Baby vil ikke sovne igjen på natten

stinemor89

Betatt av forumet
Augustmødrene 2014
Hva Gjør jeg for å få henne til å sovne igjen ? I det siste har hun våknet i 3 tiden om natten og hun er lys våken i 2-3 timer. Har prøvd å bysse henne, amme henne i søvne men ingenting hjelper. Når hun først sovner igjen sover hun 1-2 timer. Kjenner dette sliter på når jeg har en til jeg må ta meg av på dagen og det blir lite søvn. Hun sovner mellom 11 og 12 på kvelden. Jeg orker såvidt husarbeid eller lage mat om dagene. Sambo er på jobb omtrent hele dagen så jeg er mye aleine. Hun sover ikke lenge på dagtid heller, 30 minutter til 1 time hver gang hun sover. Jeg er trøtt 24/7 omtrent.

Har ikke så mange tips da min baby er veldig lett å få til å sovne igjen på natten, men har du dempet belysning når du ammer? Kan jo hende hun våkner veldig om du har mye lys? Hvis du prater og duller mye med hun ved nattammingene, så kan det gjøre henne mer våken også. Har lest et sted at vi bør gjøre natten så kjedelig som mulig for dem, sånn at de skjønner at det er sovetid på natta.

Eneste tipse eg å har. Og så lenge hun bare e våken og ikkje griner, så la henne ligge i sengen sin for seg selv.
Når min først e sovnet for kvelden, så e hun bare våken for å spise. Noen ganger kan hun våkne igjen når eg legger henne ned igjen i sengen. Men om eg bare lar henne ligge, så sovner hun av seg selv etter 10-15 min.

Så eneste tipse mitt e: minst mulig lys på, ikkje snakk eller gi oppmerksomhet, ikkje skift bleie vist du virkelig ikkje må, og la henne ligge for seg selv så lenge hun ikkje griner og e mett

Vi har hele tida hatt fokus på at natta skal være kjempekjedelig, så her er det kun mat i mørket. Ingen snakking, byssing eller bleieskift (med mindre det er helt nødvendig). Etter han har spist ferdig, rapes det og han legges tilbake. Putter i smokk og som regel sovner han. Kan ligge leeenge før han sovner, men det er jo helt ok når han ikke skriker.

Vi har hele tida hatt fokus på at natta skal være kjempekjedelig, så her er det kun mat i mørket. Ingen snakking, byssing eller bleieskift (med mindre det er helt nødvendig). Etter han har spist ferdig, rapes det og han legges tilbake. Putter i smokk og som regel sovner han. Kan ligge leeenge før han sovner, men det er jo helt ok når han ikke skriker.
Samme gjør vi. Skifter også som regel bleie en gang fordi hun må ha omtrent knusktørr bleie for å sove. Skifer fort og gæli i senga i mørket da.

Jeg prøver å gjøre natten så kjedelig som mulig, ingen bleieskift, bare hvis jeg må og da i dempet belysning. Ammer i mørket. Men så fort jeg legger hun ned i sengen enten det er våres eller hennes så griner hun. Hun kan sitte lenge på fanget mitt uten å grine da, men begynner å grine når hun blir lei. Virker som hun blir lys våken etter hun får mat.

Hvis du legger henne helt inntil deg da? Når hun har sovnet oppå deg?

Jeg prøver å gjøre natten så kjedelig som mulig, ingen bleieskift, bare hvis jeg må og da i dempet belysning. Ammer i mørket. Men så fort jeg legger hun ned i sengen enten det er våres eller hennes så griner hun. Hun kan sitte lenge på fanget mitt uten å grine da, men begynner å grine når hun blir lei. Virker som hun blir lys våken etter hun får mat.
Her må jeg av og til legge henne oppå brystet mitt for å få henne til å sove igjen etter ammingen. Det kan av og til ta over en time før hun sovner godt inn og jeg kan legge henne for seg selv igjen...

Høres slitsomt ut. Har vel dessverre ingen andre råd enn det som blir nevnt her.

Min er også våken to timer ved mating ,dag og natt...men pga luft, rap ,gulp og hikk...det er kjempeslitsomt å holde på sånn om natten!! Jeg føler med deg! Jeg prøver å få matet henne masse i løpet av dagen og kvelden,sånn at hun sover gjennom natten. Hun kan da sove fra 22-06 og det er jo gull verdt! Men slettes ikke hver natt jeg er så heldig altså...

Vår kan også ha perioder der han er lys våken etter mating på natta. Spesielt hvis han har sovet mye iløpet av kvelden. Hvis jeg skjønner at det er null håp for at han sovner igjen med det første, herjer jeg med han, leker med han og gir han masse oppmerksomhet - iløpet av en halvtimes tid er han sliten og klar for å sove mer :D heldigvis pleier han å sovne rett etter mat igjen. Men jeg merket veldig forskjell etter vi begynte med MME, virker som han blir mye mer mett, og igjen er klar for å sove da :)

Back
Topp