Babybrezza

Noen som har erfaring med babybrezza? :)
Jeg kjøpte og prøvde. Synes det er bedre å lage klar flasker å sette i kjøleskapet og varme opp. Man kan ha avkjølt mme i kjøleskapet i 24 timer :) Leste en del og erstatningen skal ifølge Helsedirektoratet og Mattilsynet blandes ut i minst 70 graders vann så jeg turde ikke bruke den. Mye rensestyr også synes jeg.
Men hører jo utrolig mange som er fornøyd med den! :) Bare jeg selv som kanskje er litt hønemor ;)

*Sniker fra juni!*
Hadde ikke klart oss uten babybrezza sist. Vaskingen er bare av selve trakten hver 4 flaske, og man bytter vann på tanken en gang om dagen. Det kommer du fort inn i,og tar ett minutt. Var en life safer med ferdig temperert melk flere ganger særlig på nattestid :) Ja,det er omdiskutert,og det er såklart noe man må ta stilling til. Anbefaler deg å melde deg inn i gruppe på Facebook ang Babybrezza. Mange gode tips etc, råd, veiledning osv der

Jeg vurderte også babybrezza da sønnen min ble født i 2020, men etter at det kom opp at man skal blande mme i minst 70 grader pga bakterievekst så slo jeg fort i fra meg den ideen. Nan (nestle) har ikke endret sine anbefalinger og der står det fortsatt 40 grader. Hipp har endret til 70 grader. Jeg tar rett og slett ikke sjansen.

Men nå er det kommet en ny versjon. Har den vann på 70 grader?
Ser ikke ut som det, ser ut som man kan velge romtemperatur, kroppstemperatur og litt over kroppstemperatur på begge maskinene. Hele poenget deres er jo å lage drikkeklar mme, da kan de jo ikke blande pulveret i vann på 70 grader.

Jeg har tommee tippee perfect prep. Veldig fornøyd med den :) må dosere pulveret selv, så det er kun vann i maskina, men det går veldig fort å lage flaske med den.

Back
Topp