Baby svømming

Vigdis88

Elsker forumet
September 2012
Jeg tenkte meg på baby svømming me lille gulljenta vår :)
Men alle de som jeg skal sammen med er et par mnd større enn henne.

Også er jeg litt usikker på hvordan jeg skal gjøre det når vi skal i dursjn :/

Hvem skal jeg dursje først...må vell dursje meg selv først så ta henne med i dursjn...men hvor skal jeg gjøre av henne når jeg dursjer? kan jo ikke akkurat legge henne på benken....

Også har jeg ikke veldi lyst til å legge henne på gulvet (tenker på bakterier å sånt)

Men går det ikke an å ta med en ekstra hånduk, så jeg kan legge henne på....

Også lurer jeg på om det gjør noe å ha henne med i bassenget når hun er så litn, da tenker jeg på klor å slikt.
Og etterpå, så må jeg dursje henne skikkelig, og hun vill sikkert bli tørr, skal jeg bare smøre henne med litt babyolje kansje...

Tenkte jeg skulle høre med dere, om det er noen av dere som har en god rutine på dette....har ikke gjort det før :P

Har ikke greie på dette her i det hele tatt, men tenkte bare å gi deg et hint om at babyoljen gjør henne glatt som et såpestykke, så ikke ha det på henne mens dere er i dusjen eller noe slikt, for da kan du risikere å miste taket på henne! Gjør det isåfall etterpå når du har lagt henne fra deg på et hånkle eller noe i den dur.

Ja, det tenkte jeg også :) jeg vet jo bare viss det blir litt mye olje i badekaret hennes, blir litt glatt da ;)

Hei!
vi var på babysvømming med storebror her fra han var ca 8 uker. Ungen ligger på håndkle på gulvet mens du dusjer, babyen trenger ikke dusje før hun går ut i bassenget (de har ikke den bakteriefloraen på kroppen enda). Vannet der det foregår babysvømming er jo ekstra varmt og med lite klor, så det er ikke no farlig.. Men det er lurt å smøre inn ungen med en lotion etter badet. når du går opp av vannet dusjer du først ungen fri for klor, tørker henne og tar på bleie, så må hun lligge på gulvet så du får dusjet. Jo mindre babyene er, jo enklere er jo denne prosessen :) Det er mye mer pes med en so krabber rundt inne på dusjgulvet der.. hehe! Lykke til =)

Vi gikk forøvrig på to kurs, det første likte nikolai veldig godt.. men når vi hadde hatt en pause og skulle begynne med kurs nr 2, så var det hylskriking fra vi kom til vi dro. Skal ikke gå på babbysvømming denne gangen...

Tusn takk :) skal prøve det :)

Der vi gikk på svømming med storebroren var det noen stellematter man kunne bruke. Ellers så jeg noen også hadde med små stellematter selv, eller bare la ungen på gulvet oppå et håndkle.
Jeg var aldri veldig begeistret for å legge han fra meg på gulvet. Mye lyder og styr for et lite barn. MEn det går nok helt fint.
Om vi skal begynne denne gangen lurer jeg på å bruke en badeslynge slik at vi lett kan dusje og skylle av klorvannet sammen. Så kan jeg heller ta en større såpedusj når vi kommer hjem.
Babysvømming er utrolig fint altså =)

Har aldri vært på babysvømming.. men jeg vet om noen som har satt bilstolen til babyen i disjen (utenfor strålens rekkevidde). Babyen satt der og ventet til mammaen ble ferdig. Lurt å ha et håndkle liggende i stolen :-)

Back
Topp