Babybjørn

Mammaen til Malin

Forelsket i forumet
Noen som har erfaring med bruk av babybjørn? Hva er egentlig forskjellen og hvilken av de anbefaler dere? Eventuelt noen annet dere anbefaler istede?

Har en baby på 2 1/2 måned som allerede er sikkert snart 9 kilo, og han vil opp å se, ikke ligge i den kjedelige vognen, så jeg tenkte jeg skulle kjøpe et eller annet å bære han i, han er så tung å bære på armen

vil heller anbefale mei tai eller annen sånn type bæringsele
men om du e bestemt på babybjørn vil æ anbefale den activ? m ekstra støtte i ryggen

Er ikke bestemt på å ha den, men det er det eneste de har i butikkene her. Bor på et ganske lite sted.

Hva er fordelen med den mei tai da?

ORIGINAL: Mammaen til Malin

Er ikke bestemt på å ha den, men det er det eneste de har i butikkene her. Bor på et ganske lite sted.

Hva er fordelen med den mei tai da?

fordelen e belastninga på både mor å barn e mindre, samt den kan brukes mykje længere
fra nyfødt t så længe du orka å bære (bær fortsatt ho på 3,5 av å t her)
samt den kan brukes på fleire måta, bæring på mage, rygg å siden

Om babyen din allerede er 9 kg bør du absolutt unngå Babybjørn. Selv de som mener den er "god" slutter stort sett å bruke den rundt 7-8-9 kg, og den er bare godkjent opp til 12, mener jeg. Samt at magebæring av så store barn fort blir upraktisk.

Kjøp en meitai, eller en ergonomisk bæresele som Manduca eller Beco.
De er godkjent opp til rundt 25 kg, kan brukes både på mage, rygg og stort sett på hofte, og er rimelig "idiotsikre" og derfor egnet både til mamma, pappa, besteforeldre, barnevakter osv.
Fås kjøpt på nettet, og om du går på www.tettinntil.no kan du sjekke om de holder bæretreff i nærheten av deg (eller kanskje det finnes en bærehjelper) slik at du kan få teste ut og få veiledning i levende live.

Anbefaler personlig bæresele, men vet minst like mange stemmer på meitai - de finnes i ørtenhundrede forskjellige utgaver, med ulik dekor, ulik stroppevinkel, polstring, you name it. [:)]

ORIGINAL: Minerva

Om babyen din allerede er 9 kg bør du absolutt unngå Babybjørn. Selv de som mener den er "god" slutter stort sett å bruke den rundt 7-8-9 kg, og den er bare godkjent opp til 12, mener jeg. Samt at magebæring av så store barn fort blir upraktisk.

Kjøp en meitai, eller en ergonomisk bæresele som Manduca eller Beco.
De er godkjent opp til rundt 25 kg, kan brukes både på mage, rygg og stort sett på hofte, og er rimelig "idiotsikre" og derfor egnet både til mamma, pappa, besteforeldre, barnevakter osv.
Fås kjøpt på nettet, og om du går på www.tettinntil.no kan du sjekke om de holder bæretreff i nærheten av deg (eller kanskje det finnes en bærehjelper) slik at du kan få teste ut og få veiledning i levende live.

Anbefaler personlig bæresele, men vet minst like mange stemmer på meitai - de finnes i ørtenhundrede forskjellige utgaver, med ulik dekor, ulik stroppevinkel, polstring, you name it. [:)]

Hvor finner man det innpå der?

Hvis du går inn på forumet deres har de et underforum som heter "Bjærehjelp", og et som heter "Bæretreff" - inndelt i landsdeler.

Back
Topp