babyalbum

emma og dennis mamma

Glad i forumet
nå når nr to kommer til verden må jeg jo kjøpe et nytt babyalbum... problemet er bare at det jeg har til emma er vanvitti kjedelig...
men så vil jeg jo ha likt til dem begge. så nå vurderer jeg å være så gærn å kjøpe TO nye, å bruke litt tid før fødselen på å lage emma sitt babyalbum på nytt igjen...
Er det galskap? [;)]

Noen som har tips om et BRA babyalbum??

Må innrømme at jeg sliter selv jeg!
Hadde et supert babyalbum til nr. 1, men da nr. 2 kom, var det ikke å få tak i noen steder lengre.
Så det ble et ganske kjedelig ett da. Og nå skal jeg ha ennå ett.... Tar også imot råd om gode babyalbum jeg da. Men har vurdert å kjøpe tre like, blanke scrap-bøker, også lage albumene selv.
Også bruke endel av det som var bra i den første babyboken jeg fikk tak i!
Men foreløpig er jeg bare på planleggingsstadiet... har ikke så mye tid for tiden, og det krever litt tid
å lage et slikt album..... også skal jeg lage tre da...[:D]
Ment tar også mer enn gjerne imot tips om gode album da!

Det er jo mange fine album man kan kjøpe....

Skjønner jo at du tenker på å ha like album...menmå innrømme at jeg beundrer deg skikkelig hvis du klarer å lage om det albumet du har en gang til. Jeg får aldri somlet meg til å sette bidlene mine inn jeg.....giftet meg i juli og har enda ikke satt inn bildene.

Ønsker deg lykke til hvis du går inn for å lage et nytt album...det blir sikkert veldig fint!! Synes det er så mye fin pynt(scrappeting) man kan lime inn ved siden av bildene og sånt nå jeg!

Klem, M

jeg har også vurder å scrappe nye album... men det er veeldig tidkrevende... og her jeg bor er det ikke så veldig godt utvalg av utsyr så da må jeg bestille å da blir det fort dyyyrt...

Ja det er sant...men jeg tenker mer på det å putte inn litt figurer og pynt inn i de vanlige albumene...

Det kommer jeg til å gjøre for det tar mindre tid og er billigere!

M

jeg har scrappet en del bilder før, så jeg er liskåm blitt så "avansert" at det nå er blitt vanskeligere å gjøre det enkelt... har aaaltfor mange ideer [8|] 
scrapper ofte kort å sånt å de får jeg mye skryt for, arti å gi kort som er laget selv. Skal være fadder i sommer pluss at vi skal i bryllup, så jeg er allerede begynt å pønske ut ideer til kort. [:D]

Oj..det er imponerende..

Jeg har aldri scrappet jeg, så jeg aner ikke hva man kan gjøre. Har jo sett mye fint! Men noen ganger er det enkle det beste. Venninna mi har limt inn brudebildene sine i et album..og hun har ikke skrevet inn et eneste ord. Faktisk er dette albumet mye finere enn mange andre jeg har sett med masse pynt og skrift osv....

Men, men skjønner jo at du vil gjøre det litt avansert siden du har drevet med dette tidligere da!

M

Har ei venninne som trekker om albumene sine selv, slik at de blir akkurat sånn hun vil ha de. Det blir kjempefint! Da spiller det ingen rolle om albumene i utgangspunktet er kjedelige. Hun skal lære meg hvordan jeg gjør det, og da kan jeg legge inn tips her:) Jeg pleier bare å kjøpe sånn to-pakk med Henzo album og så pynter jeg rundt de fleste bildene og lager noen litt finere "scrappe-sider" innimellom. Da er jeg ikke avhengig av å scrappe alt, for det tar så mye tid.

Jeg scrapper, og UL-bildene er allerede "ferdig-scrappa", og de første magebildene... Men det jeg ofte gjør med bilder som blir "til overs" er at jeg setter dem inn i vanlig album med plastlommer, men så klipper jeg til et stykke kartong i samme størrelse som bildene er og pynter den litt ekstra, med klistremerker, tekst (kanskje overskrift) e.l og setter det inn som et eget bilde for å pynte opp innimellom. Blir veldig fint og personlig, og man trenger ikke like mye kreativitet som når man scrapper hele sider!

Men for å svare på spørsmålet ditt Emmas mamma, så jobber jeg faktisk i bokhandel og har sett en del slike babyalbum, men det er ingen jeg er spesielt begeistret for.. synes de fleste er veldig kjedelige og "like". Tror at hvis jeg var deg, og har tid selvsagt, så hadde jeg kjøpt blanke scrappealbum og satt inn bilder og tekst der. Bruk det babyalbumet du allerede har for å få ideer til hva du kan notere av datoer osv. På den måten får du album som er veldig personlige og samtidig får notert de "viktigste datoene" og hendelsene[:)]

(og nei, jeg er ikke ALLTID så skravlesyk[&:][:D])

Back
Topp