baby vil ikke spise

Frk.Rosa

Forumet er livet
Lillemor på 10 uker nekter å spise. Gråter mye og vil helst bare ligge på brystkassa mi å sove. Har pågått i et døgn nå.. har forsøkt å gi flaske også uten hell.. er dette normalt?
 
Viss du føler at det ikke er normalt så er det ikke det! Tatt temp? Kan være hun bare har en voksedag men koster ikke noe å gå til legen
 
Prøvd å amme i sengen eller et annet sted det er dempet belysning og litt lunt? Spiser baby når hun sover? Kan være brystvegeing. Min har hatt det et par ganger. Det gjelder å bare stå i det. Det går over :)
 
Sjekket henne for trøske? Kan du ha sopp? Har du spist noe nytt som kan ha gitt rar smak på melka?
Ville kanskje uansett tatt kontakt med lege for en sjekk, for det er jo ikke bra at de går lenge uten mat heller, da de blir veldig fort dehydrert. I tillegg blir det verre å få i de mat dess lengre det går for de blir lett for slappe til å spise, så det kan bli en vond sirkel.
 
Last edited:
Kontakt legevakten. Hvordan går det?
 
Uff, ja hvordan går det egentlig? Håper du fikk hjelp og at ikke babyen er syk. Så lei en situasjon.
 
Mi jente på 11 uker har også hatt det sånn de siste dagene, men det går mye bedre nå. Hun gråt mye og ville liksom ikke ta tak i puppen selv om jeg visste hu var sulten. Måten jeg fikk i Hu mat på var å roe henne ned med smokk, for så å bytte den kjapt ut med puppen ca hver 3. time :) da var Hu i sugemodus. Det har som sagt gått seg til nå. Heldigvis. Leste også at det å ta sukkervann på puppen også skal kunne fungere. Lykke til!
 
Back
Topp