Babydagbok!

Lykke til på TUL!

Kan du ikke bare si at du skal til legen evt tannlegen? Ingen har vel noe med hvorfor :D
Joda, kan kanskje si jeg skal til tannlegen. Det må vi vanligvis gjøre utenom arbeidstid, så da virker det sannsynlig at jeg må gå litt tidlig fra møtet. Sier jeg at jeg skal til lege kl. 16:30, innbiller jeg meg at avd.leder begynner å tenke... Kanskje jeg bare er litt paranoid :p
 
Masse masse lykke til i morgen :D
 
TUL vel overstått! Ble målt til 11+1, nøyaktig samme som beregnet etter EL.

Ble veldig folksomt inne på legekontoret når både mann og barn var med, og attpåtil foreslo legen innvendig UL :p

Perfekt liten bamsemums med jevn og sterk hjerterytme ❤
 
Jey, så godt å høre at alt var bra på UL :D Høres en smule pinlig ut med fullt rom og innvendig UL, ja :))
 
Jey, så godt å høre at alt var bra på UL :D Høres en smule pinlig ut med fullt rom og innvendig UL, ja :))
Jeg stilte i skjørt, for visste det var en viss risiko for innvendig UL, og var ganske så fornøyd med klesvalget :D Mannen fikk ikke sett så mye på skjermen, stakkar, han hadde nok med å prøve å fange en liten 1,5-åring som syntes alle legens instrumenter var dødsspennende ;)
 
Jeg stilte i skjørt, for visste det var en viss risiko for innvendig UL, og var ganske så fornøyd med klesvalget :D Mannen fikk ikke sett så mye på skjermen, stakkar, han hadde nok med å prøve å fange en liten 1,5-åring som syntes alle legens instrumenter var dødsspennende ;)
Rutinert ass :D Veldig lurt med skjørt når man helst ikke vil ligge på utstilling :)) Og må le litt av stakkars mannen som hadde hendene fulle med å passe på kommende storebror :p Håper du fikk noen fine bilder han kunne se på da. Haha.
 
12 uker i morgen og har måttet fortelle det til en venninnegjeng jeg var på tur med nå i helgen. Hadde vært veldig mistenksomt hvis jeg holdt meg edru en hel helg der alle var bortreist fra mann og barn :p

Selv om jeg er forbi den trygge grensen, kjenner jeg veldig på at jeg ikke har lyst å fortelle om graviditeten til noen. Vi har ennå ikke funnet ut når vi skal si noe til foreldrene våre, og kunne gjerne ha ventet mange uker til. Jeg orker ikke helt å forholde meg til dette ennå. Vet heller ikke når jeg skal si i fra til jobben, men tenker besteforeldre må få vite det før kolleger. Hadde det bare ikke vært for denne magen som ikke vil holde seg inne, da...
 
Har heller ikke fortalt det til noen og er 13 uker. Dette svangerskapet føles så annerledes ut enn første. Forstår ikke helt at jeg er gravid igjen :/
 
Har heller ikke fortalt det til noen og er 13 uker. Dette svangerskapet føles så annerledes ut enn første. Forstår ikke helt at jeg er gravid igjen :/
Nei, det hele er helt uvirkelig. Klarer ikke helt å ta det inn over meg. Får virkelig håpe at dette går inn når jeg får ordentlig gravidmage og begynner å kjenne bevegelser.
 
Gratulerer med 12 uker :D
 
Takk :D Veldig uvirkelig at tiden har gått så fort! Over 1/4 av svangerskapet er ferdig allerede!
Ja, jeg skjønner ikke helt hvor tida blir av jeg. Var det ikke nettopp juli og positiv test?? :p
 
I morgen skal graviditeten avsløres ovenfor svigerfamilien. Mine egne foreldre er på ferie, og ikke hjemme før torsdag, så da må vel de få vite det på fredag. Hele min familien skal i dåp til tantebarn på søndag, og har ikke lyst til å avsløre det da. Vil jo ikke stjele fokus fra dåpsbarnet :D Alle søskene mine må derfor også informeres før helgen og tviler på at vi rekker å besøke alle fire.

Jaja, en snap til de kommende onkelene og tantene er vel innafor :p ;)
 
Det var ikke akkurat en höjdare å fortelle dette til svigerfamilien. "Tusen takk og gratulerer" sa svigerfar, som om jeg bar frem barnet for han (!) Svigermor smilte bare, og sa at "Jaja, det er det de sier: Kommer det én, kommer det flere". Ingen spurte om hvor langt jeg var på vei og ingen spurte om når denne babyen skulle komme. Svigerinnen min snakket bare om at lille V skulle byttes ut og at ingen ville være glad i han lengre. Hva med å bare være glade på våre vegne? :(
 
I dag bestemte jeg meg for at jobben ikke skal få vite noe før etter høstferien. Når jeg kommer tilbake etter ferien, vil jeg være 15 uker på vei. Da blir det vel temmelig vanskelig å skjule noe som helst, siden det var i uke 15 at magen ble virkelig synlig forrige gang.
 
Æsj, for en utrolig kjip respons fra svigerfamilien :( Det er så rart hva noen lirer av seg, synes jeg. Håper dere får bedre respons hos din familie! Det skal jeg jo være verdens hyggeligste nyhet ❤
 
13+4

I dag ble mine foreldre informert, og der vanket det både klemmer og gratulasjoner:) Det ble også åpnet en flaske vin for å feire. Jeg fikk bare lukte :p

Ellers ble det telefoner til søskene og vips hadde vi snakket om baby og graviditet i nesten en time :) Godt at dette er litt mer offisielt, så slipper jeg å gå i store gensere og prøve å skjule magen.
 
15+1 og i dag fikk jeg endelig sagt i fra til jobben. Eller, sa det til øverste leder før jeg gikk for dagen. "Men da visste eg, jo!" var svaret hennes, for hun hadde tydeligvis sett det for lengst. Dette var da altså ingen overraskelse :p

Har ikke fått sagt i fra til noen av kollegene mine eller elevene, men får trappe opp på jobb i morgen med inntilsittende genser :D Krysser bare fingrene for at hun jeg deler klasse med kommer tidlig i morgen, for føler hun bør være en av de første som får vite noe.
 
17+3 og jeg kan kjenne spark utenpå magen❤ Kun en uke til oul :D
 
Så herlig!! ❤ Og så spennende med OUL. Ikke lenge igjen :D
 
Back
Topp