Baby vil ikke kose mer

Bampsebompi

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Babyen min på 8,5 mnd vil ikke kose mer. Prøver jeg å gi han en klem å kose dytter han meg vekk med hendene. Tror du det skyldes tilknytningsproblemer eller har han bare rett og slett ikke tid? Jeg er så redd for at jeg har gjort noe feil!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
 
Babyen min på 8,5 mnd vil ikke kose mer. Prøver jeg å gi han en klem å kose dytter han meg vekk med hendene. Tror du det skyldes tilknytningsproblemer eller har han bare rett og slett ikke tid? Jeg er så redd for at jeg har gjort noe feil!

Sent from my SM-N9005 using BV Forum mobile app
Hei!
Alderen ditt barn er inne i er en svært nysgjerrig alder, og barna lar seg lett distrahere og blir nysgjerrige på ting i omgivelsene. Forsøk å finne ut hva som pirrer oppmerksomheten til ditt barn, og få i gang en samtale dere imellom om hva barnet ser på . Det er viktig at du som mor følger barnets initiativ og retter deg etter barnet. Søker banret kontakt, er det tilsvarende viktig at du er tilgjengelig. Selv om du eks. akkurat i det barnet søker din oppmerksomhet skulle få en melding på mobilen, bør du prioritere barnet ditt og legge mobilen til side. Barn som ekse. opplever å bli avvist når de søker kontakt, vil etter hvert gi opp, og ikke lenger ha forventning om å få oppmerksomhet fra de voksne. Min oppmuntring er altså at dere som voksen må forsøke å ta barnets perspektiv og søke å forstå hva som fanger barnets oppmerksomhet og evt. hva som utløser barnets reaksjoner. Dersom dere klarer dette, vil dere få oppleve en spennende reise med deres eget barn i tiden framover. Ønsker dere lykke til! Hilsen Elin.
 
Back
Topp