Babycaller- med eller uten kamera?

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Jeg har aldri hatt med kamera, men mannen mener dette er helt nødvendig! Jeg føler det bare kan skape mer bekymring- at man hele tiden sitter og glor på at barnet har det bra osv...

hvilke erfaringer har dere? Tenkte vi skulle bestille i dag:happy:
 
Er opp til hver enkelt. Er ikke vant til å ha med kamera på jobb (jobber i barnehage), men kjenner jeg ønsker det nå pga bo situasjonen og hvor barnet blir å ligge når den skal sove i vognen.
 
Har aldrig brukt babycall :p tror ikke vi trenger det nå heller.
Tror ikke kamera er nødvendig
 
Vi har en babycall uten kamera (neonate 6500-D) og en babycall med kamera (philips avent video).
Den uten kamera bruker vi i vogna, på hytta, når vi er på besøk osv. Må lades én gang i uka hvis vi bruker den hver dag.
Den med kamera må ha ledning til kameraet, så den står fastmontert i taket på soverommet til eldste. Vi kjøpte ikke babycallen med kamera før hun var 4 måneder og begynte å rulle rundt i senga. Vi synes det er en trygghet å se hvordan hun ligger - og at det var mer stress å løpe ned en etasje fra stua på kvelden for å sjekke. Vi har på Vox-modus - som vil si at skjermen kun går på når det er lyd eller bevegelse - blir derfor ikke sittende å stirre hele tiden :) hadde vi ikke hatt neonate 6500-D fra før, hadde vi nok heller bare kjøpt neonate med video fra begynnelsen av. Den er trådløs.
 
Vi har en babycall uten kamera (neonate 6500-D) og en babycall med kamera (philips avent video).
Den uten kamera bruker vi i vogna, på hytta, når vi er på besøk osv. Må lades én gang i uka hvis vi bruker den hver dag.
Den med kamera må ha ledning til kameraet, så den står fastmontert i taket på soverommet til eldste. Vi kjøpte ikke babycallen med kamera før hun var 4 måneder og begynte å rulle rundt i senga. Vi synes det er en trygghet å se hvordan hun ligger - og at det var mer stress å løpe ned en etasje fra stua på kvelden for å sjekke. Vi har på Vox-modus - som vil si at skjermen kun går på når det er lyd eller bevegelse - blir derfor ikke sittende å stirre hele tiden :) hadde vi ikke hatt neonate 6500-D fra før, hadde vi nok heller bare kjøpt neonate med video fra begynnelsen av. Den er trådløs.
Helt likt her! ❤️
 
Sniker fra desember 2019.

Kjøpte babycall med kamera tidligere i uken, neonate. Angrer ikke. Har på slik at kamera slår seg på ved bevegelse/lyd. Men kan også ha den på hele tiden. Nettopp begynt å legge henne på rommet vårt tidligere på kvelden, og for meg som er førstegangs og et vant med å ha baby nært meg hele tiden føles det litt trygt å kunne se på henne på kamera. Veldig fornøyd:)
 
Vi har hatt med kamera hele tiden, men aldri sitti og sett på kamera hele tiden :hilarious:
Er fint å sjekke om ungen har satt seg opp i senga feks eller bare snakker i søvne, drømmer osv.
Vi bruker fortsatt babycallen på 3 åringen nå. Veldig praktisk når vi er i en annen etasje.
Men det som jeg syns er enda viktigere er at begge enhetene kan være trådløse. Ellers er det jo innmari tungvint å ha den i vogna ute feks :)
 
Jeg tenkte også at hvis vi kjøper med kamera blir jeg ihvertfall paranoid, og må bare se på hele tiden. Men tenker det vil være praktisk etterhvert når babyen kanskje sover på eget rom eller legges tidligere enn oss, vi har stue og soverom i forskjellige etasjer. For soving ute i vogn tenker jeg det greier seg uten kamera :)
 
Jeg har bestilt neonate med kamera (Neonate Babycall BC-8000DV) etter varme anbefalinger fra folk her. Vi har soverom og stue i forskjellige etasjer, så det er greit å kunne kikke på kameraet for å slippe masse unødvendig løping. Håper og tror at jeg ikke blir paranoid og sjekker hele tiden.
 
Last edited:
Vi skal ha med kamera, har ikke hatt det før så det må vi prøve:joyful: Kjekt vist vi eks sitter på verandaen med naboen på sensommerskvelder. (Vi bor vegg i vegg)
 
Vi har en babycall uten kamera (neonate 6500-D) og en babycall med kamera (philips avent video).
Den uten kamera bruker vi i vogna, på hytta, når vi er på besøk osv. Må lades én gang i uka hvis vi bruker den hver dag.
Den med kamera må ha ledning til kameraet, så den står fastmontert i taket på soverommet til eldste. Vi kjøpte ikke babycallen med kamera før hun var 4 måneder og begynte å rulle rundt i senga. Vi synes det er en trygghet å se hvordan hun ligger - og at det var mer stress å løpe ned en etasje fra stua på kvelden for å sjekke. Vi har på Vox-modus - som vil si at skjermen kun går på når det er lyd eller bevegelse - blir derfor ikke sittende å stirre hele tiden :) hadde vi ikke hatt neonate 6500-D fra før, hadde vi nok heller bare kjøpt neonate med video fra begynnelsen av. Den er trådløs.

lurt! Her har mannen babycaller med kamera til sønnen pga epilepsi, og den skrur seg kun på når barnet beveger seg eller lager lyd. Jeg er så redd jeg skal bli stressa og sitte å glo meg ihjel på babyen:sorry:
 
Vi har hatt med kamera hele tiden, men aldri sitti og sett på kamera hele tiden :hilarious:
Er fint å sjekke om ungen har satt seg opp i senga feks eller bare snakker i søvne, drømmer osv.
Vi bruker fortsatt babycallen på 3 åringen nå. Veldig praktisk når vi er i en annen etasje.
Men det som jeg syns er enda viktigere er at begge enhetene kan være trådløse. Ellers er det jo innmari tungvint å ha den i vogna ute feks :)
Har du en du vil anbefale?xsmile9 Jeg er helt rådvill på dette:D:D
 
Har du en du vil anbefale?xsmile9 Jeg er helt rådvill på dette:D:D

Vi har iNanny fra jollyroom. Den gikk i gulvet etter et år og ble defekt. Kjøpte helt lik igjen siden vi var så fornøyde :D
Ser nå at det ikke ser ut som de selger den lenger. Hmm. Men sørg hvertfall for en som kan brukes uten ledning :)
 

Vedlegg

  • CEBB86D2-7CE3-4CFB-928E-4B440096987F.png
    CEBB86D2-7CE3-4CFB-928E-4B440096987F.png
    115,5 KB · Visninger: 5
Vi har iNanny fra jollyroom. Den gikk i gulvet etter et år og ble defekt. Kjøpte helt lik igjen siden vi var så fornøyde :D
Ser nå at det ikke ser ut som de selger den lenger. Hmm. Men sørg hvertfall for en som kan brukes uten ledning :)
Takk! Jeg må undersøke litt... dette er mitt 3 barn, høres ikke slik ut:hilarious::hilarious:
 
Vi arvet en uten kamera. Ser ikke for meg at vi trenger å kjøpe med kamera da jeg bor i en liten leilighet. Men ser fordelen om man har soverom og stue feks i forskjellige etasjer :)
 
Back
Topp