Babybesøk og parfyme

Lotus4_2

Gift med forumet
Juli13-jentene
Vel, tittelen sier vel litt sitt, men eg kjenner jeg sliter litt med det.
I dag kom svigers på besøk og hadde en veldig sterk parfyme på seg. Jeg måtte vaske frøkna etterpå for å få vekk lukten. Mamma og har på seg parfyme, men hun er lettere å gi beskjed til om at ikke ønsker at ungen "stinker" mormor.
Hva mener dere?

Har jo vært tilfeller når jeg har besøkt tantungene mine, hvor jeg i etterkant har blitt fortalt at de "luktet" meg.
Det har moren bare sagt med smil rundt munnen - og jeg har blitt sittende fornøyd for da har jeg jo satt mine spor :p
(Er jo ikke så ofte jeg har hatt mulighet til å hilse på...). Da gjelder jo mine tilfeller som "engangstilfelle".

Når det er snakk om svigermor, så går jeg utifra at hun kommer relativt ofte? Da ville jeg nok ha bedt henne om å dempe seg litt. Er det vanskelig å si direkte kan du jo ta en spansk en og si at barnet reagerer på parfymen (for det smitter jo).

Men du får jo gjøre som du vil, men er sånn jeg ville ha konfrontert dem selv om jeg var i samme situasjon.

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Jeg synes ikke det er noe særlig når noen har holdt baby også stinker det parfyme av h*n etterpå. Det er jo bare og si ifra på en fin måte :) Er sikkert ikke noe godt for baby heller og bli koset med og holdt av noen som har så sterk lukt.

♡Termin 15 juli♡

Enig med dere, lurt å si fra. Og om det er vanskelig å si det direkte, så var frøken fryds forslag kjempelurt da, kan feks sende en sms med at h*n har reagert på parfyme, og at det kanskje er lurt å ikke bruke det framover for å se om det hjelper. :-)

Jeg har virkelig ikke sansen for at de som skal på barselbesøk må lukte så veldig parfyme. Og med forrige mann skifta og vaska jeg han stadig vekk når noen hadde holdt han som lukta veldig parfyme.
Kanskje litt noia der, men en baby skal lukte baby, ikke sterk bestemor-parfyme. :)

❤ Termin 12. Juli ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Syns det er vanskelig å gi noe. Svigers er veldig grei, men kan ta ting veldig personlig. Så vet ikke om jeg tør å si noe ... Må se hvordan neste gang blir. Kanskje sambo får oppgaven.

Hun tar det kanskje lettere om din sambo sier i fra ;)

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt noe, men syns det er en uting med all den sterke parfymen mange bruker. Selv bruker jeg det nesten aldri, og i hvert fall ikke når jeg har baby. Men jeg er kanskje påvirket av jobben, der vi ikke bruker parfyme fordi det er så mange som ikke tåler det.

Back
Topp