Babybilstol og vogn

• Trådstarter Trådstarter BoOojaa
  • Opprettet Opprettet
B

BoOojaa

Guest
Hvilke babybilstoler er gode/trygge nå? Gjerne med base.

Vil gjerne også at bilstolen kan brukes på en vogn [emoji848]

Vi har Maxi Cosi Pebble Plus. Den har base og passer også på endel vogner (vi har Emmaljunga).

Vi valgte det fordi det er godkjent i henhold til den nyeste standaren, at nyfødtinnlegget er støtabsorberende, solid og går rundt hele babyen, ikke bare rundt hodet og under rumpa. Det var også avgjørende at vi kunne bruke neste sete på samme base. Det stod mellom Maxi Cosi og BeSafe men BeSafe så så trangt ut, og mange bekreftet at babyen vokste fort ut av det, derfor ble det Maxi Cosi. Babyen har sittet kjempegodt i det.

Ja, der sa du et godt poeng! At neste bilstol kan brukes på samme base [emoji15] veldig lurt!! Vi hadde besafe izi sleep med nr 1. Men hun er nå 9. Så en stund siden [emoji23]

Ja, der sa du et godt poeng! At neste bilstol kan brukes på samme base [emoji15] veldig lurt!! Vi hadde besafe izi sleep med nr 1. Men hun er nå 9. Så en stund siden [emoji23]

Vil bare skyte inn på dette med samme base på stol nr.2, de aller fleste nr.2 stolene har jo «basen» inkludert (fastmontert) uansett, så har aldri helt forstått hvorfor det legges så stor vekt på dette i salgsannonser[emoji15]

Vil bare skyte inn på dette med samme base på stol nr.2, de aller fleste nr.2 stolene har jo «basen» inkludert (fastmontert) uansett, så har aldri helt forstått hvorfor det legges så stor vekt på dette i salgsannonser[emoji15]

Hehe ikke vet jeg! Er som sagt 9 !! År siden sist. Så skjedd mye på den tiden. Så føler meg helt grønn [emoji23]

Hehe ikke vet jeg! Er som sagt 9 !! År siden sist. Så skjedd mye på den tiden. Så føler meg helt grønn [emoji23]

Anbefaler gruppa «bilstoler» på facebook, der kan du få masse god info ang. både babybilstoler og de neste[emoji5]

Vi har kjøpt Stokke besafe izi go modular med base, også har vi kjøpt Stokke Trailz, det er det bare til å sette bilstolen rett på vognen [emoji5]

Vi har hatt besafe modular-systemet og vært veldig fornøyd! Og fornøyd fortsatt. Byttet stol rett før 6 mnd, ikke fordi den var trang, men han satt godt med støtte og da er stol 2 tryggere. Også brukte vi ikke vogn, så hadde ikke behov for å kunne feste stolen på vogn uansett. Modular er også lett å justere god sittestilling på på stol 2. Min har bikket 2 år nå og har fortsatt god plass, men mange vokser ut av den før de blir 4 år da. Men er uansett forberedt på å kjøpe enda en bakovervendt som varer lengre slik at evt småsøsken kan overta besafe, så det tenker jeg ikke så mye på :)

Viktigste er at stolene passer i bilen, så anbefaler også bilstoler-gruppa på fb, der har mange erfaring med ulike stoler i ulike biler :)

Besafe! Har hatt Besafe izi sleep og izi go til nyfødt. Izi sleep er større, kan legges ned i liggestilling og sikkert bedre for babyen å sove i når den klaffes over til vogn fordi den kan legges ned. Izi go er lettere å bære og mer praktisk slik sett! Foretrekker izi go. Har stokke versjonen som kan taes rett fra basen i bilen til stokke xplory vognen min!

Ja men stolen er jo tilsvarende dyrere. F. eks koster Cybex Sirona 5000,-, vi betalte 2400,- for vår siden vi hadde basen fra før. De aller fleste har base på babystolen så da betaler man for den to ganger. Det er også veldig mange småbarnsstolen som skal beltemonteres.

Nja, disse stolene med samme base (hvertfall hos besafe) koster alle litt mer for hver del, så den totalte summen blir egentlig den samme. Dessuten blir man veldig låst til hvilken stol nr.2 man kjøper, og ønsker man å ha de små bakovervendt lengst mulig må man kjøpe enda en til stol etter i-size siden de bare holder til 105cm eller 18 kg. Da blir det i alle fall totalt sett dyrere[emoji6]

Besafe! Har hatt Besafe izi sleep og izi go til nyfødt. Izi sleep er større, kan legges ned i liggestilling og sikkert bedre for babyen å sove i når den klaffes over til vogn fordi den kan legges ned. Izi go er lettere å bære og mer praktisk slik sett! Foretrekker izi go. Har stokke versjonen som kan taes rett fra basen i bilen til stokke xplory vognen min!

Ja, det var en av grunnene til at vi valgte izi sleep sist. At den kunne legges ned i liggestilling, veldig kjekt hvis hun sov. Da tok vi bare stolen med inn og lot hun sove videre..

Ja, det var en av grunnene til at vi valgte izi sleep sist. At den kunne legges ned i liggestilling, veldig kjekt hvis hun sov. Da tok vi bare stolen med inn og lot hun sove videre..
Ja, den var veldig grei slik! Bare veldig tung å bære er minuset :p

Ja, den var veldig grei slik! Bare veldig tung å bære er minuset :p

Ja. Husker vi sto mellom maxi cosi (?) og izi sleep sist. Men syns izi sleep hadde mer beskyttelse rundt babyen enn maxi cosi og pluss med at det kunne legges ned i ryggen. Så vi overlevde tyngden. Men nå finnes jo adapter for vogn. Så letter jo en del sånn sett [emoji848]

Men skal Google, lese litt og sjekke ut litt før vi bestemmer oss. Enda litt tid før det må i hus [emoji28]

Ja. Husker vi sto mellom maxi cosi (?) og izi sleep sist. Men syns izi sleep hadde mer beskyttelse rundt babyen enn maxi cosi og pluss med at det kunne legges ned i ryggen. Så vi overlevde tyngden. Men nå finnes jo adapter for vogn. Så letter jo en del sånn sett [emoji848]

Men skal Google, lese litt og sjekke ut litt før vi bestemmer oss. Enda litt tid før det må i hus [emoji28]

Jeg er ihvertfall strålende fornøyd med besafe sine!

Back
Topp