Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg testet Maxi cosi cabriofix i bilen og det går, men må da ta en del av plassen til passasjersetet foran.
Noen som har tips om gode bilstoler til baby (0-13 kg) som tar lite plass i bilen? Gjerne som kan festes med både isofix og belter![]()
Hei og takk for fornuftig svar!Hei!
Bilstoler tar plass, og neste stol vil ta enda mer. Det viktigste er at stolen er bakovervendt til barnet er minst(!) 4 år, og at det blir riktig helling på setet. (Les bloggen jeg linker til.)
Det er vanskelig å få til med isofix, men beltefestet base er noe enklere. Det er mindre sikkert å feste babystol med bare bilens belte.
Det er i grunn ingen som tar betydelig mindre plass, men du kan prøve å sette setet i midten, dersom du ikke har forhøyning på gulvet i midten, eller hvis den du har er helt hard. Er den myk kan du ikke ha seter med støtteben i midten.
Du kan også sette babystolen i passasjersetet, men da må airbagen skrus av, og du bør ikke ha babysetet der dersom det er overhengende fare for viltpåkjørsler der du kjører. Ellers er det like trygt å ha setet foran som bak. (Når airbagen er av.)
Les denne bloggen:
http://bilstoler.blogg.no/1489332891_helning_p_bilstolen.html
Hei og takk for fornuftig svar!
Fullt klar over det med at sete 2 tar større plass og innen den tid er forhåpentligvis ny og større bil på plass også, men det må vi vente til da med av diverse grunner
Får dessverre ikke hatt setet i midten, og som du skriver vil jeg helst ikke ha det foran heller pga stor fare for viltpåkjørsel i området jeg bor i.
Håper at kanskje noen har tips om andre seter, men om ikke må jeg så klart bare ofre litt av plassen foran - safety first!![]()