Babycall med eller uten kamera?

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Har man virkelig bruk for kamera på babycallen? Forrige gang hadde vi kun en svært enkel philips med lyd. Husket at vi begge to tenkte at det hadde vært ålright med kamera da, spesielt når mini sover ute i vogn.

Men når jeg ser på prisen på de babycallen med kamera nå, må jeg si at jeg blir litt skeptisk til om dette er noe man virkelig har bruk for. Vi klarte oss jo forrige gang...

Har sett på Neonate med kamera, mens synes nesten 2500,- for en babycall er en rimelig stiv pris...:wacky:

Noen som vil dele noen tanker?
 
Vi skal ha uten kamera. Hvis ikke hadde jeg sikkert sjekket kameraet hele tiden, og det orker jeg ikke å utsette meg selv eller andre for:p Huset er ikke SÅ stort, så jeg får heller ta bena fatt.
 
Vi tenker med kamera. Mest fordi vi vil at baby skal kunne sove ute :)
 
Tviler på at det er nødvendig med kamera, men samboeren min er litt tek-geek, så han bestilte et med kamera billig fra USA som kobles til mobilen med to-veis kommunikasjon :laughing002
 
Vi tenker ikke å ha med kamera. Tror jeg ville blitt helt opphengt i å følge med på kameraet :)
 
Hvorfor trenger man kamera om barnet sover ute?

Her vurderer vi å ikke ha babycall i det hele tatt. Blir i hvert fall ikke med kamera. Men når det blir vinter igjen og baby sover på balkongen og døra ikke kan stå oppe, må vi nok ha.
 
Jeg hadde aldri babycall til førstemann. Men nå bor vi i et annet hus som ikke er så lytt, derfor vurderer jeg det. Men tror ikke det er nødvendig med kamera..

Vet ei venninne var veldig glad for kamera når hun oppdaget at storebroren på 3år hadde krabbet oppi til babyen.. Men tviler på at 11åringen min gjør det....
 
Hvorfor trenger man kamera om barnet sover ute?

Her vurderer vi å ikke ha babycall i det hele tatt. Blir i hvert fall ikke med kamera. Men når det blir vinter igjen og baby sover på balkongen og døra ikke kan stå oppe, må vi nok ha.
Vi bor i et nabolag med en del katter og nærme skogen, så kan være greit om en katt hopper opp i vogna eller lignende. Noen ganger hører man bare lyder, og da kan det være greit å sjekke hva lyden er uten å måtte løpe ned hver gang :)
 
jeg liker best med kamera litt fordi da kan vi være ute og holde på (bor på gård),uten å måtte gå til vogna eller inn og sjekke for hver eneste lyd, også mye soving ute med dyr/katter i nærheten. Ble anbefalt på butikken uten kamera fordi det er mer teknologi-tull med kamera, men jeg hadde lett brukt penger på ett med kamera igjen vi bruker den vi har fra 3 åringen på bebisen som kommer nå
 
Har to barn fra før, så dette har jeg liggende. Men vi har valgt å ha to typer.
Har en ned kamera og monitor som jeg bruker når de sover ute.
Har også en vanlig neonate uten kamera med to babydeler som jeg bruker ellers.
Veldig fornøyd med den løsningen :)
 
Har neonate med kamera. Gull verdt for oss. Babyer lager jo masse lyder når de sover, av og til høres de våkne ut når de fremdeles sover. Da var det supert å bare se på kamera om det var en sovende eller våken baby :) Det handler ikke om latskap, men mer om å unngå å vekke baby ved å stadig gå inn å sjekke. Ellers syns jeg det var betryggende å kikke på baby med jevne mellomrom å se at han hadde det bra. Trodde ikke jeg skulle bli sånn, men hadde overraskende ofte behov for å se til ham når han sov for seg selv.
 
Vi har kjøpt med kamera til å ha inne. Den er avhengig av ledning, så kan ikke ha med den noe sted. Jeg likte den med kamera veldig godt sist. Ble ikke avhengig av å sjekke hele tiden, men fint å kunne sjekke om baby var våken uten å måtte gå inn.

