Babybjörn vs Ergobaby?

Kali

Forelsket i forumet
Har brukt babybjörn bæresele til begge ungene mine (den gamle modellen), men har sett mange bruker Ergobaby. Noen som har prøvd begge eller har noe formening om hvilken dere likte best? :) Synes det ser ut som de ligger bedre i Ergobaby sin :P Vurderer å skaffe meg den til nestemann.

Mitt første barn nektet å sitte i ergobaby sin, mens babybjørn var greit:) Følte også at babybjørn sin var enklere å åpne/lukke med unge inni:)

Jeg er veldig fornøyd med ergobaby. Har ikke prøvd babybjørn, men ei venninne som har begge liker ergobaby best uten tvil.

Den gamle babybjörnen bør ikke brukes. Den er ikke ergonomisk riktig for barnet. Den nye er OK. Selv bruker jeg Ergobaby som er god for både liten og stor :-)

Jeg elsket babybjørnen når småen var liten

Er super fornøyd med ergobaby 360! Anbefales virkelig :)

Anbefaler også ergobaby 360. Kjempe god sele. Og ergonomisk riktig

Hva er det med ergobaby som gjør at den er så mye bedre enn babybjørn?
Blant annet at den gir barnet en bredere stilling med bena, slik at knærne kommer over rompa. Da blir det ergonomisk riktig og ryggen støttes perfekt, i motsetning til å dingle med bena i smal versjon av babybjørn hvor babyen "henger".

Ergobaby (og andre ergonomiske seler, det finnes mange) er også mer behagelig for den som bærer. Fordeler vekten til barnet bedre.

Blant annet at den gir barnet en bredere stilling med bena, slik at knærne kommer over rompa. Da blir det ergonomisk riktig og ryggen støttes perfekt, i motsetning til å dingle med bena i smal versjon av babybjørn hvor babyen "henger".

Ergobaby (og andre ergonomiske seler, det finnes mange) er også mer behagelig for den som bærer. Fordeler vekten til barnet bedre.

Da forstår jeg bedre. Er det vanlig å ha ungen på framsiden eller baksiden av kroppen?
- Førstegangsgravid :p

Hva med sånne bæresjal?

I tillegg til at babybjørn er stiv i ryggen og gjør det vanskeligere å få god C form på ryggraden :) Noen foretrekker også manduca eller tula sine seler :)

Da forstår jeg bedre. Er det vanlig å ha ungen på framsiden eller baksiden av kroppen?
- Førstegangsgravid :p

Hva med sånne bæresjal?
Første ungen og første tiden er det vanlig å ha ungen fremme :) mage mot mage. Jeg anbefaler elastisk sjal i starten, for eksempel caboo close carrier :) Når man er mer erfaren og ungen gjerne vil følge med mer er det mye bedre å ha barnet på ryggen enn å snu det ut over. Da gjerne i sele eller vevd sjal :) det er en hel verden bestående av bæring der ute! :)

Wæow :p

Føler jeg bare må sette meg ned og lese og lese! Det er så mye jeg ikke vet om.. Tittet litt på den utstyrslista som ble postet for noen dager siden, så tror jeg må bare se hva man absolutt må ha også begynne å lese pr ting. Har laget meg en B mappe i nettleseren så jeg kan lagre ting til den dagen vi skal kjøpe så jeg vet hva kriteriene mine bør være.

Den gamle babybjörnen bør ikke brukes. Den er ikke ergonomisk riktig for barnet. Den nye er OK. Selv bruker jeg Ergobaby som er god for både liten og stor :-)
Jeg elsket babybjørnen når småen var liten
Er super fornøyd med ergobaby 360! Anbefales virkelig :)
Anbefaler også ergobaby 360. Kjempe god sele. Og ergonomisk riktig
Ergobaby er mye mer ergonomisk riktig enn babybjørn :) vi har ergobaby adapt :)

Bedre støtte på Ergo. ☺
Tusen takk for svar alle sammen, er ganske overbevist på at jeg kommer til å skaffe Ergobaby sin ;)

Har hatt begge to og definitivt ergobaby som er vinneren. Sitter mye mye mye bedre på meg, og så godt at barnet har det bedre i ergo. Den er også ergobomisk riktig i forhold til barnets stilling :)

Ergobaby for alle pengene!
Babybjørn er ikke bra for hverken baby eller bærer! :)

Back
Topp