Babybjørn eller ergobaby bæresele

mammaliss

Flørter med forumet
Hvilken bæresele er best og hvorfor? Det er jo en jungel av bæreseler nå[emoji85] Noen mener det er unødvendig, men forrige gang så var den uunværlig i en periode.

Hvilken bæresele er best og hvorfor? Det er jo en jungel av bæreseler nå[emoji85] Noen mener det er unødvendig, men forrige gang så var den uunværlig i en periode.

Vi har ergobaby for det var den vi ble anbefalt fremfor babybjørn av fysioterapaut og osteopaten pga barnets stilling i den. I ergobabyen ble vekta fordelt på hele rumpa mens i babybjørn "hang" de mer rett ned med beina og fikk feil trykkpunkt ble vi forklart. Har prøvd begge på jenta mi og desidert er ergobaby 360 jeg har best :)

Prøv i butikken. Vi kjøpte Ergobaby fordi den skulle være best for baby, men jeg føler den sitter elendig på meg med lang rygg. Skulle ha prøvd først. Spørs om jeg skal finne en annen denne gangen.

Babybjørn skal jo ha endret seg til mer breere sittegreie.. Men har hørt at ergo er mer ergonomisk..

Vi har ergobaby for det var den vi ble anbefalt fremfor babybjørn av fysioterapaut og osteopaten pga barnets stilling i den. I ergobabyen ble vekta fordelt på hele rumpa mens i babybjørn "hang" de mer rett ned med beina og fikk feil trykkpunkt ble vi forklart. Har prøvd begge på jenta mi og desidert er ergobaby 360 jeg har best :)
Det hun sier! [emoji106][emoji122][emoji122]

Da er alle samstemte høres det ut som[emoji4] Vi må nok ut å prøve ergobaby[emoji4] Jeg har på ingen måte lang rygg så trenger ikke ta slike hensyn, men er nok lurt å prøve.

Må slenge meg på de andre, hadde ergo sist, og den er fantastisk! Ble brukt kjempe mye! (En av få plasser vi fikk vesla til å sove).

Alltid lurt å prøve. Bæretøy sitter forskjellig på folk. Jeg har masse bæretøy, bar begge mine fra nyfødt, og jeg må innrømme at jeg ikke er så veldig begeistret for klipsseler. Synes de er ok på rygg når barnet begynner å bli større, men synes feks meitai og sjal avlaster bedre ved magebæring. Men det er jo smak og behag.

Ang ergonomi, så har Babybjørn blitt bredere i skrittet, men selen er fremdeles så tykk og stiv at den gir ikke c-kurve i ryggen, noe som er viktig i starten, før ryggen til babyen er sterk nok. Den nye Ergo Adapt har fått veldig mye skryt, den kan også krysse selene på ryggen, noe som gir bedre avlasting. Så de som ikke likte Ergo orginal tidligere, kan godt like den nye.

Men det er jo mange andre muligheter og. Feks Tula baby, Angelpack, Kokadi, Manduca, Beco og mange flere. Noen er bedre til nyfødt enn andre.

Bor du i Oslo-området så har Bæreglede, bereglede.no, butikk nært Babyshop i Ullevålsveien. Masse hjelp å få! Ellers er det noen norske nettbutikker som har godt utvalg, feks: sjalala.no, eddabedda.no, lotusbarn.no og en drøss flere :)

Vi kjøpte ergobaby[emoji4] Tror den blir veldig bra. Fant ingen babyer på butikken som jeg kunne putte oppi, men selen kjentes god ut tom iallefall[emoji23]

Back
Topp