baby spyr av middagglass

chaatzy

Happy <3 overlykkelig 3barnsmamma <3
Septembermødre <3
jada,så da blir det grøt og frukt 3ganger dagen...

var det jeg visste jeg skulle ha introdusert grønnsaker før grøt som jeg gjorde med storesøster, ho elska middagglass å spiste det til ho var halvvannet år.. storebroren hata også middagglass derfor lærte jeg med nr 2..

men jeg fikk 2 pakker grøt av oldemoren så da tenkte jeg at da kunne vi like gjerne bruke det når vi allikevel hadde det i hus..

har prøvd litt middager innimellom, ho bare grøsser og brekker seg litt.. men i dag så kasta ho opp, tenkte det var fordi ho fikk i feil rør, så prøvde igjen, neida, ho brakk seg så spruten sto, hadde amma ho litt i forveien så det var bortkasta man si..

Jaja, tidsnok med middag når ho blir eldre, tenkte jeg skulle begynne med litt gulrotmos i grøten hvertfall.. lille kresne babyen min :)

Har babyene deres fått noen favoritter innen mat enda? :)
 
Hun er ikke så begeistret for middag men gulrotmos er en favoritt. Hjemmelaget er tydelig bedre enn kjøpt.

Men hun liker et glass med nudler og skinke.

Veldig glad i all slags frukt.
 
Hun er ikke så begeistret for middag men gulrotmos er en favoritt. Hjemmelaget er tydelig bedre enn kjøpt.

Men hun liker et glass med nudler og skinke.

Veldig glad i all slags frukt.
så bra :) var gulrotmos jeg ga min mellomste ho ble gylden i huden fordi ho spiste så mye ;p
 
Min ser ut til å like det meste av det han får servert. Men et middagsglass fra Hipp med kalvekjøtt, det likte han ikke. Jeg smakte på det og det var i alle fall himla søtt..
Jeg har nå kjøpt inn for å prøve å lage hans første hjemmelagede middag, det er det jeg satser på. Og helst barnevennlige familiemiddager når han liker mat som er moset med gaffel :)
 
Her spiser han alt ;)

hva med å gi deres mat?
Litt mer renere smaker?

her får han holde kokt brokkli, og spiser gaffelmost potet, gulrot, laks, kylling, ris, pasta osv. alt går ned, men får middagsglass i tillegg :)

La han holde selv? Det gjør han ofte her, holder brokkoli.

Ofte så er jo middagsglassene mye med tomatsaus, prøv noe uten? Den kjøttkaker og søtpotetmos smaker helt annerledes enn de andre glassene syns jeg.
 
Lager middag til han selv, han har noen allergier så da er det enklest å lage selv, men noe som er populært her er søtpotet! Han spiser alt så lenge søtpotet er med virker det som! Pleier lage søtpotet med enten kylling/ biff og det vi har av grønnsaker!
 
Jenta mi liker heller ikke middagsglass. Og det likte aldri brødrene hennes heller.. Så jeg lager selv. Lager opp litt å fryser ned så jeg har en del.
Blir mye bedre med hjemmelaget. Mye ferskere og bedre... og ikke minst billigere! :)
Her går det mye i kjøttkaker eller fisk sammen med grønnsaker. Moser med stavmikser.
Bruker en god del grønnsaksvann i mosen så det ikke blir så tørt.
Masse gode grønnsaker å bruke. Søtpotet er jo veldig godt. Blander gjerne søtpotet, potet, gulrot, brokkoli og blomkål med kjøtt/fisk. Tar ikke lang tid å lage opp litt. ;)
 
Middag er ingen stor slager her heller, verken hjemmelagd eller glass... Noen dager tar han noen få skjeer, andre dager ingenting (selv om han kan ha spist det samme tidligere). Men nå liker ikke han særingen min noen som helst form for fruktmos engang, så han er en egen liten tass.
 
Her spiser han alt ;)

hva med å gi deres mat?
Litt mer renere smaker?

her får han holde kokt brokkli, og spiser gaffelmost potet, gulrot, laks, kylling, ris, pasta osv. alt går ned, men får middagsglass i tillegg :)

La han holde selv? Det gjør han ofte her, holder brokkoli.

