Babycall!

Kålormen

Forumet er livet
♡Junigull 2016♡
Sensommerbarna 2019
Jeg er en uhelbredelig utstyrsnørd og strever med å skulle ha en babycall som bare overfører lyd! Haha :D Iallfall, jeg har hørt folk skryte av både de med temperaturmåler (sommerbabyer kan jo fort få litt varme rom!) og de med kamera, men finner ikke noen med begge deler! Tips? Tanker? Erfaringer?

Vi har med kamera, og temp tror jeg. Men ville ikke anbefalt den. Vår går over tlf, tenker att det er jo praktisk. Det er det ikke, appen stopper hele tiden. Så man kan ikke stole på den om natta. Samtidig som den er ganske treng overføringene mellom kamera og telefon.

Vi har med kamera, og temp tror jeg. Men ville ikke anbefalt den. Vår går over tlf, tenker att det er jo praktisk. Det er det ikke, appen stopper hele tiden. Så man kan ikke stole på den om natta. Samtidig som den er ganske treng overføringene mellom kamera og telefon.
Hva er mest nyttig syns du? Temp eller kamera?

Har ikke brydd meg om temp egentlig. Ser på den innimellom, att det ikke er fot varmt. Men kamera er noe jeg ikke vil leve uten ! Så mange turer man slipper inn på rommet til ungen, for å sjekke hvordan dem ligger osv. Bruker den enda til hu på 1,5 år. Veldig greit å se hvordan hun har sovnet, eller om hun har sovnet. Hun sover også mye bedere, når jeg ikke løper inn hele tiden

Har ikke brydd meg om temp egentlig. Ser på den innimellom, att det ikke er fot varmt. Men kamera er noe jeg ikke vil leve uten ! Så mange turer man slipper inn på rommet til ungen, for å sjekke hvordan dem ligger osv. Bruker den enda til hu på 1,5 år. Veldig greit å se hvordan hun har sovnet, eller om hun har sovnet. Hun sover også mye bedere, når jeg ikke løper inn hele tiden
Takk for innspill! Har egentlig ikke kommet på temp selv, men så så jeg noen nevnte det. Det kan bli veldig varmt i huset vårt, særlig i rommene i andreetasje, hvor småen skal bo etter hvert. Bonusjenta jamrer ofte over varmen. Men så nekter hun å lufte også, da. Og skal ha døra åpen. Soverommet vårt er svalt selv om resten av huset har 27 grader :p

Takk for innspill! Har egentlig ikke kommet på temp selv, men så så jeg noen nevnte det. Det kan bli veldig varmt i huset vårt, særlig i rommene i andreetasje, hvor småen skal bo etter hvert. Bonusjenta jamrer ofte over varmen. Men så nekter hun å lufte også, da. Og skal ha døra åpen. Soverommet vårt er svalt selv om resten av huset har 27 grader :p
Aha, ja da er det jo greit med temp måler. Den vi har går også over nettverk, så helt grusom om man skal ta den med seg på besøk. Da må den kobles om osv... Vår heter babylinkcamera tror jeg. Unngå den om du kan :)

Aha, ja da er det jo greit med temp måler. Den vi har går også over nettverk, så helt grusom om man skal ta den med seg på besøk. Da må den kobles om osv... Vår heter babylinkcamera tror jeg. Unngå den om du kan :)
Takktakk :) Tenker det kanskje blir en eller annen variant avent.

Vi har en avent med kamera. Fornøyd med den, eneste minuset er at den får svakt signal om vi feks streamer noe på nettet. Ikke skjønt hvorfor, den bruker jo ikke nett.

Vi har med kamera og er veldig fornøyd. Bruker den enda da storesøster på 2,5 sover i en annen etasje enn oss. Vi har også en annen avent babycall der begge deler er trådløs, og kunne ikke vært uten! Den har vi brukt i vognen og har kjempe lang batteritid. I tillegg kan vi snakke til henne. Har aldri hatt med temperatur men heller ikke hatt noe behov for det :)

Vi har nabby. Den er til telefonen. Lyd og temp. Vil ikke ha med kamera siden jeg er litt paranoid og redd for at noen skal hacke den... :p

Den med kamera vi har kan forresten ikke brukes uten ledning (kameradelen), så egner seg ikke til å bruke i vogn ;)

Vi må gå for noe med kamera og en enkel sak som kan ligge i vogn om mini skal sove ute.
Blir rom på lille i en annen etg enn oss etterhvert, så da er nok kamera det beste for hønemor.
Nesten så jeg vurderer til de store også :-P

Ser at Philips Avent SCD 505 kom best ut i test 2015, men den har ikke kamera og de nevnte ingenting om temp. Men den ble best i test og veldig god på rekkevidde og hindringer og i tillegg veldig rimelig da hvis folk ikke har behov for kamera/temp. Tenker kanskje det blir den vi kjøper :)

Vi må gå for noe med kamera og en enkel sak som kan ligge i vogn om mini skal sove ute.
Blir rom på lille i en annen etg enn oss etterhvert, så da er nok kamera det beste for hønemor.
Nesten så jeg vurderer til de store også :-P
Kjekt med kamera for da kan man se hva lyden kom av og slipper å renne for å sjekke hele tiden :)

Vi har avent sin med kamera og er superglad for at vi valgte med kamera. Spesielt i begynnelsen når en er ekstra nervøs for krybbedød osv. Var veldig beroligende å se hun ligger fint å sove.

Nå har hun flyttet over i en annen etasje enn oss og fortsatt er det deilig med kamera. Har spart meg for mange unødvendige turer i trappene på natta.

Har aldri savnet temperaturmåler, men her blir ikke soverommene varme heller.

Har en uten kamera men med temperaturmåler som jeg bruker i vogna. Da er den veldig praktisk ;)

Vi fikk Neonatal eller noe sånt. Fikk til jul! Brodern og dama har den, og jeg liker den veldig godt! Den har god lydoverføring en vei, og temperaturmåler. Temperaturmåler er kjekt med sommerbarn. ;)

Temp er ganske greit syns eg, men mest med tanke på soving i vogn ute. Både sommer og vinter. Om sommeren kan det fort bli veldig varmt i vogna om plutselig sola står på, og vinter er generelt vrient syns eg. (Såg og eit tips på godmorgen Norge om å putte babyenheten oppi vognposen når baby sover ute på vinter, for å få riktig temp)
Men skulle gjerne hatt med kamera og.. bli nok når den vi har tar kvelden ;)

Neonate D6500 har vi! Fantastisk god :) jeg ville ikke ha kamera. Jeg ville at babycallen skulle ha god batteritid, kunne brukes for hvil ute i vogn, god radius med tanke på at baby kan sove fels i hytta mens vi var nede ved sjøen osv.. Veldig greit med temperatur; spesielt når det er kaldt/varmt ute! Synes forøvrig at babycallen er veldig lett og liten. Den tar kun opp "aktuell" lyd og er til å stole på. Grunnen til at jeg valgte å ikke ha kamera er fordi keg uansett går inn etter han er sovnet og før jeg legger meg om kvelden. Dessuten føler jeg at jeg slapper bedre av når jeg vet at dersom det er noe så hører jeg det og går inn. For meg hadde det vært for mye å observere et sovende barn..

Back
Topp