Baby vil sitte hele tiden

Violetta

Flørter med forumet
Oktoberskatter 2014
Jenta mi har brukt stokke newborn seat en stund nå, og det har fungert veldig bra. Men nå er hun ikke fornøyd med å "ligge-sitte" i det, hun vil bare opp og sitte ordentlig. Hun kjemper og kaver hele tiden i setet og blir helt rød i fjeset! Det samme skjer når hun er i armene mine, eller ligger på lårene mine. Hun vil bare opp og sitte. Er det flere som opplever dette?

Jeg har holdt henne i hendene og så drar hun seg opp selv (hun er ganske sterk), men jeg er usikker på om det kanskje kan gi henne noe feilbelastning i ryggen el.? Det er jo lenge til hun kan sette seg opp på egenhånd, og det er kanskje ikke meningen at hun skal sitte noe særlig før det?
 
Jenta mi vil også sitte hele tiden, hvertfall når vi holder henne. Men hun sitter gjerne i newborn sete mens jeg lager mat, spiser o.l Kan ligge ei stund i babygymmen for seg selv, men liker best at jeg ligger med hun på lekematta. Nå sover hun jo mye på dagtid også, så sitter jo ikke sånn kjempemye men litt blir det jo. Tror så lenge de sitter i fanget går det greit, men er ingen ekspert. Det har nå gått greit med de to andre barna våre ;-)
 
I følge helsesøster og fysioterapaut, så va da greit å sitte på fange og i armkroken. Grunnen va at der va da såpass mykje bevegelse, at da blei ikkje direkte belastning på ryggsøylo :)
 
I følge helsesøster og fysioterapaut, så va da greit å sitte på fange og i armkroken. Grunnen va at der va da såpass mykje bevegelse, at da blei ikkje direkte belastning på ryggsøylo :)

Det høres fornuftig ut :) Da bare fortsetter vi slik det er nå :)
 
Yup, så lenge man støtter baby så kan de sitte. Og når de prøver å sitte selv så er det bare trening.
Gutten her vil bare sitte hele tiden og når han prøver å ghøre det selv og det går ikke som planlagt så er han fort frustrert.
 
Back
Topp