Ofte så er jo middagsglassene mye med tomatsaus, prøv noe uten? Den kjøttkaker og søtpotetmos smaker helt annerledes enn de andre glassene syns jeg.
her må alt moses helt til pure med stavmikser. prøvd gaffelmost banan,gulrot og potet men brekker seg av det også..
søtpotetmos kan jeg prøve om jeg finner noen som er økologisk :)
 
Middag er ingen stor slager her heller, verken hjemmelagd eller glass... Noen dager tar han noen få skjeer, andre dager ingenting (selv om han kan ha spist det samme tidligere). Men nå liker ikke han særingen min noen som helst form for fruktmos engang, så han er en egen liten tass.
hærlige små, med sine egene meninger allerede ;)
 
Jenta mi liker heller ikke middagsglass. Og det likte aldri brødrene hennes heller.. Så jeg lager selv. Lager opp litt å fryser ned så jeg har en del.
Blir mye bedre med hjemmelaget. Mye ferskere og bedre... og ikke minst billigere! :)
Her går det mye i kjøttkaker eller fisk sammen med grønnsaker. Moser med stavmikser.
Bruker en god del grønnsaksvann i mosen så det ikke blir så tørt.
Masse gode grønnsaker å bruke. Søtpotet er jo veldig godt. Blander gjerne søtpotet, potet, gulrot, brokkoli og blomkål med kjøtt/fisk. Tar ikke lang tid å lage opp litt. ;)
jeg er veldig opptatt av at det skal være økologisk, og finner ikke kjøtt og fisk som er økologisk her jeg bor.. minimalt med grønnsaker også, men finner innimellom.. :)
 
Min ser ut til å like det meste av det han får servert. Men et middagsglass fra Hipp med kalvekjøtt, det likte han ikke. Jeg smakte på det og det var i alle fall himla søtt..
Jeg har nå kjøpt inn for å prøve å lage hans første hjemmelagede middag, det er det jeg satser på. Og helst barnevennlige familiemiddager når han liker mat som er moset med gaffel :)
så bra :) min liker ikke gaffelmost mat/frukt heller..
 
Her liker han så og si alt av det han får av middagsglass, ikke så glad i det jeg har laget selv at middagsmat :p men det kan ikke være for store biter og fisk har ikke vært noen slager hittil. Synes det er greit med glass, så får han smake av vår mat til han blir stor nok til å spise større biter. Tar litt tid før det blir et måltid ut av det han spiser selv...
 
Vesla her har fått grøt først. Så begynte vi forsiktig med søtpotetmos. Nå spiser hun det hun får servert. Hehe. Eneste middagen hun har fått er søtpotetmos med laks. En stor hit her i huset! :) Så er nok individuelt hva de liker/ikke liker. Har lest at det er bra at barna får ta på maten de skal spise. Da er det større sjanse at de smaker på det og liker det. :) Så her blir det ofte grisete. Hehe. :p
 
her må alt moses helt til pure med stavmikser. prøvd gaffelmost banan,gulrot og potet men brekker seg av det også..
søtpotetmos kan jeg prøve om jeg finner noen som er økologisk :)
Ellas har søtpotetmos :) men den selges bare på store butikker virker det som. Tenkte jeg skulle forsøke å bake søtpotet hel i ovnen, tar nok lang tid men da blir den jo helt myk og smørbar.
 
Ellas har søtpotetmos :) men den selges bare på store butikker virker det som. Tenkte jeg skulle forsøke å bake søtpotet hel i ovnen, tar nok lang tid men da blir den jo helt myk og smørbar.
da må jeg prøve å se etter det :) irriterer meg at det er så dårlig utvalg i butikkene her jeg bor.. de har 1 hipp grøt
 
Vesla her har fått grøt først. Så begynte vi forsiktig med søtpotetmos. Nå spiser hun det hun får servert. Hehe. Eneste middagen hun har fått er søtpotetmos med laks. En stor hit her i huset! :) Så er nok individuelt hva de liker/ikke liker. Har lest at det er bra at barna får ta på maten de skal spise. Da er det større sjanse at de smaker på det og liker det. :) Så her blir det ofte grisete. Hehe. :p
er vel når de er litt større, men ho smaker, men så lenge det ikke er frukt eller grøt så blir det store problemer.. jaja, min eldste begynte å like litt fiskekaker og litt småting fra han var 11mndr, så har håp for ho lille bolla her også :)
 
Back
Topp