blitt informert.
 
Lykke til på TUL!

Kan du ikke bare si at du skal til legen evt tannlegen? Ingen har vel noe med hvorfor :D
 
Back
Topp