Babycall

Neonate, uten tvil. Selv har jeg ikke behov for kamera, men finnes med det også. Den er liten og lett (så lett å ha med overalt), veldig godt lydsignal, godt batteri, liten stråling, viser temperatur (som er veldig greit hvis de sover ute om vinteren og sommeren).

Hvilken anbefaler dere ?
Det kommer jo litt an på dine behov og preferanser. Noen bruker babycall hjemme hver dag og synes det er greit med en som står i støpselet. Du får også de som kan kobles på wifi så du slipper å tenke på stråling og rekkevidde.

For vår del har vi brukt det ute i vogn og med på hytteturer og ferier, så vi har vært avhengig av oppladbare enheter med egen sender/mottaker. Der er jeg enig med ovenstående om at Neonate er et svært godt alternativ. De har modeller av god kvalitet, god batterikapasitet, god rekkevidde og liten stråling. Du kan også gjøre enkle innstillinger, f eks sette en temperatur hvor du får «frost-varsel» (fint hvis babyen sover ute i kulda).

Vi har modellen med video, og det var veldig fint til å begynne med (før vi stolte skikkelig på at skrik ble fanga opp). Vi har også satt pris på video på hytte/hotell der vi kanskje har vært tre etasjer unna babyen, så kan man vurdere litt mer før man reiser seg. Men. I hverdagen har jeg savna en nettere modell, og hvis jeg skulle valgt på nytt ville nok valgt en uten video. For min del har ikke video-funksjonen gitt nok verdi til å veie opp for større størrelse og høyere pris. Men der er vi jo forskjellige :)

Er veldig fornøyd med neonate.
Har den med kamera. Den er gull! Liker at man kan velge bare lyd om man vil også og at det kan kobles flere babyenheter til foreldreenheten

Edit; har nå bare kjøpt en babyenhet til til lillebror

Vi har neonate, både med kamera som vi bruker hjemme og uten kamera som vi bruker hvis vi er ute og lille skal sove i vogna feks. Men den med kamera kan også fint brukes ute :)

(grunnen til at vi har to stk er at vi fikk den uten kamera av svigers til jul, men jeg ønsket egentlig den med kamera så vi kjøpte den i ettertid :p)

Synes den med kamera var helt super da lille kom på eget rom så jeg kunne følge med om jeg ble «bekymret» for om hun lå med hodet ned i madrassen feks :p Og hvis jeg våkna i løpet av natta var det veldig greit å se at hun lå der og alt var fint :) Har også vært veldig greit hvis hun begynte å gråte, og jeg kunne sjekke om det var noe hun gjorde i søvne (noe hun gjør en del) eller om hun faktisk var våken, så slapp jeg å vekke henne med å gå inn på rommet :)

Så anbefaler absolutt neonate, uansett om du går for med eller uten kamera :)

Back
Topp