Babycall

Mye vil ha mer...

Betatt av forumet
Det er 8 år siden vi hadde baby i hus sist, så jeg er litt dårlig oppdatert på disse babycallene gitt,oog sikkert en hel masse annet fancy babygreier;)Jeg syns jo disse med kamera er flotte, men hvordan er de med å flytte mellom vogn og seng? Blir det bare stress? Barnet vil jo antagelig sove mye i vogna på dagtid og i senga på kveldstid etterhvert. Alternativet er jo å må kjøpe to:rolleyes: Men jeg har jo ikke som mål å bruke mest mulig penger heller, så det beste er jo å finne en som kan brukes både inne og ute og lett forflyttes mellom seng og vogn. Vi har katter så jeg er litt bekymret for sovinga i vogn om kattene skulle hoppe oppi, derfor hadde jo kamera vært fint... :nailbiting:Jeg har selvsagt all verden med tid, men det er så koselig å se på babyting. Hva er best for tiden? :rolleyes:

Vi hadde to til fireåringen da han var liten. Vi kjøpte en brukt neonate som er kjekk å bruke i vogna. Denne viser temp og varsler når det er for varmt eller kaldt. I tillegg hadde vi kamera som vi brukte på soverommet. Jeg føler ikke jeg kunne klart meg uten noen av de. Denne gangen blir vi å kjøpe nytt kamera som er flyttbart (forrige ble skudd fast i vegg, med ledning) sånn at vi kan ta det med på hytta:) men anbefaler å sjekke finn.no, neonate ligger ofte for salg for under 500kr

Neonate med kamera - angrer ikke et sekund!!
Har kjøpt ekstra babyenhet slik at vi har en til hvert av barnerommene når lille kommer. Er så greit å kunne se på kamera om lyder bare er drømming eller om ungen er våken - spesielt når soverommene er i en annen etasje enn stua ;)

Synes den er kjempeenkel å ha med å gjøre. Ikke noe stress å flytte mellom vogn og soverom osv. Er som en standard babycall med to trådløse enheter. Eneste minuset er at batteriet tappes noe enormt fort hvis kamerafunksjonen står på hele tiden, så man må tenke litt «besparende» som å kun ha aktivert lyd, og så kan man selv gå til kamerafunksjon hvis man vil sjekke noe ;)

Sniker :)

vi kjøpte vår på Biltema :hilarious: 250 spenn.
Funker gull. Hdde egentlig lyst på kamera men jeg nekter å bruke flere tusen på det. Gikk bare en ekstra gang å kikka på barnet om jeg trengte det

Har neonate med kamera jeg også. Veldig fornøyd! Jeg synes batteriet holder godt, har ikke blitt dårligere etter to års bruk. Jeg bruker den funksjonen der den skrur på kameraet når den hører en lyd. Det funker i alle fall bra ifht batteriet. Men er enkelt å bytte mellom kun lyd, denne funksjonen og kamera på hele tiden.

Vi har hatt 2 forskjellige. Et med kamera som vi brukte på soverommet og en billigere en som vi har hatt i vogna. Sidene jeg av og til er litt ute på kveldstid mtp hester og sånn syntes jeg det var veldig fint å kunne sjekke kamera om jeg hørte noen lyder eller syntes det var for stille ;)

Vi har neonate uten kamera. Valgte det fordi de kom best ut mtp stråling for to år siden når vi kjøpte de. Veldig kjekke, små, lades kanskje en gang i uka. Er av og til det hadde vært greit med kamera for å sjekke om han har sparket av seg dyna uten å gå inn på rommet til han (før vi gikk over til sovepose), men stort sett har vi ikke savnet kamera i det hele tatt. Vi har også katt som er veldig glad i både gutten og vogna, men bruker alltid myggnetting når vogna står ute, da kommer verken vår eller andres katter seg oppi.

Vi har neonate uten kamera. Valgte det fordi de kom best ut mtp stråling for to år siden når vi kjøpte de. Veldig kjekke, små, lades kanskje en gang i uka. Er av og til det hadde vært greit med kamera for å sjekke om han har sparket av seg dyna uten å gå inn på rommet til han (før vi gikk over til sovepose), men stort sett har vi ikke savnet kamera i det hele tatt. Vi har også katt som er veldig glad i både gutten og vogna, men bruker alltid myggnetting når vogna står ute, da kommer verken vår eller andres katter seg oppi.
Ja, jeg blir også alltid å ha myggnettingen på, men var usikker på om den ville klare å hindre katta fra å legge seg over ansiktet på barnet. En av kattene vi har er så ekstremt kosete. Den ligger sammen med datteren min hver natt, kliss inntil liksom :rolleyes:. Er jo greit nok med henne, hun er jo 8 år og dytter katta lett vekk om hun blir for nærgående...

Ja, jeg blir også alltid å ha myggnettingen på, men var usikker på om den ville klare å hindre katta fra å legge seg over ansiktet på barnet. En av kattene vi har er så ekstremt kosete. Den ligger sammen med datteren min hver natt, kliss inntil liksom :rolleyes:. Er jo greit nok med henne, hun er jo 8 år og dytter katta lett vekk om hun blir for nærgående...

Katten vår har iallfall ikkje skjønt at han kan hoppe opp når myggnettingen er på, for det ser ikke ut som det er en landingsplass der da, liksom. Spenner den helt over. En gang hoppet han opp på vogna når regntrekket var på, men da slo det veldig ut med skrål og støy på babycallen - så da er det jo ikke verre enn å løpe ut å jage han vekk. Med mindre du har veldig lang vei til vogna, noe du sikkert ikke har.

Like neonate

Vi har kjøpt neonate med kamera! Håper og tror vi blir fornøyde :happy:

Jeg har en babycall med kamera som er lånt gjennom hjelpesentralen (har nedsatt hørsel, og den gir tydelig beskjed om det kommer lyd fra barnerom) + en neonate vi har hatt i vogn, som nå står hos min mamma hvis vi vil sitte på utsiden i stampen eller noe :-)

Vi har Neonate uten kamera, og har i grunnen vært fornøyd med den. Men nå er den sliten, og jeg tror vi kjøper ny til lillesøster kommer - og da vil jeg gjerne ha med kamera :) Har ikke savnet det frem til nå, men tror det blir kjekt å ha når storesøster sksl ut av sprinkelsenga - greit å ikke måtte løpe opp og sjekke hele tiden.

Vi er veldig fornøyd med Neonate. Har hatt uten kamera, men syns den har fungert veldig bra. Stort pluss at den viser grader og varsler om det blir for varmt eller kaldt når barnet ligger ute i vogn:)
Klarte dessverre å miste den i vann i sommer, så må ha ny. Da blir det kanskje den med kamera, får se an lommeboka.

Back
Topp