Baby trene nakke

2019guttemamma

Andre møte med forumet
Hei!

Gutten vår fyller 3 mnd neste uke. Forsøker å øve på å ligge på magen i løpet av dagen, men han liker det ikke noe særlig. Gråter etter et par minutter. Blir ofte til at han legger ned hodet og ikke løfter det. Støtter seg på armene, men tar inni mellom en av armene bakover langs overkroppen. Noen som har tips til å gjøre det gøy? Bruker å ligge på gulvet med han og tulle/snakke/synge. Hvor lenge ligger deres barn på magen når de er 12 uker?

Han vil også helst kun se til en side, mot høyre. Tips til å få han til å se til venstre?


Skal på 3 mnd kontroll til uka så skal nevne det der.
 
Hei!

Gutten vår fyller 3 mnd neste uke. Forsøker å øve på å ligge på magen i løpet av dagen, men han liker det ikke noe særlig. Gråter etter et par minutter. Blir ofte til at han legger ned hodet og ikke løfter det. Støtter seg på armene, men tar inni mellom en av armene bakover langs overkroppen. Noen som har tips til å gjøre det gøy? Bruker å ligge på gulvet med han og tulle/snakke/synge. Hvor lenge ligger deres barn på magen når de er 12 uker?

Han vil også helst kun se til en side, mot høyre. Tips til å få han til å se til venstre?


Skal på 3 mnd kontroll til uka så skal nevne det der.
Sniker fra august. Tror nøkkelen her er at du må avbryte mens det ennå er morsomt. Ikke vent til barnet gråter, følg med og avbryt når barnet begynner å bli sliten. De har også mindre utholdenhet når de er trøtte, så lurt å ta det når de er litt uthvilte. Ta heller flere kortere økter enn at det blir så lenge. Synes noen minutter er ganske bra jeg, babyer er individuelle, og noen klarer kortere og noen lengre.
 
Vi øver noen små minutter på magen min, flere ganger om dagen. Ser også at hun foretrekker å øve på f.eks. stellebordet fremfor babygym’en :)
 
Mini her (født 02.10) kan ligge lenge og holde hodet oppe. Hun lå i 5 minutter her om dagen uten å legge hodet ned. Hun har også begynt å løfte seg selv så høyt opp at hun ruller over på rygg.
Vi var litt «slappe» i starten med å legge hun ned på magen, men jeg har ammet liggende siden hun ble født. Så har vel automatisk fått trening på den måten
 
Hei!

Gutten vår fyller 3 mnd neste uke. Forsøker å øve på å ligge på magen i løpet av dagen, men han liker det ikke noe særlig. Gråter etter et par minutter. Blir ofte til at han legger ned hodet og ikke løfter det. Støtter seg på armene, men tar inni mellom en av armene bakover langs overkroppen. Noen som har tips til å gjøre det gøy? Bruker å ligge på gulvet med han og tulle/snakke/synge. Hvor lenge ligger deres barn på magen når de er 12 uker?

Han vil også helst kun se til en side, mot høyre. Tips til å få han til å se til venstre?


Skal på 3 mnd kontroll til uka så skal nevne det der.
Mine er 3 mnd og liker ikke å ligge så lenge av gangen på magen, det er fortsatt tungt.. Men
et par minutter i flere omganger er bra nok :) Mine legges alltid på magen etter måltider, dvs, 5-6 ganger i løpet av dagen. I tillegg liker de å ligge på magen mens de ligger på brystet mitt, God øving det også.
Alt var tipp topp på 3 mnders kontrollen ift å løfte/holde hodet.

Ang favorittside, begge mine har samme favorittside. Jeg snur sengen så de må snubæ hodet andre veien (foretrekker å se mot lyset/vinduet) snur babygymen så de må snu hodet andre veien. Legger meg på motsatt side når jeg er på gulvet med dem.
Så lenge din ikke har låsninger i nakke, men "kun" har favorittside vil det hjelpe med de tiltakene.
Hs kan vurdere om barnet ditt skal henvises til fysio pga skjevhet.

Legger ved bilde av brosjyre jeg fikk av hs med tips IMG_20191213_202719.jpg IMG_20191213_202703.jpg IMG_20191213_202640.jpg IMG_20191213_202739.jpg
 
Hei!

Gutten vår fyller 3 mnd neste uke. Forsøker å øve på å ligge på magen i løpet av dagen, men han liker det ikke noe særlig. Gråter etter et par minutter. Blir ofte til at han legger ned hodet og ikke løfter det. Støtter seg på armene, men tar inni mellom en av armene bakover langs overkroppen. Noen som har tips til å gjøre det gøy? Bruker å ligge på gulvet med han og tulle/snakke/synge. Hvor lenge ligger deres barn på magen når de er 12 uker?

Han vil også helst kun se til en side, mot høyre. Tips til å få han til å se til venstre?


Skal på 3 mnd kontroll til uka så skal nevne det der.

Har du bæresjal eller en god bæresele får de trent nakken når du bærer babyen mens den er våken :)
 
Her kan de ligge mer enn noen minutter tv1 blir mer frustrert men begge holder hodet oppe og snur begge veier tv2 liker å ligge på magen:) men vi sliter og med at tv2 snur mest til den ene siden:) så vi får fysio fr hs hjem:) 1 gang i uken forebyggende:) så ville hørt der:) men avbryter før de gråter her å:) de er rett over 11 uker:)
 
Vi øver noen små minutter på magen min, flere ganger om dagen. Ser også at hun foretrekker å øve på f.eks. stellebordet fremfor babygym’en :)

Stellebordet her også! Er her hun kvikner skikkelig til og det er så artig :-D
 
Mini er litt over 2 mnd nå, han ligger på mage hver dag på matta. Er sterk i nakken og holder seg lenge oppe, men ikke alltid like gla i å ligge på magen - så kan tenkes kor stolt han va da han lærte seg å rulle fra mage til rygg. Så nå går jeg bare å snur han tilbake hele tiden føles det som :hilarious:
 
Har litt samme problemet her, han blir raskt sliten av å løfte hodet når han ligger på magen på gulvet, oppå meg derimot klarer han det lengre. Han har også hodet for det meste til høyre, har også lagt merke til at han nesten bare ligger med hodet til høyre når han ligger på ryggen også. Vet de har en fysioterapeut her på helsestasjonen, kommer til å be om time etter jul for å sjekke om det kan være låsninger.
I mellomtiden kommer jeg til å prøve ut det som Lil-17 la ut på denne tråden :)
 
Back
Topp