baby tett i nesa

~ine~

Forelsket i forumet
hei, jeg synes mathias puster så tung.. virker som han er tett i nesa. høres sånn ut oxo.
men hva kan jeg gjøre da? kan jo IKKE sprute nesespray oppi den lille nesa der stakkar...
noen som vet hva jeg kan gjøre for å åpne litt?

[size="-1"]Visst du ammer, så hjelper det visst å sette morsmelk i nesa...

saltvannsdråper kan du bruke

ammer ikke lengre nå, men har faktisk litt melk i fryseren om jeg tenker etter...
men hvordan får jeg det opp i nesa hans?
går jo ikke å helle 1 dråpe..

Har du prøv sånn nese dråper de e mye enklere enn nesespray,vist ikke kan du prøv og legg han på magen på gulvet da ska de bli åpen i nesen var et råd æ fikk av hs

ja, det hjelper med morsmelk. håper det bedrer seg snart!

ORIGINAL: Heg

Har du prøv sånn nese dråper de e mye enklere enn nesespray,vist ikke kan du prøv og legg han på magen på gulvet da ska de bli åpen i nesen var et råd æ fikk av hs

signerer..

Jeg sprøyter morsmelk i nesa med engangssprøyte. Fungerer veldig bra, spesielt når jeg hele tiden er litt i forkant. Gir før han er pottetett. 

Morsmelken inneholder stoffer som tar knekken på de eventuelle mikroorganismene som fins lokalt i nesens slimhinner. Så om du har muligheten, så tror jeg det kan være lurt å prøve det. Lag til på en engangssprøyte, så skyller du nesen med jevne mellomrom.

Saltvann kan også løse opp og hjelpe på for å få det ut. Personlig er jeg veldig skeptisk til å gi spedbarn slimhinneavsvellende legemidler, og vil unngå det sålenge som mulig. Håper du finner noe som hjelper hvertfall. Spedbarn er jo nesepustere, og det er nok svært ubehagelig for dem å være tett i nesen.

God bedring til din lille! [:)]

nesedråper gjør susen...

Back
Topp