Babycall

kristin92

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Hvilken babycall har dere kjøpt? Noen dere anbefaler/ ikke anbefaler? :D Lurer på om vi skal velge med kamera eller ikke, så kom gjerne med tips :)

Vi dropper nok kamera pga rekkrvidde og batteritid. Men ja trenger også tips :D

-Fra appen-

Vi har kjøpt NeoNate, best i test, og min søster har vært knallfornøyd med den i flere år :) liten og lett og ta med, og ha rundt halsen :-)

Vi har fått tips av noen venner som har en med kamera(Philips avent) og den er veldig bra, du ser veldig godt i den! Meeen de måtte ha en ekstra pga batteriet var elendig! Kunne ikke sende småen på en liten hvil før batteriet var gåent, så de må bruke den med kamera inne og i kontakten. Den andre husker eg ikke hva heter, men den var de mest fornøyd med,, og anbefalte :p Synd eg ikke husker navnet!!

Vi har ikke kjøpt enda, men har bestemt oss for Neonate. Har flere venner som har anbefalt den, og jeg liker godt rekkevidden og batteritiden. Mye av bruken blir jo i vogn, og da er det kjekt med lang batteritid. Vi har altså da valgt uten kamera. Vi diskuterte oss fram og tilbake, men endte opp med at vi ikke ville ha det. Jeg skjønner at det er veldig kjekt og betryggende, men føler samtidig at det kan bli i meste laget. Vi skal klare å gå inn til han en ekstra gang eller to for å se at alt er bra :-) Dessuten er det dette med batteri. De fleste har dårlig batteri/går ikke på bater ii det hele tatt, og som nevnt ser jeg for meg at den blir brukt mye i vogna, og da må man jo ha batteri.

Har kjøpt neonate så sattser på at den er bra :) kjøpte philps avent eller hva den nå heter med kamera til førstemann, den var elendig! Batteritiden er en ting men når han lå i vogna utenfor vindue (noe han da måtte siden callingen ikke funket) å den andre delen sto rett innenfor så var alt svart for det var så dårlig signal at den taklet ikke en vegg engang så vi byttet den å fikk pengene tilbake ..

❤️31 uker❤️

Vi har bestemt oss for uten kamera, men fremdeles nok så blank på hvilket merke. Har sett litt på "best-i-test"-sider, men klarer ikke helt bestemme meg. Eller har ingen preferanser og vet ikke hva jeg bør bestemme meg for rett og slett. Jeg vil ha en bra baby call, som er hendig å ta med seg, hvor foreldreenheten ikke er for stor. På babyenheten vil jeg ha mulighet for både batteri og strømtilkobling. Og den må selvsagt ha rimelig grei rekkevidde og helst gi meg beskjed når babyen min gråter ;)

❤️ venter lillebror i midten av oktober ❤️

Slenger meg på de som anbefaler neo nate. En ting er at den er liten, har flere frekvenser og god rekkevidde, men det beste er at begge enhetene er trådløse. Jeg hadde den alltid i veska med førstemann. Da kunne jeg feks bruke den på kafé dersom vogna stod utenfor vinduet. Eller når som helst ellers :) Den dyreste neo nate modellen har også temperaturkontroll slik at du blir varslet om det blir for kaldt/varmt i vogna.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi kjøpte en walkie talkie fra ellos som kan settes over i babymodus. Har brukt den på guttungen, bra rekkevidde og veldig god i bruk. Så vi vil nok fortsette å bruke den.

ser ikke ut som de har den vi har på ellos lenger

Klarer ikke å bestemme meg. Men lurer på om jeg vil prøve nabby. Men den er så dyr.

sendt fra Note 3 - sengekos

Her satser vi også på Neonate, pga gode anbefalinger:) liten og snerten, og så får du med temperaturkontroll:)

Vi har neonate. Den er veldig god, ingen skurr eller plagsomme lyder, kun ungen. Den er lett å stille inn og den er lett å ta med seg.

Men grunnen til at vi valgte den var fordi man kan ha to babyenheter på en foreldreenhet.

Det vil si vi både kan ha storesøster og lillebror på samme.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Avent scd 505. Kun lyd.

Best i test i fjor tror j det var! Og ganske rimelig!

Slenger meg på de som anbefaler neo nate. En ting er at den er liten, har flere frekvenser og god rekkevidde, men det beste er at begge enhetene er trådløse. Jeg hadde den alltid i veska med førstemann. Da kunne jeg feks bruke den på kafé dersom vogna stod utenfor vinduet. Eller når som helst ellers :) Den dyreste neo nate modellen har også temperaturkontroll slik at du blir varslet om det blir for kaldt/varmt i vogna.

Er det mulighet for å koble til strøm på den? Og hvor lang rekkevidde har den? Ikke at jeg trenger mange kilometer, men blir fort noen vegger signalene må trenge igjennom.

Er det mulighet for å koble til strøm på den? Og hvor lang rekkevidde har den? Ikke at jeg trenger mange kilometer, men blir fort noen vegger signalene må trenge igjennom.

Begge enhetene er oppladbare og det følger med en lader til hver enhet. Du kan lade mens de er i bruk. Rekkevidden må du sjekke på nettet, men jeg har brukt de på danskebåten gjennom et par etasjer med jern uten problemer :)

Har Philips avent SCD535 og er veldig fornøyd. Hører henne veldig godt. Babycallen slår ikke inn og ut (hører alt hele tiden, ikke bare når hun skriker). God rekkevidde. Temp og fuktmåler. Musikk. Lys.:)

Begge enhetene er oppladbare og det følger med en lader til hver enhet. Du kan lade mens de er i bruk. Rekkevidden må du sjekke på nettet, men jeg har brukt de på danskebåten gjennom et par etasjer med jern uten problemer :)

Da høres det jo ut som den vil dekke behovet vårt for 2-3 etg med gips og treverk ;) Mulig vi går for denne da. Enda en ting mindre å vurdere, diskutere og tenke over ;) Takker for tipset!

Da høres det jo ut som den vil dekke behovet vårt for 2-3 etg med gips og treverk ;) Mulig vi går for denne da. Enda en ting mindre å vurdere, diskutere og tenke over ;) Takker for tipset!

Det tror jeg garantert den vil :) Vi er i hvert fall kjempe fornøyd og ser jo at flere andre her og er det!

Har neo nate med temperaturmåler etter jenta vår som vi skal bruke. Veldig fornøyd med den :-)

♡ Er i uke 35 ♡

Back
Topp