Baby uten bil

Snart2barnsm0r

Betatt av forumet
Januar 2017
Jeg har aldri interessert meg nok til å ta billappen enda, tenkte å begynne på det neste år, året før jeg er ferdig student. Så ble jeg plutselig gravid. Er det helt umulig å bo i by med baby uten bil? Eller hvor tungvint er det ift hvor lettvint det er å ha bil?

Jeg tenkte f.eks på at babiser ikke skal være ute i 10minus, hvordan skal jeg da komme meg til helsestajon i januar...?

Burde jeg hive meg rundt og ta billappen nå?

Kommer an på hvor du bor. Jeg hadde ikke lappen, og det gikk helt greit. Godt utbygget kollektivtransport her, så savnet det ikke så mye heller. Vi har/hadde uansett bare en bil, og mannen kan ikke ta kollektivt til jobb, så lappen ville ikke hjulpet i forhold til turer til helsestasjonen etc. Jeg mener jeg flyttet en time en gang fordi det var for kaldt ute.

Men klart, det er praktisk å ha lappen!

Ta lappen om du har mulighet til det, du kommer aldri til å angre på det! Jeg syns det var utrolig praktisk å ha det med forrige barn, spesielt på veldig kalde dager :)

Vi hadde ikke bil eller lappen før vesla var ca året, og vi klarte oss, men vi bor et sted hvor det ikke finnes noen egentlig kollektivtrafikk å snakke om, og familiebesøk og slikt var vanskelig. Har du råd, så hiv deg rundt og forbered lappen, det er sykt greit å ha.

Men du, i en barnevogn med skjermen nede og regntrekk og myggnetting over, blir det varmere enn utenfor. Så du kommer deg nok fint i mellom med vogn :)

Jeg hadde ikke lappen når eldste ble født. Behovet meldte seg egentlig ikke før han begynte i bhg. Han er født i november og godt innpakket var det ikke noe problem å trille

Jeg har lappen, bil og to unger. Bruker så og si aldri bilen :) Så det er ikke nødvendig, men noen ganger praktisk.