Baby spiser ofte.

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Nå syns jeg nesten baby spiser veldig ofte. Gjerne hver andre time mellom 06:00 og 18:00. Ho får ca 480 ml mme i døgnet. Så får ho to fulle porsjoner grøt (mm først og vann som drikke ved siden av) en til frokost og en til kvelds. I tillegg til litt frukt og grønnsaker som tillegg til mm et par ganger i løpet av den tida ho er våken. Baby er 5,5 mnd.

Syns ikke det virker mye. Hvordan er hun ift vekta ?
Ho følger kurven sin til nå. Så hs mente jeg bare kunne fortsette som jeg gjør. Forsiktig øke mengden fast føde, og tilby både mm og mme til hvert måltid. Kutta ut mme til grøten fordi ho ikke ville ha mer enn maks 10 ml. Er litt redd for at ho enten får for mye eller lite melk i løpet av døgnet. Er jo mm/mme som skal være hovednæringa en god stund til.

Når de har utviklingssprang, spiser de ofte mer (eller mindre :P), og et "økedøgn" i tillegg, vil gi sånne perioder med økt inntak. :)

er omtrent som hos oss det med mat :) vi har ett grøt måltid og ett middagsmåltid så får han flaske med ca 260 ml til morgen og kveld, samt at han får litt frukt og litt skorper for å venne han til brød i løpet av dagen :) (akkurat begynt å innføre litt brød med leverpostei til kvelden før han får flaske) han får vann ellers til dagen :) dette funker fint for oss og han legge fint på seg og følger kurven sin :) han er 6,5 mnd ;)

er omtrent som hos oss det med mat :) vi har ett grøt måltid og ett middagsmåltid så får han flaske med ca 260 ml til morgen og kveld, samt at han får litt frukt og litt skorper for å venne han til brød i løpet av dagen :) (akkurat begynt å innføre litt brød med leverpostei til kvelden før han får flaske) han får vann ellers til dagen :) dette funker fint for oss og han legge fint på seg og følger kurven sin :) han er 6,5 mnd ;)
Ammer du også?

Helt normalt.

Begge mine spiste annenhver time/hver time/halvtime fram til 3 mnd. Deretter annenhver time fram til 9mnd (eldste) og 11 mnd (yngste).

Nå i varmen kan mi nesten die hver time om ho ikke sover, flere som opplever det?

Nå i varmen kan mi nesten die hver time om ho ikke sover, flere som opplever det?
Min er lik, vil helst ha så ofte som mulig i denne varmen :) men hver andre time minst - han er 6,5mnd nå så jobber med å introdusere litt vann og i varmen. Han er ingen stor fan, men slipper i alle fall å dra frem puppen hele tiden når vi er ute :)

Min er lik, vil helst ha så ofte som mulig i denne varmen :) men hver andre time minst - han er 6,5mnd nå så jobber med å introdusere litt vann og i varmen. Han er ingen stor fan, men slipper i alle fall å dra frem puppen hele tiden når vi er ute :)
Bestemora mi prøver å overtale meg til å gi vann her også. Men jeg sier at mm fortsatt er best som tørstedrikk, mi er 5,5 mnd. Bør kanskje begynne med litt vann snart.

Bestemora mi prøver å overtale meg til å gi vann her også. Men jeg sier at mm fortsatt er best som tørstedrikk, mi er 5,5 mnd. Bør kanskje begynne med litt vann snart.
Her fikk vi beskjed at det kunne være greit med litt vann siden han får grøt - men han er ingen stor fan. Så prøver litt hver dag og har med ut på tur. Største delen havner nok på klær og sprutes rundt, men noe havner nok i luringen og :)

Enig at mm er beste tørstedrikk, så fortsetter med det så lenge det går :)

Helt normalt. :) Mm er tørstedrikk så det er ikke nødvendig å gi vann ved siden av. Bare la henne due så mye hun vil, hun gjør det fordi hun behøver det. :) I varmen, altså.

Vann gis når barnet begynner med fast føde fordi det skal vende seg til det tidlig. Det er anbefalt, men ikke noe man skal stresse med.

Helt normalt. :) Mm er tørstedrikk så det er ikke nødvendig å gi vann ved siden av. Bare la henne due så mye hun vil, hun gjør det fordi hun behøver det. :) I varmen, altså.

Vann gis når barnet begynner med fast føde fordi det skal vende seg til det tidlig. Det er anbefalt, men ikke noe man skal stresse med.
Mi får kun vann ved siden av grøten foreløpig, så ammer jeg masse ellers.

Det må vel gå an å amme hver time hvis jeg orker (!) istedet for å tilby mme til hvert måltid?

Ja :) og hvis hun virker fornøyd :) stimulerer bare mer for deg at du legger henne ofte til!
Ho sovna på puppen to ganger i ettermiddag. Lot henne bare sove. Så spiste ho seg ferdig etter ho hadde sovet:) lager flaske til kvelden uansett da.

Back
Topp