Baby våken 2 timer om natten

Augustbaby19

Flørter med forumet
Jeg har en gutt på 5 måneder som våkner flere ganger om natten. I tillegg kan han bli ordentlig våken, og da tar det 2 timer før han sovner. Vi holder oss på rommet, har det mørkt og gjør det så kjedelig som mulig. Er redd for at denne uvanen skal vare lenge:( Noen råd eller erfaringer?

Hilsen trøtt mamma
 
Jeg har en gutt på 5 måneder som våkner flere ganger om natten. I tillegg kan han bli ordentlig våken, og da tar det 2 timer før han sovner. Vi holder oss på rommet, har det mørkt og gjør det så kjedelig som mulig. Er redd for at denne uvanen skal vare lenge:( Noen råd eller erfaringer?

Hilsen trøtt mamma
Det er noen slike faser, dessverre. Men som regel varer de ikke så lenge av gangen er min erfaring i hvertfall. Noen dager til et par uker. Hold ut!:Heartred
 
Ikke stress er mitt beste råd etter to babyer som sover dårlig :). ❤️ Dette går i perioder, hyppig oppvåkning og evt lange strekk med helt våken baby er helt normalt. Jeg hadde ikke hørt om det før jeg fikk barn, så jeg vet ikke helt hvorfor det ikke snakkes så mye om. Noen er heldige og har sovebarn, men de fleste har ingen jevn kurve hvor søvn blir gradvis bedre. Vanlig å sove bedre og bedre frem mot 3-4 mnd også noen dårlige perioder en gang mellom 4-6 mnd, også helt perioder med rævva søvn mellom 7-10 mnd. Også sakte bedre frem til 1,5 til 2 år. Mange melder om elendig søvn rundt 12 mnd også. Men rundt 2 år har søvn for de fleste stabilisert seg, det kan såklart også ta lenger tid for noen og raskere for andre :)
 
Mi eldste var helt lik i den alderen. Jeg ble veldig overrasket fordi hun hadde sovet mye bedre frem til da, og jeg ble jo så sliten av det at jeg ble helt fortvilet. Lillesøster her er ikke blitt så stor enda, så jeg vet ikke om hun blir lik. Jeg tror ikke jeg har noen råd dessverre, jeg mener det varte en stund og at det ble gradvis bedre. Jeg føler virkelig med deg, det var ren tortur husker jeg.
 
Jeg har en gutt på 5 måneder som våkner flere ganger om natten. I tillegg kan han bli ordentlig våken, og da tar det 2 timer før han sovner. Vi holder oss på rommet, har det mørkt og gjør det så kjedelig som mulig. Er redd for at denne uvanen skal vare lenge:( Noen råd eller erfaringer?

Hilsen trøtt mamma
Jeg flytta mini på eget rom ved 5 mnd alder, funka kjempefint! White noise var også en stor redning her i huset... Masse lykke til!
 
Jeg har en gutt på 5 måneder som våkner flere ganger om natten. I tillegg kan han bli ordentlig våken, og da tar det 2 timer før han sovner. Vi holder oss på rommet, har det mørkt og gjør det så kjedelig som mulig. Er redd for at denne uvanen skal vare lenge:( Noen råd eller erfaringer?

Hilsen trøtt mamma
Gutten min holdt på med det samme rundt 5mnd, med laaaange våkenetter. Vi flyttet ham inn på eget rom for en uke siden og nå sover vi mye bedre alle sammen! Det er verdt et forsøk dersom du og den lille er klar for det :)
 
Min gutt holdt også på med dette i flere perioder. Å flytte han på eget rom hadde null effekt :p
Men der er vanlig om det hjelper å høre. Kommer gjerne perioder med dårlig søvn av og på i til de er mellom 1 og 2 år gamle. Men det er veldig slitsomt å være oppe 1-2 timer midt på natta.. jeg tenker bare fortsett som du gjør, også kommer det til å gå over av seg selv snart :)
 
Det går over! Vi også holder på med en liten frøken nå som er 4,5 mnd. Våken fra 5-8 ganger ila natten, i tillegg til en våkentime midt inni der for så å stå opp for dagen kl 05

Jeg holder ut fordi jeg vet ting kan snu med et knips. Storesøsteren var en bedre sover, men hadde slike perioder hun også.
 
Back
Topp