Har arvet en uten kamera som jeg kan ha med meg når vi er på besøk, eller vogna står utenfor.
 
Har neonate med kamera. Gull verdt for oss. Babyer lager jo masse lyder når de sover, av og til høres de våkne ut når de fremdeles sover. Da var det supert å bare se på kamera om det var en sovende eller våken baby :) Det handler ikke om latskap, men mer om å unngå å vekke baby ved å stadig gå inn å sjekke. Ellers syns jeg det var betryggende å kikke på baby med jevne mellomrom å se at han hadde det bra. Trodde ikke jeg skulle bli sånn, men hadde overraskende ofte behov for å se til ham når han sov for seg selv.
Er du fornøyd med Neonate? På det jeg kan se av tester osv kommer den bedre ut enn Philips med kamera:)
 
Hadde neonate uten kamera sist. Det var absolutt ikke et must med kamera. :)

Det var en periode i starten når baby la seg før oss at jeg var litt hønemor og ville sjekke innimellom at han pustet. Da hadde jeg kanskje sluppet unna turen med kamera.

Hører at neonate med kamera er bra dog.
 
Sniker.
Vi har en babycall med kamera på soverommet til minsten. Det er GULL!! Han drømmer en del og lager generelt litt lyd om natten. Jeg hadde blitt gal av å høre lyd, men lure på hva som egentlig skjer inne på rommet hans, og dermed måtte gå og sjekke mange ganger i løpet av natten. Da risikerer man også å vekke han. Nå ser vi på kamera om han er våken eller bare drømmer, og det gir så mye bedre ro og nattesøvn for oss:) Kjøpte babycall med kamera da han var ca 1 år. Før det var ikke behovet der, men for å slippe å kjøpe flere, ville jeg gått for en med kamera først som sist. Ute i vogna har vi neonaten uten kamera som vi kjøpte før det nattlige kamerabehovet meldte seg.
 
Last edited:
Vi har med kamera. Synes det er veldig greit som noen sier hvis det kommer lyder om natten. Ganske stor forskjell å kunne sjekke en skjerm og måtte stå opp for å sjekke! Nå sover vi i tillegg i en annen etasje enn han også da. Vi har Neonate, og den kan kobles til flere enheter, så tenker å kjøpe en babyenhet uten kamera som storebroren overtar når mini skal på eget rom etter hvert. Vår har forøvrig dårlig batteri og lader hele tiden, men det holder til dagsoving uten å lade.
 
Sniker:)

vi ventet til etter baby var her med å kjøpe babycall så vi så bedre hvilket «behov» vi hadde, de første 2-3 mnd var hun aldri langt unna uansett.

Før fødsel etc hadde jeg tanker om å kjøpe uten kamera, men etter baby kom så vi at hun lagde mye lyder når hun sov + vi kom til å tenke på at soverommet hennes på sikt kom til å bli i andre enden av huset og at det var greit å slippe å stå opp på natta unødig, men heller følge med på kamera etc om hun la seg til dersom hun voknet, da endte vi opp med å bare kjøpe med kamera først som sist:)

Leste mange tester og gikk for neonate med kamera og ventet til den var på tilbud og fikk den til rundt 1 800kr. Den har funksjon som gjør at kamera kun skrur seg på om det er bevegelse/lyder.

vi bruker den kun på soverommet på natta, og er veldig glad vi valgte med kamera, det har spart oss mange unødige turer til soverommet når hun har vært urolig og lagt seg til igjen selv, og kan garantere at hun hadde voknet skikkelig om vi hadde kommet inn på soverommet.

når hun sover i vognen sover hun enten inne i gangen eller ute på verandaen, men da sover hun ikke så lenge, vi er derfor aldri så langt unna og da hører vi henne godt med en gang hun vokner så har ikke vært behov for babycall der:)

mitt beste tips er å tenke over behovene dere godt:)
 
Vi skal ha noenate uten kamera. Trenger ikke det. Her har ungene sovet ute med babycall i vogna. Aldri vært behov for kamera.
 
Back
Topp