Babycall?

Nattlampe

Forelsket i forumet
Oktoberfruene 2018
FebbisBebbis2021 ❄️
Fastelavnsbollene 2026
Har dere tenkt til å skaffe dere babycall, eventuelt kjøpt inn en allerede? Til dere som har barn fra før, trenger man det? Noen merker som er å anbefale?

Har skjønt at som gravid tilhører man en veldig kjøpevillig gruppe, og jeg prøver å ikke kaste meg i vei med å kjøpe inn unødvendige ting...men det er jaggu ikke lett, for føler jeg har behov for alt som blir reklamert for :p:angel9

Vi kjøpte til førstemann, og har brukt det mye. Hun har sovet ute i vogn siden hun var en måned ca og da var det veldig greit :) Hun har også vært veldig mye urolig på nattetid, og å rekke å løpe inn til henne før hun våknet "skikkelig" :) Etter at vi flyttet til hus kjøpte vi en med kamera (inanny tror jeg) da hun sover i en annen etasje enn vi er om kvelden. Kjekt å følge med på hvor lang tid hun bruker på å sovne og slikt, men ikke noe must ;) Har en helt basic Avent i vogna ute :)

Vi har kjøpt babycall fordi soverommet ligger i en annen etasje enn oppholdsrom, og da er det greit å ha syns vi. Hadde til førstemann og, og den ble brukt mye, også når hun sov ute i vogn.
Vi har kjøpt en med kamera fra Neonate.

Vi har ikke hatt til de to første, og har heller ikke savnet det. Da bodde vi i en mindre leilighet, og soverommet var rett ved oppholdsrommet, slik st vi hørte de godt. De sov heller ikke ute i vogna med mindre den var i bevegelse :p nå bor vi i større hus, og soverommene er i en annen etasje enn stuen. Tenker kanskje det blir nødvendig med babycall da, men ser det an og kjøper ikke før etter han er født :) så mitt tips er nesten bare å se an, babycall er nok ikke noe du får bruk for de første ukene uansett :)

Jeg vurderer å kanskje vente til etter hun er født å se om/ når vi trenger det da:-) i starten kommer hun til å søve i nærheten av meg uansett.

Jeg tenker dette er noe som ikke absolutt må være på plass før fødslen:-)

Vi har kjøpt Philips Avent SCD860 brukt :)

Vi har kjøpt Neonate uten kamera. Vi brukte den kjempe masse til de to forrige barna. Hadde ikke med kamera sist, så renger med det går greit uten nå også.

Vi har tenkt å kjøpe det. Vi tenker så her at hun kommer til å sove ute en del, så det er greit å ha en babycall, vi har også hytte hvor hun sikkert vil sove tidligere mens vi sitter ute om sommeren, så da er babycall greit å ha. Soverommet vårt "føles" litt langt ut fra stua, tror ikke det er et problem egentlig å høre om det skulle være noe, men greit å ha uansett. Har tenkt å kjøpe noe med god batteritid og hvor babyenheten ikke er avhengig av strømtilførsel for å virke (pga. hytta), tror vi går for Neonate BC-5800D eller den nye versjonen (6800?)

Vi har hatt til storebror og bruker den ennå (2 år), alltid dagduppen i vogna oppe og soverom i annen etg enn stua. Brukt den MASSE og tror nok jeg vil si at d hadde blitt mye tyngre uten[emoji28] Har en helt enkel neonate uten kamera, men god batterikapasitet og temp.måler[emoji4][emoji1305]

Kjøpte etter første ble født. Brukt den mye, og bruker den ennå (2 år). Har ikke soverommene i samme etasje som stua, så tenker det er greit å bruke til den lille også når den tid kommer.

Jeg kjøpte en fra neonate uten kamera da nr 1 var noen uker gammel. Den er blitt brukt omtrent hver dag i snart 2 år:) både ute i vogna og om kvelden da han sover på soverommet:D Nå har jeg kjøpt en ny en fra neonate som man kan ha 2 babyenheter på på samme voksenenhet:)

Neonate [emoji1360] vi hadde ikke til første før han var tre mnd. Da begynte han å legge seg før oss, og da var det greit. Så man kan jo se an behovet.

Tror det er en tråd om babycalls her, hvor det deles erfaring?
Uansett, vi har, og er storfornøyd med, neonate uten kamera. Kjøper bare en tilleggsenhet til den ❤️
Legge til at vi bruker den hver dag ;)

Last edited:
Har kjøpt. Tenker det er ok å ha uansett.
Hadde tenkt å kjøpe avent babycall scd506, rimelig og hørt den skal være grei. Men endte med å slå til på salg av avent babycall scd580. Anbefaler å sette på varsel om prisendring på prisjakt vist du bestemmer deg for en.

Brukte det veldig mye til førstemann, har en neonante ettellerannet, veldig fornøyd. Viser hvor varmt det er i rommet, ingen støy på og lang rekkevidde[emoji4]

Back
Topp