Baby totalt forandret ved 9 måneder

Bkno3731572

Andre møte med forumet
Hjelp!! Lillegutten min har plutselig blitt en helt annen baby. Til nå har han stort sett vært en veldig selvstendig og blid gutt. Han har aldri vært redd fremmede eller vist at han foretrekker mamma fremfor pappa. Jeg og pappan har byttet på å legge han om kvelden, og det har stort sett vært å legge han i senga, også sovner han etter litt pludring og lek med kosekluten. Nå sutrer han plutselig hele tiden, bare mamma er godt nok, og skriker så fort vi kommer inn på soverommet. Fra å ha hatt delvis puppenekt flere måneder, vil han nå plutselig ligge og kose leeeeenge med puppen. Er dette en fase flere har vært igjennom ved 9 måneders alder? Han har ikke fått tenner enda, kan det være det?
Hilsen litt fortvilt mamma som savner godgutten sin:)
 
Her er ikke lillegutt 9 mnd enda (8 mnd den 30.) men han er akuratt som din ... Var stort sett fornøyd hele dagen og var ikke redd noen ... Men for en ukes tid siden forandret det seg helt :/ sutrer hele tiden, skal baaaare være med meg (pappaen går til nøds), hylskriker om noen ler av han :p ingen andre får legge han og han har plutselig begynt å haaaate å skifte bleie ... Som regel bare grining da :p håper det går over snart ... PS: er også tenner på vei her (har ingen tenner fra før)
 
Samme her, her er også tenner på vei og har ikke hatt tenner før:)
 
Høres veldig ut som tenner ja. Du kan gi han masse trøst, pupp og kos. Det går over :) Her fikk vi tre tenner på 1 uke før påske. Nå 5 til sammen :)
 
Vi har også merket endringer i humøret de siste par ukene (han fyller 9 mnd om en uke). Han er vanligvis solstråle, men er nå mer mutt og grinete, og protesterer høylytt under stell og påkledning. Generelt vanskelig å tilfredsstille han for tidao_O Han har fått to nye tenner i denne perioden, men tror det verste verket er over for en stund siden. Mistenker at det er utviklingstrinn på gang, og frustrasjon ifbm med at han vil mer enn han klarer (prøver seg på krabbing, reise seg o.l.) Husker han var litt sånn humørsyk før han lærte seg å åle også. Det går nok over:)
 
Tror det skjer store utviklingssprang rundt denne tiden. Vi har ei som sutret fra morgen til kveld (og midt på natten, noe hun aldri har gjort tidligere), spiste dårlig, gråt både når jeg kom og gikk... I to uker holdt hun på. Plutselig en dag i påsken var hun strålende fornøyd igjen:) Hun er straks 9 mnd.
 
Takk for trøstende svar, alle sammen:smiley-ashamed004 Satser på at det er tennene som er på vei ut, så kanskje vi får solstrålen vår tilbake. Godt å se at det er andre som er igjennom det samme. Da blir det litt lettere å skjønne og beholde forstanden.:rolleyes:
 
Jepp, du er ikke alene ;) Brukte to timer inn og ut av rommet for å få han til å sovne i går kveld. Går pappaen inn klarer han hvertfall ikke å roe seg ned. Han sover dårlig på dagtid også. Her har han noen tenner allerede og ut fra hvordan det var når de kom så ligner ikke oppførselen på det.
Men jeg leste på babyverden at dette er et av utviklingstegene våre små går gjennom nå. Mye av det som står der passer med hvordan han er nå.
 
Frøkna her er også totalt forandra.. Gikk fra å være blid og fornøyd, spiste godt og sov hele natta. Nå er det sutring og styr døgnet rundt. Sover og spiser dårlig. Bare mamma som duger (pappa til nød) og "låser" seg helt når det kommer folk på besøk.
Håper det går over snart, for dette er slitsomt:p Kan ikke huske at søsknene var sånn... :eek:
 
Vi har også merket endringer i humøret de siste par ukene (han fyller 9 mnd om en uke). Han er vanligvis solstråle, men er nå mer mutt og grinete, og protesterer høylytt under stell og påkledning. Generelt vanskelig å tilfredsstille han for tidao_O Han har fått to nye tenner i denne perioden, men tror det verste verket er over for en stund siden. Mistenker at det er utviklingstrinn på gang, og frustrasjon ifbm med at han vil mer enn han klarer (prøver seg på krabbing, reise seg o.l.) Husker han var litt sånn humørsyk før han lærte seg å åle også. Det går nok over:)
Vi har endelig fått godgutten vår tilbake i det strålende humøret han pleier å ha:) 2 uker varte den dårlige perioden til oss altså.
 
Her har denne uken vært ganske slitsom. Han er 7,5 mnd. Klager så fort jeg går en halvmeter fra han og vil opp, men så vil han ned, og så vil han opp :p fornøyd om jeg sitter på gulvet mens han leker, og bæresjalet har blitt flittig brukt. Sover heldigvis nogenlunde greit på nettene fortsatt! Vet det et et kraftig utviklingssprang nå, samtidig som jeg ser tegn til de første tennene, så regner med at det bare er å holde ut :)
 
Back
Topp