Baby vil ikke ta flaske

Nille86

Betatt av forumet
Hei

gutten min på 7 mnd klarer ikke å drikke av flaske. Bare biter i tuten og spytter ut vannet. Stresset litt med dette, da jeg snart skal ut i jobb.

føler jeg har prøvd alle mulige flasker. Er vel kanskje ikke flaskene det er noe galt med, han er nok bare ikke interessert. Noen tips?
 
Hei

gutten min på 7 mnd klarer ikke å drikke av flaske. Bare biter i tuten og spytter ut vannet. Stresset litt med dette, da jeg snart skal ut i jobb.

føler jeg har prøvd alle mulige flasker. Er vel kanskje ikke flaskene det er noe galt med, han er nok bare ikke interessert. Noen tips?
For det første, hvem vil ha agurk, når du kan få sjokolade? Om dere skal ha et håp om flaske så bør du gå ut av huset å være vekke en god stund, så få noen andre til å gi. prøvd flere typer flasker? Suttekopper? Glass? Må ikke nødvendigvis få melken på babyflaske :)
Eventuelt gi grøt/skive/middag når du er på jobb, så amme når du er hjemme . Det skal gå fint om du kun jobber 6-7 t, du får jo ammefri minst 1 time
 
For det første, hvem vil ha agurk, når du kan få sjokolade? Om dere skal ha et håp om flaske så bør du gå ut av huset å være vekke en god stund, så få noen andre til å gi. prøvd flere typer flasker? Suttekopper? Glass? Må ikke nødvendigvis få melken på babyflaske :)
Eventuelt gi grøt/skive/middag når du er på jobb, så amme når du er hjemme . Det skal gå fint om du kun jobber 6-7 t, du får jo ammefri minst 1 time

hehe, sant det. Pappa har prøvd å gitt flaske når jeg var borte 4-5 timer. Ingen suksess.
Prøvd tåteflaske fra avent, mam, comotomo og tomme tippe. Prøvd flere tutekopper også. Tror rett og slett han bare ikke vil ha/ikke er intr. Selv om han er sulten..

ja, får pumpe litt, så kan pappa blandet ut i grøten. Det hjelper jo litt. Og tenker å ta 1 times ammefri.

men vil gjerne at han skal kunne ta flaske/få i seg litt vann.
 
hehe, sant det. Pappa har prøvd å gitt flaske når jeg var borte 4-5 timer. Ingen suksess.
Prøvd tåteflaske fra avent, mam, comotomo og tomme tippe. Prøvd flere tutekopper også. Tror rett og slett han bare ikke vil ha/ikke er intr. Selv om han er sulten..

ja, får pumpe litt, så kan pappa blandet ut i grøten. Det hjelper jo litt. Og tenker å ta 1 times ammefri.

men vil gjerne at han skal kunne ta flaske/få i seg litt vann.
Min eldste ville kun ha vann fra imsdalflaske:hilarious:
 
hehe, sant det. Pappa har prøvd å gitt flaske når jeg var borte 4-5 timer. Ingen suksess.
Prøvd tåteflaske fra avent, mam, comotomo og tomme tippe. Prøvd flere tutekopper også. Tror rett og slett han bare ikke vil ha/ikke er intr. Selv om han er sulten..

ja, får pumpe litt, så kan pappa blandet ut i grøten. Det hjelper jo litt. Og tenker å ta 1 times ammefri.

men vil gjerne at han skal kunne ta flaske/få i seg litt vann.
Og du Mååå ikke ha mm i grøten, om du har kjøpegrøt så er den tilsatt alt en baby trenger til måltidet :) så ikke nødvendig å drive med pumping
 
Min baby blånektet flaske i den alderen. Da han var nærmere 10 måneder skjønte han sammenhengen mellom å suge og at det kom melk så da løsnet det.
En løsning i mellomtiden er å gi det på kopp i stedet. Finnes en kopp som heter wow-kopp som ikke lager så innmari mye søl og som jeg ser mange anbefaler til babyer som ikke tar flaske når mor skal tilbake i jobb.
Og ellers bare fortsette å øve.
 
Mi minste tok kun flaske frå pappan om eg ikkje var der, og kun MM. Mme var uaktuelt ei lang stund...

Men det gjekk seg til og dei fann ut av det i lag når eg var på jobb.
 
Wow-kopp! De er lett for barnet å forstå seg på, og de fleste synes det er fryktelig spennende og stas drikke av slike kopper.
 
Hei

gutten min på 7 mnd klarer ikke å drikke av flaske. Bare biter i tuten og spytter ut vannet. Stresset litt med dette, da jeg snart skal ut i jobb.

føler jeg har prøvd alle mulige flasker. Er vel kanskje ikke flaskene det er noe galt med, han er nok bare ikke interessert. Noen tips?
Jeg har tvillinger på 8 mnd, begynte å jobbe for to uker siden. De vil heller ikke ha flaske, drikker 10-20 ml maks. Samboer gir de litt fra kopp og sper ut i maten. Virker som det går helt greit, jeg ammer de i 7-tiden og når jeg kommer hjem rundt kl.14-15.
 
Back
Topp