Babybjörn One bæresele

Tofus

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Jeg har nok landet på at jeg vil skaffe meg en Babybjörn One bæresele, men er usikker om jeg vil ha den i mesh ( tynnere pustende stoff) eller i vanlig tekstil. Blir en del bæring i sommer og vesla er varm av seg.
Til dere med erfaring, hva anbefaler dere?
Lurer på om den i mesh er sånn at vinden kan blåse gjennom den og da være litt vel kjølig :/

Bare til informasjon er fortsatt ikke Baby Björn One optimalt ergonomisk for babyen pga så hardt stoff ved ryggen. Jeg vil heller anbefale Ergobaby, Tula, beco eller andre, men det er selvfølgelig ditt valg, bare visste ikke om du visste om det :)

Vi hadde i vanlig stoff og hadde ingen problemer med at det ble for varmt på sommeren:)

Hater ergobaby bæresela! Får den ikke på alene,og det et bare styr med den. Har kjøpt babybjørn og elsker den ;)

Bare til informasjon er fortsatt ikke Baby Björn One optimalt ergonomisk for babyen pga så hardt stoff ved ryggen. Jeg vil heller anbefale Ergobaby, Tula, beco eller andre, men det er selvfølgelig ditt valg, bare visste ikke om du visste om det :)
Etter hva jeg har fått med meg nå så er One helt ok,men kan gjerne sjekke opp litt. Hadde beco butterfly sin sist og den var helt fin men vil prøve noe annet nå :)

Last edited:
Etter hva jeg har fått med meg nå så er One helt ok,men kan gjerne sjekke opp litt. Hadde beco butterfly sin sist og den var helt ok men vil prøve noe annet nå :)

One er bedre enn orginalen da det et bredere beinstilling, men den er ikke god ergonomisk. Den er stiv noe som gjør at babyen ikke får c kurve i ryggen og beinstillingen gir ikke en ordentlig m-stilling.

Har du prøvd andre bæreseler enn beco Butterfly? Altså ikke bare prøvd den på men blitt litt kjent med den?

One er bedre enn orginalen da det et bredere beinstilling, men den er ikke god ergonomisk. Den er stiv noe som gjør at babyen ikke får c kurve i ryggen og beinstillingen gir ikke en ordentlig m-stilling.

Har du prøvd andre bæreseler enn beco Butterfly? Altså ikke bare prøvd den på men blitt litt kjent med den?
Nei. Men tror jeg må en tur i butikken og prøve dem på :)

Ergobaby 360 er den beste jeg har prøvd hittil. :)

Babybjørn er ikke optimal for barnet.

Selv om den nye babybjørn har bedre sete enn de eldre, er den fortsatt ikke ergonomisk. Ergonomisk bæring betyr at barnet har støtte fra knehase til knehase og har en c-kurve på ryggen. Babybjørn er altfor stiv i panelet til å gi den c-kurven og da får babyen for mye belastning på ryggraden.FB_IMG_1484993515656.jpg FB_IMG_1484993522235.jpgher ser du hvordan ergonomisk bæring vil se ut :)

Dette er forøvrig sela jeg har:images.jpg
SoulSling har mange varianter på farger og mønstre, i tillegg til mange strammemuligheter som gjør at den passer til de fleste. Den er også laget av sjalstoff som gjør den god og myk uten å bli stor og klumpete :)
De kommer i to størrelser, standard og toddler. Standard varer til 18 kilo, så den alene varer veldig lenge.

Selv om den nye babybjørn har bedre sete enn de eldre, er den fortsatt ikke ergonomisk. Ergonomisk bæring betyr at barnet har støtte fra knehase til knehase og har en c-kurve på ryggen. Babybjørn er altfor stiv i panelet til å gi den c-kurven og da får babyen for mye belastning på ryggraden.Vis vedlegget 216258 Vis vedlegget 216259her ser du hvordan ergonomisk bæring vil se ut :)
Ja nå har jeg Googla ( kanskje litt for mye) og valgte da vekk Babybjorn.
Valget landet på en Ergobaby 360 Cool air ( med smekke og værtrekk). Håper jeg blir fornøyd med denne :D

( er forresten veldig fin pris på denne på Jollyroom nå)

Ja nå har jeg Googla ( kanskje litt for mye) og valgte da vekk Babybjorn.
Valget landet på en Ergobaby 360 Cool air ( med smekke og værtrekk). Håper jeg blir fornøyd med denne :D

( er forresten veldig fin pris på denne på Jollyroom nå)

Håper du blir fornøyd :) Bare hver oppmerksom på at 360'en har borrelåsmidjebeltet, og den har en tendens til å skremme baby og å være vanskelig å stramme skikkelig :P Original og Adapt har ikke borrelås og er nok enklere og mer behagelig i bruk :)

Håper du blir fornøyd :) Bare hver oppmerksom på at 360'en har borrelåsmidjebeltet, og den har en tendens til å skremme baby og å være vanskelig å stramme skikkelig [emoji14] Original og Adapt har ikke borrelås og er nok enklere og mer behagelig i bruk :)
Det var nettopp det som var så genialt. Denne modellen i mesh har vanlige belteklips og ikke borrelås :D

Signerer. Kun egnet for korte perioder med bæring [emoji173]

Back
Topp