Baby sykehuset

Elefantmamma

Betatt av forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
Hva tar dere med til den nyfødte på sykehuset?

Både av klær og ting!

Hadde kun med klær til heimreise sist. Blir nok det same denne gongen også :happy:

Blir nok bare er par klesskift og en tøybleie til hjemreise :) husker ikke hva jeg hadde med de fire andre gangene :hilarious:

Klær til hjemreise, (kanskje et ekstra sett), smokk (ja vet noen sier det er fy, fy), gulpekluter. :happy:
Muligens også bleier etc, mn d får man jo på sykehuset så d er egentlig ikke nødvendig.

4 sett med klær til henne og en pysj. Greit å pakke xstra for man vet jo aldri om man må bli lenger.
Smokker, gulpeklut, bleier, helseteppe

Kun klær til hjemreise og smokker (har hatt en med EKSTREMT sugebehov, å har aldri vært så sår på vortene EVER, så de har jeg i bakhånd uansett hva noen måtte si:hilarious:)

Fikk tips på fødselsforberedendekurs med helsestasjonen om å ha med ullpledd til baby da de kan slite med å regulere tempen selv om det er sommer og varmt :happy:

Sjekk ut hva de tilbyr av tøy og slikt på fødestedet

Men anbefaler ta med skift, pledd og eventuelt smokk hvis du vil ha dette.

Sniker fra juni:happy:

Mitt aller beste tips (både til sykehuset og videre) er å ta med tørre stellekluter (fra apotek eller dagligvare) og en olje (baby/kokos/etc), for å kunne vaske den sarte lille stumpen for bek og deretter bæsj. Litt lunkent vann og olje på en sånn myk engangsstelleklut er helt gull. Mange sykehus har kun harde papirservietter, og da blir babyen garantert sår i stumpen, og det er helt umulig å få vekk det seige beket!

Ellers et par myke antrekk, lue og ullteppe:cat:

Sniker fra juni:happy:

Mitt aller beste tips (både til sykehuset og videre) er å ta med tørre stellekluter (fra apotek eller dagligvare) og en olje (baby/kokos/etc), for å kunne vaske den sarte lille stumpen for bek og deretter bæsj. Litt lunkent vann og olje på en sånn myk engangsstelleklut er helt gull. Mange sykehus har kun harde papirservietter, og da blir babyen garantert sår i stumpen, og det er helt umulig å få vekk det seige beket!

Ellers et par myke antrekk, lue og ullteppe:cat:

Jeg vasker stumpen under rennende vann, det har jeg gjort med de to andre (15 år siden), de hadde aldri såre stumper. Brukte verken zinksalve eller babypuder.
Så jeg satser på at sykehuset har en vask jeg kan bruke :D

Da skal jeg pakke en liten bag til huleboeren også med et par sett og nattøy, samt pledd og smokk.

Er så lenge siden sist jeg fødte, at jeg husker ikke hva jeg hadde med :hilarious:

Back
Topp