Babycall

Lillevesen246

Gift med forumet
Novembergull 2017
Juligull2021
Er det noen som ikke skal ha dette?
Vi skal bo i en liten leilighet, soverom rett ved stuen. Så jeg tenker at det ikke er noe vits i å bruke hjemme. Men hva er fordelen med det?
Vurderer å kjøpe en billig en til vi skal bort osv, men da trenger jeg tips til en som funker med ikke koster skjorta [emoji28]

Jeg kommer til å bruke det masse når vesla skal sove i vogn ute. Både hjemme og når vi skal bort :)

Babycaller koster skjorta, men vi har brukt vår MYE. Har en Nabby, den er ikke å anbefale da rekkevidden er kjempedårlig :P
Hadde brukt den enda mer om rekkevidden var bedre..

IKEA har jeg hørt har en, og den skal visst være ganske bra =)

Nå bor ikke vi i leilighet da, men har vært helt avhengig av babycall, så det skal vi absolutt ha. Brukt den både på kvelden etter leggetid og på dagtid når baby sover ute i vogn. Både hjemme, på hytta og på besøk hos andre.

Vi kjøpte en billig en først, tenkte som du, men rekkevidda var så kort at den gikk ikke fra soverom til stue, som lå i samme etasje.. kjøpte en jeg ikke husker hva heter, har den på Lefdal tror jeg, kosta rundt 800kr for 4 år siden, den har fungert kjempebra

Vi kjøpte en billig en først, tenkte som du, men rekkevidda var så kort at den gikk ikke fra soverom til stue, som lå i samme etasje.. kjøpte en jeg ikke husker hva heter, har den på Lefdal tror jeg, kosta rundt 800kr for 4 år siden, den har fungert kjempebra

800kr går greit, men 1500-2000 eller mer vil jeg ikke legge i det, da jeg ser for meg at den blir lite brukt. til vinteren lar jeg nok ikke lille ligge ute uten at jeg er der. Så får jeg se til sommeren :) jeg kommer til å ha sofaen vegg i vegg med senga til lille da vi er hjemme.

800kr går greit, men 1500-2000 eller mer vil jeg ikke legge i det, da jeg ser for meg at den blir lite brukt. til vinteren lar jeg nok ikke lille ligge ute uten at jeg er der. Så får jeg se til sommeren :) jeg kommer til å ha sofaen vegg i vegg med senga til lille da vi er hjemme.
Fant den vi har, enda billigere nå, vi har som sagt vært fornøyde med den. Eneste gangen vi har plagdes var da katta tygde av ladeledningen :-D https://www.lefdal.com/product/styling-og-velvare/babyutstyr/SCD506/philips-avent-babycall-scd506

Vi har også Phillips /Avent sin, kjøpt på Coop obs, funker fint på tredje året. Blitt brukt hver dag, både ute og inne. Husker ikke prisen, men var ikke dyr. Har den sikkert på elkjøp eller lignende også.

Vi har en topcom babycall med kamera og er super fornøyd med den. Brukte den hver kveld når vesla var mindre. Fikk mye mer ro. Slapp og gå inn og sjekke hver gang jeg hørte en lyd. Da hadde jeg henne på stuebordet og så og hørte henne hele tiden :happy:

Vi har brukt vår babycall masse, men vi har stort hus og soverom i andre etasje. Litt usikker på hva dn heter, men har vært kjempe fornøyd[emoji4] (Lurer på om den heter Neonate.)

Soverom å stue u 2 forskjellige etasjer. Brukte en avent 506 tror jeg den heter til å ha hjemme men barne enheten er så stor så da etter det ble en del barseltreff hvor barna sov i vognene ute så kjøpte jeg en neonate. Får litt bedre priser pga jobb så kjøpte en som viser temp. Ikke at jeg føler det er super viktig. Men forskjell på den jeg har og modellen under som er den billigste tror jeg er oppladbare batterier og er superfornøyd med de oppladbare. Fått klager i butikk på den med vanlig batteri

Om noen tenker en helt enkel babycall så unngå Philips Avent babycall SCD501 om man vil bruke den i vognen. Barne enheten MÅ være koblet til strøm for å fungere.
Bare hjemme så er den sikkert grei.

Med førsta mi for 19år siden hadd æ ikke babycall. Va ikke nå man treng den gangen å ikke mange som hadde det. Å iallefall ikke æ som bodd i sokkelleilighet m soverom rett ved stua. Den hær gangen skal vi ha. Baby bli å ligg opp en etage m mur mellom etg å et par vegga. Så vi e avhengie av en m god rekkevidde. Så vi ska ha neonate 6500. Men ska kjøp den når den e på tilbud. Så går å vente på å kom over et bra tilbud.

Vi har ikke hatt med de to eldste. Vi har soverom i 2.etg men har hørt dem godt likevel. De har ikke sovet ute i vogn utenom den daglige trilleturen. Men jeg ser jo at se fleste bruker det og føler meg nesten litt uansvarlig. Vi har et gammelt hus da hvor det er lydt mellom etasjene, det har sikkert noe å si.

Vi har ikke hatt med de to eldste. Vi har soverom i 2.etg men har hørt dem godt likevel. De har ikke sovet ute i vogn utenom den daglige trilleturen. Men jeg ser jo at se fleste bruker det og føler meg nesten litt uansvarlig. Vi har et gammelt hus da hvor det er lydt mellom etasjene, det har sikkert noe å si.

Jeg tror nok jeg ender opp uten, vi kommer nok til å bruke den om vi har, men vi skal også sove så lite borte hos folk som har store hus, så jeg tror jeh skal være tygg uten :) vi kommer til å ha sofaen vegg i vegg med senga omtrent, i forhold til hvor soverommet i leiligheten er :)

Vi har så lite hus at vi i teorien hadde klart oss fint uten. Men kjenner jeg ikke tørr å la han ligge i vogn ute uten.
Å jeg har to hunder som jeg må ta ut på plenen for å tisse noen ganger i løpet av tiden mannen ikke er hjemme(har ikke hage så må fysisk gå ut med de),så kommer til å ta med babycall ut når jeg trør utfor i mens baby ligger å sover.

Me hadde avent til dei to fyste. Var relativt nøgd men måtte bytte ut etter 2 år (var ikkje i daglig bruk før etter 1,5 ish). Den byrja den å tulle seg - nokre gonger valgte den å ikkje slå inn når det var lyder i rommet (barnegråt), etter å ha fått ny på garanti skjedde det samme med den nye også etter ein stund (da var den i daglig bruk). Klarte aldri stole heilt på dei igjen. Men var heise nøgd fram til det blei oppdaga... (hugsa ikkje kva den eksakte modellen heiter, men hadde fleire ekstrafunksjonar som musikk, lys ect).

Back
Topp